השחקנית אליסון מאק שהשתתפה בסדרה "סמולוויל" והייתה חברת מפתח בכת נקסיום של המנהיג קית' רנייר, שוחררה מהכלא שלשום (ב') לאחר שריצתה שנתיים מתוך שלוש שנים שנגזרו עליה, זאת לאחר שהודתה באשמה ועזרה בהפללתו של רנייר.
1 צפייה בגלריה
אליסון מאק
אליסון מאק
אליסון מאק
(צילום: AP)
לפי הרישומים הפדרליים של הכלא, כפי שפורסמו במגזין האמריקני "פיפל", מאק ריצתה את זמנה במוסד הכליאה בדבלין, קליפורניה, שם שחקניות מוכרות נוספות כמו לורי לופלין ופליסיטי הופמן ריצו גם הן את עונשן על שערוריית הקבלה לקולג' בשנת 2019.
בהצהרה שנמסרה למגזין האמריקני נודע כי מאק שוחררה מהמעצר בזכות חוק מתקופת דונלד טראמפ, שמעודד התנהגות טובה בתמורה לקיצור תקופת המאסר. עוד ציינו כי אסירים עשויים להשתחרר 12 חודשים מהתאריך המקורי שהם היו אמורים להשתחרר בו, וזאת אם ישלימו תוכנית נגד שימוש בסמים.
רנייר עצמו נידון ל-120 שנות מאסר באוקטובר 2020 באשמת סחר במין, קשירת קשר לעבודת כפייה וסחטנות. מאק גייסה וטיפחה נשים לכת ורנייר הפך אותן לשפחות מין שלו. חלק מהנשים נדרשו לצרוב את ראשי התיבות של מנהיג הכת על איזור הערווה שלהן, נסחטו באמצעות תמונות עירום ועברו התעללות מינית על ידו.
באפריל 2018 נעצרה מאק אחרי שצפו שלל עדויות על מעורבותה בנקסיום - וספציפית, על מעורבותה בכת הנשים הסודית DOS, שייסד רנייר, שבה נטלה מאק תפקיד משמעותי כמגייסת הנשים שצורפו, ושפחתו הראשית.
ב-2019, שנה אחרי שנעצרה, הודתה מאק בחלק מהאישומים נגדה, כולל סחיטה באיומים. לפני שניתן גזר דינה, פנתה מאק לבית המשפט בבקשה שלא לגזור עליה מאסר בפועל. "ממעמקי לבי, אני מצטערת", מסרה מאק במכתב, "השלכתי את עצמי ללימודיו של קית' רנייר בכל מאודי. האמנתי בכל לבי שחונכותו מובילה אותי לגרסה טובה ונאורה יותר של עצמי. הקדשתי לו את נאמנותי, את משאביי, ולבסוף, את חיי. אלו הן הטעות והחרטה הגדולות של חיי". שיתוף הפעולה שלה עם הרשויות בהעמדה לדין של רנייר קיצר משמעותית את עונשה המקורי, שעמד על יותר מ-10 שנים.
מאק בת ה-40 התפרסמה בתפקיד קלואי סאליבן בסדרת גיבורי-העל "סמולוויל" ששודרה מ-2001 עד 2011. ב-2010 הצטרפה לארגון נקסיום של קית' רנייר, שפעל תחת איצטלה של "לעורר מודעות אנושית, לטפח ציוויליזציה אתית הומניסטית, ולחגוג את המשמעות של להיות אנושי", וטיפסה בשורותיו עד שהגיעה לפסגה. על פי חלק מהעדויות של חברי נקסיום, מאק הייתה השנייה בדרגתה בארגון אחרי רנייר עצמו.