אחרי 85 שנים, עשרות סרטים, סדרות טלוויזיה, ספרי קומיקס והמון מרצ'נדייז, באטמן עשה אתמול (ה') היסטוריה והפך לגיבור העל הראשון שקיבל כוכב בשדרת הכוכבים בהוליווד. באטמן, שהופיע לראשונה בשנת 1939 בחוברת של Detective Comics, זכה במיקום יוקרתי במיוחד: ממש מול מוזיאון גינס לשיאי עולם.
3 צפייה בגלריה
באטמן מקבל כוכב בשדרת הכוכבים של הוליווד
באטמן מקבל כוכב בשדרת הכוכבים של הוליווד
באטמן מקבל כוכב בשדרת הכוכבים של הוליווד
(צילום: VALERIE MACON / AFP)
כמו כל דבר בהוליווד, לא מדובר באירוע ספונטני שהתרחש במקרה: ב-9 באוקטובר תצא לאור סדרת חוברות קומיקס חדשה בשם Absolute Batman, שמבטיחה להציג גרסה חדשה של האביר האפל: גדול יותר, עוצמתי יותר, ועל פי השמועות - עם לוגו על החזה שאיכשהו מתנתק והופך לגרזן. במקביל, ישנן גם סדרת האנימציה "באטמן: לוחם בגלימה" באמזון וסדרת הספין-אוף החדשה והמדוברת, "הפינגווין" בכיכוב קולין פארל, שמשודרת בימים אלה ב-HBO.
3 צפייה בגלריה
באטמן מקבל כוכב בשדרת הכוכבים של הוליווד
באטמן מקבל כוכב בשדרת הכוכבים של הוליווד
באטמן מקבל כוכב בשדרת הכוכבים של הוליווד
(צילום: AP Photo/Chris Pizzello)
כידוע, הקבלה לשדרת הכוכבים היא תהליך פרוצודרלי שכולל הגשת מועמדות, המתנה ארוכה מאוד, וכמובן תשלום לא קטן. אולפני וורנר היו צריכים לשלם קרוב ל-100 אלף דולר כדי שהדמות האייקונית תזכה למקום משלה בשדרה ההוליוודית הנוצצת.
בטקס החגיגי השתתפו בכירי הוליווד לצד דמות שמחקה את באטמן, והכוכב הפך רשמי - מספר 2,790 בשדרה. ג'ים לי, נשיא DC Comics, הדגיש את משמעות הדמות כ"סמל של צדק, כוח ואומץ" במשך עשרות שנים. כצפוי, גם המעריצים הכבדים הגיעו לחלוק כבוד: אנשים מכל הגילאים עמדו ברחוב, חלקם לבושים בתלבושת באטמן, וחיכו לרגע שבו דמותו תקבל את הכבוד הראוי לה. "זהו אירוע ענק עבורנו, ובמיוחד עבור הילדים שלי", אמר אחד המשתתפים בטקס, אבא לשלושה ילדים קטנים - כולם לבושים במדים שחורים עם גלימות מתנפנפות ברוח.
3 צפייה בגלריה
מתוך "עלייתו של האביר האפל"
מתוך "עלייתו של האביר האפל"
מתוך "עלייתו של האביר האפל"
באטמן הוא כאמור גיבור העל הראשון שמקבל כוכב, אך הוא בהחלט לא הראשון שזכה לכבוד הודות לו. אדם ווסט, הכוכב הבלתי נשכח של סדרת הטלוויזיה משנות ה-60, קיבל כוכב משלו ב-2012, ואילו ברט וורד, שגילם את עוזרו הנאמן של באטמן, רובין, ושנכח בטקס חשיפת הכוכב, זכה לכוכב אף הוא בשנת 2020. גם בוב קיין, אחד מהיוצרים היהודים שהביאו את באטמן לעולם (יחד עם ביל פינגר, אף הוא יהודי), קיבל כוכב בשנת 2015. השניים העניקו לעולם לא רק את דמותו של האביר האפל, אלא גם את העיר גות'האם, את נבל העל הג'וקר ועוד שלל דמויות מיתולוגיות שהפכו לחלק בלתי נפרד מהתרבות הפופולרית העולמית.
מעבר לכך, ישנם שגורסים כי גם באטמן עצמו עשוי להיות יהודי. אומנם זהותו היהודית של ברוס וויין לא נחשפה במפורש, אך ישנם רמזים המעידים על כך. לדוגמה, בגיליון The Penguin #7 ברוס מציין כי אמו קיבלה מאביו מתנת חנוכה, ובגיליון מ-2021, לאחר מותו של המשרת הנאמן אלפרד, ברוס הניח אבן על קברו, כמנהג היהודי. מה שבטוח הוא שבאטוומן, הלא היא קתרין רבקה "קייט" קיין, בת דודתו של ברוס מצד אמו, הוצגה כיהודייה במפורש. היא חוגגת את חג החנוכה ומגלה עניין מיוחד בלימודי תורת הנסתר ביהדות.
עם הכוכב החדש, באטמן מצטרף למועדון מצומצם למדי של 20 דמויות בדיוניות שקיבלו כוכב בשדרה, בהן מיקי מאוס, באגס באני, שלגיה, טינקרבל, שרק, פו הדוב, גודזילה ומשפחת סימפסון.