השחקנית גליניס ג'ונס הלכה לעולמה בגיל 100.
ג'ונס, שזכתה בפרס הטוני על עבודתה בברודוויי וכיכבה בתור גברת בנקס בסרט המוזיקלי המצליח "מרי פופינס" (1964), הלכה לעולמה בשלווה, מסיבות טבעיות, בבית אבות בלוס אנג'לס - כך לפי דברי מנהלה מיטש קלם. במהלך הקריירה שלה הייתה מועמדת לאוסקר על תפקידה בסרט "אנשי השקיעה" (1960) ולפרס גלובוס הזהב על תפקידה בסרט "דוח הרוכל" (1962).
2 צפייה בגלריה
גליניס ג'ונס
גליניס ג'ונס
גליניס ג'ונס
(צילום: GettyImages / Express / Stringer)
"אנחנו לא מתאבלים רק על מותה של גליניס היקרה שלנו, אלו שאנו מתאבלים על סוף תור הזהב של הוליווד", מסר מנהלה בהצהרה לתקשורת.
ג'ונס, ילידת דרום אפריקה, נולדה למשפחת אמנים - אמה אליס סטיל-וורהם הייתה כנרת בעלת שם ואביה מרווין היה שחקן. היא החלה את קריירת הבמה שלה כרקדנית לפני שפנתה לקולנוע בשלהי שנות ה-30, ובמהלך השנות ה-40 וה-50 עבדה תדיר בסרטי קולנוע בריטיים ואמריקאיים.
ב-1964 כיכבה ג'ונס בסרט המוזיקלי "מרי פופינס" של דיסני, שזכה להצלחה גדולה והפך לקלאסיקה קולנועית. ג'ונס גילמה בסרט את הסופרג'יסטית (לוחמת זכויות הנשים) ויניפרד בנקס, אם משפחת בנקס ששוכרת את מרי פופינס (ג'ולי אנדרוז) כאומנת.
2 צפייה בגלריה
גליניס ג'ונס (במרכז), מתוך "מרי פופינס"
גליניס ג'ונס (במרכז), מתוך "מרי פופינס"
גליניס ג'ונס (במרכז), מתוך "מרי פופינס"
(צילום מסך)
במהלך שנות ה-70 התרכזה ג'ונס בתיאטרון, וב-1973 זכתה בפרס הטוני על תפקידה במחזמר "מוזיקת לילה זעירה" של סטיבן סונדהיים, שבו גילמה את דזירה. השיר Send In the Clowns, שהפך למוכר ביותר מהמחזמר ואחד משיריו המפורסמים ביותר של המחזאי, נכתב בידי סונדהיים במיוחד עבור ג'ונס. "כתבתי אותו בשביל הקול שלה, כי היא לא יכלה להחזיק צלילים ארוכים. לא היה לה קול שירה מהסוג הזה", סיפר סונדהיים בריאיון.
בחלוף השנים הוקלט השיר בביצועם של זמרים רבים, ביניהם גם פרנק סינטרה וברברה סטרייסנד. ב-1977 יצא עיבוד קולנועי של "מוזיקת לילה זעירה", אך אליזבת טיילור לוהקה לתפקיד שביצעה במקור ג'ונס.
במהלך שנות ה-80 וה-90 מיעטה ג'ונס להשתתף בסרטי קולנוע. תפקידה האחרון היה בקומדיה "סופרסטאר" ב-1999. ב-1998 הוכרזה ג'ונס כ"אגדת דיסני" - חברה בהיכל התהילה של החברה, יחד עם דיק ואן דייק אשר כיכב לצידה ב"מרי פופינס".
ג'ונס הייתה נשואה ארבע פעמים. בנה היחיד, השחקן גארת' פורווד, הלך לעולמו ב-2007 בגיל 62 כתוצאה מהתקף לב.