הקומיקאי הבריטי האגדי ג'ון קליז השווה בין דונלד טראמפ ואדולף היטלר - וזכה לתגובות נזעמות. קליז בן ה-84 פרסם היום (ד') ציוץ מבודח ב-X (לשעבר טוויטר) ובו הוא משווה בין נשיא ארצות הברית לשעבר והצורר הנאצי.
2 צפייה בגלריה
ג'ון קליז
ג'ון קליז
ג'ון קליז
(צילום: Gettyimages)
"חמישה אופנים שבהם היטלר היה עדיף על טראמפ", פתח קליז את הפוסט, והחל לפרט: "1. הוא נלחם עבור מדינתו. 2.הוא מעולם לא השתמש בטלפרומפטר. 3. הוא היה נחמד לכלבים. 4. הוא כתב את הספרים שלו. 5. הוא מעולם לא שיחק גולף. 6. הוא לא היה שמן מוזנח".
מאידך, קליז גם פרסם את חמשת האופנים שבהם טראמפ עדיף על היטלר: "1. הוא לא מבצע רצח עם. 2. יש לו שיער מוצלח יותר". את סעיפים 3-5 הותיר קליז ריקים.
הציוץ של קליז נצפה יותר ממיליון פעמים וגרר יותר מ-4,000 תגובות, חלקן כעוסות ומוכיחות, כאמור, ובחלקן הזדרזו הגולשים להגן על קליז ולטעון כי מדובר בקומיקאי שסיפר בדיחה. "ימיך הטובים בקומדיה מאחוריך", כתב גולש זועם אחד, בעוד שאחר כתב "אז ג'ון קליז מחזיק בעותק של 'מיין קאמפף' ליד מיטתו". גולש נוסף כתב: "אתה אפילו לא אמריקאי, תדאג לפדופילים בארמון בקינגהם".
2 צפייה בגלריה
דונלד טראמפ
דונלד טראמפ
דונלד טראמפ
(צילום: AP)
בציוץ נוסף התנצל קליז: "אני מבקש להתנצל על הציוץ הקודם שלי. זו הייתה בדיחה גרועה מאוד, במיוחד ביום הראשון אחרי חג המולד". אולם בהמשך קליז צייץ-מחדש כמה תגובות אוהדות על הציוץ המקורי שלו, כמו גם בדיחות המשך לציוץ. אחת מהבדיחות שקליז ציטט מחדש הייתה כשגולש הוסיף כי "לשניהם יש הליכה מטופשת"- רפרנס למערכון המפורסם "המשרד להליכות מטופשות" של חבורת מונטי פייתון, בה קנה קליז את עולמו.