במסגרת מאבק ועד העובדים במינויה של המנכ"לית החדשה לחדשות 13, יוליה שמאלוב ברקוביץ', הוגשה היום (ה') תשובת ערוץ 13 לעתירת בג"ץ.
1 צפייה בגלריה
יוליה שמאלוב ברקוביץ'
יוליה שמאלוב ברקוביץ'
יוליה שמאלוב ברקוביץ'
(צילום: יובל חן)
בתוך התגובה לעתירה חשפו ברשת נתון נדיר - הסכום שהוציאו בעלי הערוץ מכיסם מאז פרוץ המלחמה והזרימו לערוץ. לפי תשובת הערוץ לעתירה לבג"ץ - הבעלים הזרימו סכום עתק של למעלה מ-100 מיליון שקלים לערוץ בתוך פחות משנה, ובכלל זה לחברת החדשות.
בעניין ליבת העתירה ובתשובה לטענת העובדים כי מינויה של שמאלוב ברקוביץ' עלול לסכן את חופש העיתונות - השיבו בערוץ: "עניינה של עתירה זו אינו חופש העיתונות, אלא ניסיון של עובדי חברה פרטית לסכל מינוי של מנכ"לית שנעשה בהתאם לכל דרישות החוק ולא נפל בו כל פגם. לעתירה אין בסיס ולעובדים אין זכות לקבוע מי ינהל את החברה שמעסיקה אותם".
בנוסף טענו בוועד העובדים כי שמאלוב ברקוביץ' עסקה בפוליטיקה הרבה יותר מעיתונות בשנים האחרונות, לכך השיבו בערוץ כי היא "חדלה לכהן כחברת כנסת לפני יותר מ-11 שנה, וכבר בעת מינויה ליו"ר מועצת הרשות השנייה לפני שש שנים קבעה בדיקת מינויים כי אין לה זיקה פוליטית או אישית שמונעת ממנה לכהן בתפקיד זה".
מתן חודורוב יושב ראש ועד העובדים של חדשות 13 הגיב בביטול לטענות ערוץ רשת וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "ניסיון מגוחך של יוליה שמאלוב ברקוביץ׳ להקטין את ממדי הסכנה במינויה, כאישיות פוליטית שאינה עיתונאית, על עצמאותה של חדשות 13. אין מדובר ב'חברה פרטית', שכן 40% ממניותיה מוחזקות בידי הציבור והיא משדרת מכוח רישיון שתנאיו הופרו - כל אלה מכפיפים את התנהלותה לביקורת שיפוטית. יוליה חוששת בצדק מהתערבות בג"ץ".