על רקע ההכנות האחרונות לגמר האירוויזיון שיתקיים הלילה (שבת) בעיר השבדית מאלמו וההפגנות נגד ישראל, המשטרה המקומית נערכת לפרובוקציות מצד גורמים פרו-פלסטינים.
עדן גולן פונה לאירופה שתצביע לישראל
ל-ynet נודע כי במשטרה השבדית מעריכים כי גורמים פרו-פלסטינים ינסו להסתנן לארנה בגמר כדי לבצע פרובוקציה מתוקשרת במהלך הנאמבר של עדן גולן, אך כי הם "ערוכים ומוכנים" לתרחיש. יחד עם זאת, לפי דוברות המשטרה, הם סבורים כי אם אכן תתרחש פרובוקציה משמעותית בתוך האולם, היא יכולה לקרות רק מצד עובדים ומתנדבים שעובדים בארנה ואמורים לעבור סלקציה מוקדמת. לדעתם לא ייכנסו צופים שיערכו פרובוקציה משמעותית.
עוד בנושא:
במקביל, גולן פנתה במסגרת קמפיין של משרד החוץ ולשכת הפרסום הממשלתית לחובבי התחרות בשפות מרכזיות באירופה, בהן צרפתית, איטלקית, ספרדית, גרמנית, צ'כית, לטבית, אסטונית, אלבנית, גיאורגית ואנגלית - בבקשה שיצביעו לה. "לנוכח גל השנאה והפגנות המוסלמים במאלמו, מתרחשת ריאקציית-נגד של הרוב הדומם. האירופאים אינם אוהבים את שעיניהם רואות". הסרטונים שצילמה עלו לערוץ יוטיוב ייעודי וקיבלו יותר מ-14 מיליון צפיות.
1 צפייה בגלריה
עדן גולן בחזרה לקראת גמר אירוויזיון 2024
עדן גולן בחזרה לקראת גמר אירוויזיון 2024
עדן גולן בחזרה לקראת גמר אירוויזיון 2024
(צילום: גיל נחושתן)
הקמפיין פונה לקהלים שנבחרו על סמך ניתוח מדוקדק של דפוסי ההצבעה של מדינות בעבר והעניין שגילו אותן מדינות בשיר "הוריקן". משרד החוץ ולשכת הפרסום שמו דגש על קהלים חובבי אירוויזיון כמו קהילת הלהט"ב באירופה, חברי מועדוני מעריצים, עיתונאים המסקרים את התחרות ומובילי דעה בתחום.
ראש החטיבה לדיפלומטיה דיגיטל במשרד החוץ, השגריר דוד סרנגה, האחראי לקמפיין שהושק עם תחילת התחרות, אמר כי "בעוד המטרה הראשונית הייתה להעפיל להתחרות הגמר, כעת אנו ממוקדים בהבאת האירוויזיון לישראל. דווקא בימים קשים אלו, הימצאותנו על הבמה האירופית היא המענה לקריאות החרם על ישראל. עם ישראל זכה בכך שהזמרת כעדן מייצגת אותנו השנה: חכמה, מוכשרת וחדורת מטרה".
לקראת חצי הגמר הוכנו סרטונים ב-12 שפות שונות שונות, ולקראת הגמר שישודר הלילה החל מ-22:00 בכאן, הוכנו בשמונה שפות.