בוקר טוב צמידונים ראויי-קניון שכמוכם. אמש (ד') נאלצנו להיפרד מליזה, האישה שכמעט העמידה חופה וצאצאים עם מייקל לואיס אבל בסוף נאלצה להתפשר על וילה עם בריכה ואוהד בוזגלו. אין ספק שהעונה הזאת של "הישרדות" היא משוואה בלתי פתירה במתמטיקה שממשיכה לאתגר אותי בכל פעם מחדש. אני מחשבת ומחשבת עד שזהר שטראוס מגיע ותוחב בפרצופי גיליון נתונים שונה לחלוטין, מה שהיה להוכיח, ואז אני מתחילה לחשב את קיצי לאחור.
"הישרדות VIP" - ההדחה
אם הבנתי נכון את מערך הכוחות, מייקל, ליזה ושירה היו אמורים ליהנות מקול תומך בטוח של יובל מהיציע וזהר היה עשוי לחזק אותם עם שלילת קול אפשרית מהברית הנגדית - זאת של ג'קי, דודו, אודליה (שלא הייתה שולחת הביתה את דודו או ג'קי) וקובי, האנדרואיד הפרנואיד, שכמו שאודליה הגדירה את זה יפה, נמצא על רטט. אם אני מחשבת את זה נכון, מדובר ברוב של ברית המתנשאים וסרבני הילודה על שבט אפולאקי הישן. או במקרה הגרוע, אם זהר מפסיד, בתיקו ארבע.
3 צפייה בגלריה
מתוך "הישרדות VIP"
מתוך "הישרדות VIP"
מתוך "הישרדות VIP"
(צילום מסך, רשת)
אלא ששטראוס העדיף להמשיך הלאה עם ג'קי ודודו, כנראה במחשבה שהם ישאירו אותו בבקתה עד לאיחוד בזמן שהליבולנים יעדיפו מישהו משלהם שיישאר שם. אבל אם זה היה החישוב - הוא מוטעה. גם אם היה מתחרה על הבקתה מול דודו או ג'קי, עדיין היה לו רוב בקרב אפולאקי החדש. קובי היה נותן על זה דקת חשיבה בפיפי של הבוקר ומצטרף לליבולנים ואודליה הייתה מבינה שהיא שומרת אמונים לצד הלא נכון רק בגלל שגם הם אוהבים פופ מזרחי ושונאים אמצעי מניעה, ואולי משנה את דעתה.
כך או כך, שטראוס חרט על החגורה שלו עוד מהלך תמוה והעובדה שהוא עדיין במשחק היא לא פחות מנס בהתחשב בטבלת האקסל שהוא מנהל בראש הקטן והיפה שלו. בשלב הזה אני חושבת ששירה הייתה צריכה להפעיל שיקול דעת, להבין שהאדם שעליו היא סומכת בעיניים עצומות הוא לא האסטרטג שלו פיללנו, לעשות הכול כדי להוציא אותו בכוח מכיסא הנהג ובטח לא להפסיד לו בכוונה ולקוות לטוב.
3 צפייה בגלריה
מתוך "הישרדות VIP"
מתוך "הישרדות VIP"
מתוך "הישרדות VIP"
(צילום מסך, רשת)
לא משנה מה יגידו המספרים, נראה שכולם מתייחסים אל דודו וג'קי כאל הסנדק וסגניתו, כולל הם עצמם, ואולי זאת התורה כולה במשחק כמו הישרדות. יש אנשים שפשוט נדמה שהם בלתי ניתנים להדחה, ושאר השורדים, כולל המתנגדים שלהם, לא מעזים לגעת בהם ומעדיפים להתעסק עם לוויינים שוליים יותר כמו קובי או ליזה. אפילו מייקל לואיס, שאני תופסת כאסטרטג שכלתן וזהיר, פנה אליהם בתחילת הדרך והציע להקריב את שירה במקום לחשוב איך הוא נפטר מראש הנחש, למרות שכבר ידע שיובל יעניק לו קול במתנה. ג'קי ודודו סידרו לעצמם נישה יפה בתור האנשים שאי אפשר לגעת בהם, ולא אתפלא אם אחרי שהם יודחו מפלגת הליכוד תעשה מגבית בשביל לארגן להם אבטחה על חשבונה.
מילה קטנה לאנשים שלוחשים באוזנייה של גיא זו-ארץ במהלך מועצת השבט: אתם לא לבד, אנחנו מרגישים את הייאוש שלכם עד לכאן. הפעם זה התדרדר לדיון על חיי המין של מייקל לואיס, מייקל לואיס בוכה, ניסיון (נוסף!) לדחוף אותו לאבהות ומונוגמיה ואחרי שעה ארוכה התפנינו לדיון במערך הכוחות של השבט, שכלל, כמו תמיד, מגוון מרשים של אנשים נעלבים ואנשים מתנשאים. אני רק רוצה לבקש, מדובר בזמן מסך יקר שצופים בו לא מעט ילדים ואפשר לנצל אותו למטרות חינוכיות. נסו לשכנע את זו-ארץ לעורר דיון על תיאוריית הקוונטים או על התנהלות כלכלית נכונה, נראה אתכם מביאים גם תועלת.
3 צפייה בגלריה
מתוך "הישרדות VIP"
מתוך "הישרדות VIP"
מתוך "הישרדות VIP"
(צילום מסך, רשת)
בהזדמנות זאת אני מבקשת גם לפרגן להפקה - כן, לא רק תלונות - על פעמון החסינות, בניגוד למשימות עבר מופלצות כמו צמיד החסינות או צמיד החיסונים, שנוצרו נטו כדי למלא זמן מסך. פעמון החסינות הוא טוויסט שמכניס עניין למשחק ויש לו משמעות אסטרטגית שהופכת את המשחק למעניין יותר. בפרק הבא: ספין-אוף של הנרי דוד והבן החדש שלו, ראובן, משחזרים סצנות איקוניות מהעונה.