סרט חדש בבימויו ובכיכובו של משה איבגי, עליו עבד לפני כניסתו לכלא, צפוי לצאת בשנה הבאה, כך פורסם הבוקר בגלי צה"ל.
5 צפייה בגלריה
משה איבגי לאחר שחרורו מכלא חרמון
משה איבגי לאחר שחרורו מכלא חרמון
"קיבלתי יחסי אנושי". משה איבגי לאחר שחרורו מכלא חרמון
(צילום: עידו ארז)
5 צפייה בגלריה
משה איבגי
משה איבגי
משה איבגי עם שחרורו מהכלא
(צילום: נחום סגל)
משה אדרי, שאחראי על הפקתו של הסרט, טען בריאיון לגלי צה"ל: "הסרט מתוכנן כרגע לצאת לבתי הקולנוע בשנת 2023, צריך לסיים עוד כמה דברים במוזיקה ובפוסט. מגיע לו לחזור לעבוד אחרי תקופה ארוכה שלא היה איתנו בתעשייה. הוא שילם את החוב שלו לחברה. ניתן לו צ'אנס. אני מאמין שיקבלו אותו, בלי ספק".
על איבגי, שהורשע בחמש עבירות של מעשים מגונים והטרדה מינית בארבע נשים, נגזרו 11 חודשי מאסר, אך הוא שוחרר היום (ב') מכלא חרמון אחרי שריצה כחצי שנת מאסר, ובפרקליטות החליטו שלא לערער של שחרורו. "זה היה מאתגר, היה מעניין, קיבלתי יחס אנושי", אמר עם יציאתו מהכלא. "כרגע אני מעכל את כל מה שקורה, כל דבר בעתו. תודה לכם וחג שמח".
מסרטי יונייטד קינג נמסר: "השחקן והבמאי משה איבגי עבד במשך שלוש השנים האחרונות על סרט המתח העלילתי 'התיק'. לאחר שחרורו, איבגי יעבוד על השלמת הסרט, אותו הוא מביים וגם משתתף בו. מכיוון שאיבגי שילם את חובו לחברה, לקח אחריות על מעשיו, ריצה את עונשו והתנצל מעומק ליבו, אנו נחזור לעבוד איתו ונפעל להשלים את הסרט בשנה הקרובה. אנו קוראים להחזיר את מר איבגי לחיק החברה הישראלי, כי כך ראוי לעשות עם אדם אשר שילם את חובו, הביע חרטה נחרצת על מעשיו והתנצל מעומק הלב".
5 צפייה בגלריה
משה איבגי
משה איבגי
(צילום: נחום סגל)
עורכת דינו של איבגי, חן מאירי, סיפרה ל-ynet כי היא שוחחה איתו אתמול בערב וכי הוא "מתרגש ושמח כצפוי". היא נשאלה על התוכניות לעתיד שלו והשיבה: "עדיין מוקדם מדי, אני מאמינה שהכול יתבהר בימים הקרובים". היא סיפרה גם על ההגבלות הצפויות על השחקן: "מעצר בית לילי, תוכנית עבודה מסודרת, שיחות פרטניות וחתימות במשטרה".
עוד היא אמרה: "אי אפשר לומר שהוא היה משוכנע בכך שהוא צפוי להשתחרר, היו לו ספקות וגם לי היו. זה טבעי. הוא הוטרד מההתנגדויות שעלו בקרב ארגוני הנשים, ואני מודה שהן הטרידו גם אותי, אבל אני שמחה שהוועדה ידעה לנטרל את השיקולים הללו ולקבל החלטה מושכלת ונכונה. הטענות אינן מוצדקות משום שלא מדובר בשלב של גזירת העונש, אלא של שחרור מוקדם. יש שני פרמטרים מאוד מרכזיים, העיקרי שבהם הוא המסוכנות, והוא עומד בו בגאון. לכן אני סבורה שאין מקום לטענות האלו להישמע כעת".
דבריה של עו''ד חן מאירי לפני שחרורו של משה איבגי מכלא חרמון
(צילום: עידו ארז)
5 צפייה בגלריה
משה איבגי
משה איבגי
"כל דבר בעתו". משה איבגי
(צילום: נחום סגל)
גזר הדין נגד איבגי ניתן בחודש יולי האחרון, ומלבד המאסר בפועל הוטלו עליו גם חצי שנת מאסר על תנאי ו-30 אלף שקלים פיצויים.
עו"ד חן מאיריעו"ד חן מאיריצילום: גליה פלד
איבגי החל לרצות את עונשו בכלא חרמון שבגליל ב-29 בספטמבר אחרי שהחליט שלא לערער על גזר הדין. המדינה ביקשה להשית עליו שלוש שנות מאסר - אך בית משפט השלום בחיפה פסק כאמור עונש קל בהרבה, שכעת גם קוצר. הנוהג הוא שכל אסיר רשאי לעלות לוועדת השליש, אלא אם החליט לוותר על האפשרות. לאור העומס בבתי הכלא, בשנה האחרונה מקבלים האסירים קיצור של עשרות שבועות מהמאסר כקיצור מינהלי - ולכן העונש יתקצר עוד יותר.
