אחרי חשיפת השיר שייצג את ישראל באירוויזיון 2023 הקיץ - "יוניקורן", נועה קירל מספרת על תחושותיה אחרי התגובות הראשונות. "זה שיר שהוא פורץ דרך ולוקח לאנשים שנייה לעכל אותו", אמרה הזמרת בשיחה עם ynet, "היה באזז מאוד גדול לקראתו וטבעי שצריך לתת לזה זמן לעבוד. לא רציתי לעשות שיר בנאלי".
נועה קירל, "יוניקורן"
(באדיבות כאן)
קירל הבטיחה ייחוד שלא היה כדוגמתו בשיר באירוויזיון וכעת היא מסבירה למה הייתה כוונתה. "בדרך כלל שירים מסתיימים בפזמון שחוזר בפעם בשלישית ורצינו להביא משהו שהוא קצת פחות בנאלי. אז היה את הרעיון של השורה 'אתה רוצה לראות אותי רוקדת?'. רצינו להביא את הקטע שהוא יותר חשוף, יותר דוגרי ויותר ותאכלס. גם בקליפ אני רוקדת בסוף וגם על הבמה באירוויזיון אנחנו ניתן תמורה להבטחה".
עוד בנושא אירוויזיון 2023:
באחת משורות בשיר, שרובו ככולו באנגלית, קירל שואלת האם רוצים לבדוק את ה-DNA שלה, והיא לא מהססת לומר שהכוונה היא ליהדותה. "זה לא סוד שיש אנטישמיות בעולם וזה לגמרי מתקשר לשורה עם ה-DNA, יש מי שיכול לקחת את זה לקטע של לא לבטל את השונה, ובלי שנאה ופילוג בגלל שוני. כוונת המשורר הייתה לגמרי על היהדות, אבל היופי ביצירה הוא שכל אחד יכול לקחת אותה למקום אחר".
1 צפייה בגלריה
נועה קירל
נועה קירל
נועה קירל
(צילום: שי בלן)
קירל לא הסתפקה בשורה ההיא, אלא השתמשה בשיר גם בכינורות שלדבריה הסגנון ייחודי למוזיקה היהודית. "היה לנו חשוב לשים את היהדות בקדמה בשיר אבל בקלאס, אתה נותן לכך משמעות משלך ואחרים יכולים גם כאן לפרש לרבדים אחרים, מבחינתנו מאוד רצינו לקשר את היהדות לשיר".
למרות הרצון לקשר את השיר למולדת, רובו ככולו כאמור, נכתב בשפה האנגלית, והקליפ צולם בכלל בפולין. "האמת שזה קרה מסיבות שקשורות נטו בהפקה. עבדנו עם במאי ישראלי שגר בקייב, וזה גם חיבר אותנו למה שקורה שם במלחמה".
במסיבת העיתונאים מיד אחרי חשיפת השיר, קירל אף התייחסה לפוליטיזציה שקיימת בתחרות השירה האירופית. "ברור שיש חששות שבאירוויזיון מעורבת פוליטיקה", אמרה. והוסיפה, "אני מודעת לזה, ואני מייצגת את ישראל שהיא הבית שלי".
על החששות מחוסר הצלחת השיר כמצופה ממנה אמרה הזמרת: "אי אפשר כל הזמן להיות מושלם. אני עובדת כל הזמן כדי להזכיר לי שאני צריכה להיות שלמה עם עצמי ועם השיר, ושהמדינה שלי תהיה שלמה עם השיר וגם אם יהיה כישלון זה בסדר".