המוזיקאי האמריקני ריצ'רד שרמן, שזכה בשני פרסי אוסקר יחד עם אחיו רוברט - שעימו הלחין וכתב שירים רבים לסרטי דיסני, הלך לעולמו אמש (שבת) בגיל 95.
2 צפייה בגלריה
ריצ'רד שרמן
ריצ'רד שרמן
ריצ'רד שרמן
(צילום: AP Photo/Jae C. Hong)
הצמד, שהיו מוכרים בתור האחים שרמן, אחראי בין היתר על שירי הסרטים "מרי פופינס", "צ'יטי צ'יטי בנג בנג", "ספר הג'ונגל" (מלבד The Bare Necessities) וכן הלהיט It's a Small World (After All). לאורך הקריירה הם כתבו יותר מ-200 שירים, היו מועמדים ל-9 פרסי אוסקר, וזכו בשניים כמו גם בשלושה פרסי גראמי.
ריצ'רד ורוברט שרמן (שהלך לעולמו ב-2012), נולדו בשנות ה-20 בניו-יורק למשפחה של מהגרים יהודים-רוסים. הם החלו לעבוד יחד בשנות ה-50, לאחר שריצ'רד שירת כמוזיקאי בצבא ארצות הברית, ובמהרה הם הועסקו על ידי חברת דיסני ככותבים פנימיים של האולפנים, לאחר ששירם Tall Paul משנת 1958, זכה להצלחה.
בתחילת שנות ה-60 הם כתבו מנגינות עבור סרטים דוגמת "אבא מתארס" (1961), "הפרופסור המפוזר" (1961) ו"החרב באבן" (1963). אך כאמור להכרה הגדולה הם זכו בעקבות השירים שיצרו ל"מרי פופינס" (1964), שבו הם גם דיבבו דמויות. על סרט זה הוענקו להם שני פרסי אוסקר - פרס אוסקר למוזיקה המקורית הטובה ביותר, ופרס על השיר Chim Chim Cher-ee.
לאחר מותו של וולט דיסני ב-1966, החלו השניים לעבוד גם מחוץ לאולפניו - כך כתבו את השירים לסרט "צ'יטי צ'יטי בנג בנג". עם זאת הם המשיכו לעבוד בענקית האנימציה, ובין הסרטים הנוספים להם הם כתבו שירים נמנים: "פו הדב ביום סגריר", "חוות הקסמים" ו"חתולים בצמרת".
2 צפייה בגלריה
ריצ'רד ורוברט שרמן לצד השחקנית דבי ריינולדס
ריצ'רד ורוברט שרמן לצד השחקנית דבי ריינולדס
ריצ'רד ורוברט שרמן לצד השחקנית דבי ריינולדס
(צילום: AP Photo)
למרות שהתקשו לשחזר את הצלחתם משנות ה-60 וה-70, השניים המשיכו ליצור, הן לקולנוע והן לבמה. ב-2008 הוענקה להם המדליה הלאומית לאמנויות של הבית הלבן על ידי הנשיא ג'ורג' בוש, וב-2009 דיסני שחררה סרט תיעודי על פועלם. דמויותיהם אף היו חלק מהסרט "להציל את מר בנקס" ב-2013.
ריצ'רד הותיר אחריו את אשתו אליזבת, שלה היה נשוי יותר מ-60 שנה, את שני ילדיהם, ביתו מנישואיו הראשונים, ונכדים.