חברי ועדת השחרורים כתבו בהחלטתם כי "אין חולק שמעשיו של האסיר מכוערים וראויים לכל גנאי, ואין צורך להכביר מילים בנוגע לחומרתם במיוחד משום שבוצעו תוך ניצול מעמדו הרם בתעשיית הבידור והתרבות. מעשיו פגעו ללא ספק בזכות הנפגעות על גופן ועל זכותן לכבוד ולחירות".
לדבריהם, "מדובר באסיר שאינו צעיר, ובעקבות חשיפת הפרשה הופסקה עבודתו בעולם הבידור ומאז מחוסר עבודה ומרוחק מנפגעות העבירה. התנהגות האסיר בין כותלי בית הסוהר תקינה וכאמור הוא מודה בביצוע העבירות, מביע חרטה עליהן ומגלה רצון להמשיך טיפול בקהילה. מתחילת ההליך המשפטי השתלב האסיר במסגרת טיפול והמשיך בו במהלך המאסר. גורמי הטיפול התרשמו מהשינוי החיובי שחל בעמדותיו ובדרך התבוננותו על מעשיו כמו גם מנכונותו לרכוש כלים כדי להימנע מהתנהגות דומה בעתיד".
"המסוכנות המינית של האסיר הוערכה מהשלב הראשון בדרגה נמוכה, ולכן לא נזקק לטיפול ייעודי", כתבו. "הטיפול שעבר, החשיפה התקשורתית, הפגיעה במעמדו החברתי והמאסר מהווים – לדעת גורמי הטיפול - גורמים המפחיתים מסוכנות, כך שהסיכוי שהאסיר ישוב ויבצע עבירות דומות נמוך. על כך יש להוסיף כי הוכנה בעבורו תוכנית שיקום בקהילה המהווה המשך מהטיפול שעבר בין כותלי בית הסוהר. זאת ועוד, שחרור מוקדם צופה פני עתיד, כך שהדגש מושם בעיקר על התהליך שעבר האסיר בין כותלי בית הסוהר, התנהגותו ומידת המסוכנות לשלום הציבור".
5 צפייה בגלריה
משה איבגי ביום כניסתו אל הכלא
משה איבגי ביום כניסתו אל הכלא
משה איבגי ביום כניסתו אל הכלא
(צילום: גיל נחושתן)
יו"ר נעמ"ת חגית פאר התייחסה לשחרורו של השחקן מהכלא: "משה איבגי הוא כוכב סרט אימה עם סוף רע מאד - קורבנות שנפגעו ותוקף שמערכת הצדק מגלה סלחנות עמו. אנו מאוכזבות מאוד מהתנהלות הפרקליטות ומהתחושה שאין מלחמה אמיתית על צדק במקרה של קורבנות תקיפה מינית. ראינו את זה כאן ואנו רואות זאת גם בפרשות אחרות".
עו"ד עינת פישר לאלו, מנכ"לית שדולת הנשים: "הכוונה להחזיר את איבגי ללב המרחב הציבורי והתרבותי מעבירה מסר קשה לחברה הישראלית כולה, של סלחנות למי שניצלו את כוחם ומעמדם באופן שיטתי כדי לבצע עבירות מין. אל לנו לשכוח, כי היה זה בדיוק מעמדו של איבגי בעולם התרבות, הפרסום והכוח שניתנו לו, שהיוו את הפלטפורמה לפגיעה השיטתית והקשה במספר רב של נשים. אני כולי תקווה כי כל מקבלי ההחלטות שבדרך יחזרו וישקלו את משמעות ההחלטה ואת השלכותיה, וכי גם הקהל, במידת הצורך, יידע להצביע ברגליים ולסמן קווים אדומים ערכיים".
מאיגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית נמסר: "השחרור המוקדם של עבריין המין הסדרתי איבגי מייצג את כל מה שרע במערכת המשפט שלנו. עדויות מרובות שמצטצמות לכתב אישום רזה מאוד בגלל התיישנות והיעדר ראיות, ענישה מקלה של בית המשפט ובסוף הדרך - שחרור מוקדם במחטף. השחרור הזה הוא סטירת לחי מצלצלת לנפגעות, שעברו דרך ייסורים ממושכת של שנים רק בשביל שהוא ישחרר אחרי חצי שנה בלבד. לבנו איתן, ואנו מקוות ומאמינות שגם הציבור הישראלי יזכור את כל מה ששמע בשנים האחרונות, ויסרב למחוא כפיים לעבריין המין המורשע".