בריאיון ל-BBC ביקש שר החוץ הבריטי דייויד קמרון להתייחס אל חמאס כאל ארגון טרור.
1 צפייה בגלריה
שר החוץ אלי כהן עם דיוויד קמרון שר החוץ של בריטניה סיור ב בארי
שר החוץ אלי כהן עם דיוויד קמרון שר החוץ של בריטניה סיור ב בארי
שר החוץ הבריטי דיוויד קמרון בעת סיור בקיבוץ בארי אחרי טבח 7 באוקטובר
(צילום: REUTERS/Alexander Ermochenko)
בריאיון ששודר היום (א') אמר קמרון למראיינת לורה קונסברג כי על BBC לשקול מחדש את גישתם בנושא ארגון הטרור הפלסטיני, לאור פרסום סרטון החטוף נדב פופלוול בעל האזרחות הבריטית, אשר לטענת חמאס מת בעזה לפני כחודש כתוצאה מהפצצות צה"ל.
"כמו כולם, גם אני צפיתי בסרטון של חמאס בטוויטר X אמש שבו נדב נשאל על זהותו", אמר קמרון. "צפיתי בסרטון הזה ואתה פשוט חושב, 'אילו אנשים ערלי-לב הם, לשחק כך עם רגשות המשפחה'. כשאתה רואה מה חמאס מוכנים לעשות, אתה פשוט מבין שהאנשים האיומים האלה, חסרי האנושיות, שאיתם אנו מתמודדים...בכנות, אולי זה רגע שה-BBC צריכים לשאול את עצמם שוב, האם עלינו לכנות אנשים אלו בשם 'טרוריסטים'. כי הם טרוריסטים".
כידוע, במשך שנים ארוכות נמנעת רשת השידור הבריטית משימוש בצמונח "ארגון טרור" בבואה לתאר את חמאס. במקום זאת, עד לאחרונה כונו פעילי ארגון הטרור Militants, קרי: חמושים. באוקטובר חדלה הרשת מלכנות את מחבלי חמאס בכינוי זה, והחלה לכנות את הארגון "חמאס" בלבד או "ארגון טרור שהוצא אל מחוץ לחוק בידי ממשלת בריטניה ואחרים".
בפברואר האחרון, בעת דיון בפרלמנט הבריטי, תקפו פוליטיקאים את BBC בשל גישתו האנטי-ישראלית. בדצמבר הבטיח יו"ר ה-BBC הנכנס סמיר שאה כי "נבחן את אופן הסיקור של מלחמת ישראל-חמאס".