דיווח: קניה ווסט פרסם אמש (ד') שיר חדש שבו הוא התייחס לאמירותיו האנטישמיות האחרונות, כך דווח באתרי חדשות אמריקניים מעבר לים.
1 צפייה בגלריה
קניה ווסט
קניה ווסט
קניה ווסט
(צילום: sGettyimage)
כוכב ההיפ-הופ שיתף את השיר החדש בחשבון האינסטגרם שלו (שהספיק לרדת מהרשת מאז עלייתו) תחת הכותרת "צנזורת יתר", כשברקע הסערה שעורר בחודשים האחרונים, כשהשמיע שלל אמירות אנטישמיות בהזדמנויות שונות. בין מילות השיר ישנה התייחסות לציוץ של הראפר, שעליו הגולשים דיווחו כאנטישמי, ובו אמר שיהרוג שלושה יהודים - בריפרור למצב המוכנות של צבא ארצות הברית (defcon3) - "Tweeted deathcon / Now we past three".
בשבוע שעבר ווסט התארח בפודקאסט של המנחה השנוי במחלוקת וחובב הקונספירציות אלכס ג'ונס וטען כי ה"עונש" שהוא מקבל על דבריו "לא תואם את הפשע" שעשה. המנחה הסכים ואמר לו: "נכון, אתה לא היטלר, אתה לא נאצי ולא מגיע לך שיקראו לך ככה". ווסט השיב: "ובכן, אני מוצא דברים טובים גם בהיטלר. אני אוהב את כולם, לכל אדם יש ערך כלשהו שהוא הביא איתו, במיוחד להיטלר". המנחה ג'ונס ניסה בהמשך הריאיון לגנות את הנאצים, אבל הראפר הוסיף לדבר בזכותם: "הם עשו גם דברים טובים, אנחנו צריכים להפסיק להשמיץ את הנאצים. אני מחבב את היטלר". ווסט גם השווה את עצמו ליהודים בשואה ואמר: "יש יהודים שמחביאים אותי כרגע מתחת למרצפות. זה כמו גרסה הפוכה של השואה".
בסוף השיר המדובר מתנגן קטע אודיו מתוך אותו הריאיון של ווסט עם ג'ונס. "אנחנו יכולים פשוט לומר, כאילו, אתה אוהב את המדים אבל זה בערך מסכם את הנושא?", אפשר לשמוע את המנחה אומר בקטע שמופיע בשיר. בהמשך הקטע הראפר השיב לג'ונס: "לא, יש הרבה דברים שאני אוהב", ולאחר מכן הוא חוזר על המשפט "שאני אוהב", בעוד המוזיקה מתפוגגת. התייחסות נוספת לנושא הגזענות בציטוט: "כולם הם 'קארן' / טוענים שאכפת להם ושלא היו הוגנים איתם". "קארן" ככינוי גנאי שצמח ברשתות החברתיות, ומיוחס בדרך כלל לנשים לבנות שמתווכחות עם נותני שירות.
עוד מביא הראפר באמצעות הקטע המוזיקלי התייחסות מעורפלת בנוגע לגירושיו מקים קרדשיאן ("להתעורר להודעות טקסט שאומרות 'אני לא יכולה להמשיך לעשות את זה יותר'").
לאורכו של השיר, שנמשך מעט יותר משתי דקות, ווסט משתמש בסמפול של Someday We'll Be All Be Free של המוזיקאי דוני האת'וויי משנת 1973. לפי הדיווחים, מילותיו של השיר נכתבו על ידי אד האוורד עבור האת'וויי, כשזה התמודד עם דיכאון וסכיזופרניה. מאז שיצא השיר המקורי הוא זכה לשלל פרשנויות כשיר זכויות אזרח שחור.
מוקדם יותר השבוע דווח כי נשיא הקונגרס היהודי העולמי, רונלד לאודר, ביקש מאפל מיוזיק ומספוטיפיי שיסירו את המוזיקה של הראפר משירותי הזרמות המוזיקה, והאשים אותם בכך שהם מרוויחים משנאה יהודית. "האמירות האנטישמיות של קניה ווסט חורגות מעבר לעיסוק בתיאוריות קונספירציה. הוא דוגל בנאציזם בצורתו הטהורה והשנאה ביותר, והוא אולי התגלמות של העלייה המדאיגה של שנאת היהודים באמריקה", כתב במכתב למנכ"ל אפל טים קוק ולמנכ"ל ספוטיפיי, דניאל אק. עצומה שעלתה באתר Change.org אספה מעל ל-71,000 חתימות כדי לממש את המהלך שהוביל לאודר.