השחקן הקוריאני או יונג-סו, שהתפרסם בעולם בשנת 2021 בעקבות תפקידו ב"משחק הדיונון", הורשע היום (ו') באשמת הטרדה מינית ונידון למאסר על תנאי - כך מדווחת הבוקר סוכנות הידיעות "רויטרס".
2 צפייה בגלריה
מתוך "משחק הדיונון
מתוך "משחק הדיונון
או יונג-סו מתוך "משחק הדיונון"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
ההרשעה מגיעה בעקבות אישומים שהוגשו בשנת 2022, לפיהם או נגע בצורה לא הולמת בגופה של אישה כחמש שנים קודם לכן. אותה אישה הגישה תלונה נגד השחקן לפני כשנה. במשטרה החליטו לסגור את התיק באפריל 2022, אך פתחו אותו שוב לבקשת התובעת. לאחר שעבר תשאול, או דחה את ההאשמות נגדו ובהצהרה שהתפרסמה אז ברשת הטלוויזיה המקומית JTBC, אמר: "אני רק החזקתי לה את היד כדי להראות לה את הדרך לאגם. אני התנצלתי כי היא אמרה שהיא לא תעשה מזה בלגן, אבל זה לא אומר שאני מודה באישומים".
כעת, כאמור, בית המשפט המחוזי גזר על השחקן בן ה-79 שמונה חודשי מאסר על תנאי למשך שנתיים, וכן 40 שעות בתוכנית לטיפול באלימות מינית. ארגון Womenlink לזכויות נשים בדרום קוריאה בירך על פסק הדין, ודחק באו להתנצל בפני הקורבן. "הנאשם מזכיר עבריינים אחרים שעסקו באלימות מינית בתיאטרון בעבר, כשניסו להסוות את האלימות המינית שהפעילו על נשים כ'בקשת טובה' או 'חברות'", נאמר מטעם הארגון.
2 צפייה בגלריה
או יונג סו
או יונג סו
או יונג-סו
(צילום: AP)
עם זאת, נראה שהוא לא צפוי לקחת את עצתן, שכן כשעזב את בית המשפט, או טען בפני כתבים כי הוא מתכנן להגיש ערעור על ההחלטה. לשם כך, עליו להגישו תוך שבעה ימים - או שפסק הדין יאושר.