ב-29 במאי 1966, ג'יימי ספירס היה תלמיד מצטיין בכיתה ח'. הוא היה נמוך יחסית ובן לאב שאחד מחבריו תיאר כ"כדור אש על סטרואידים". היו לו שלושה אחים קטנים, בני שלוש, חמש ושמונה, והיה צריך להיות גם אח נוסף, אבל אוסטין-וויין ספירס מת בגיל שלושה ימים בלבד. משפחת ספירס התגוררה בעיירה קנטווד שבלואיזיאנה. בית החולים שבו נולד אוסטין-וויין היה במרחק 100 ק"מ משם. במשך דורות אחורה הם חיו בעיירות הקטנות והדלות של מחוז טנגיפאהואה, לאורך מסילת הרכבת של מיסיסיפי.
14 צפייה בגלריה
בית ילדותה של בריטני ספירס
בית ילדותה של בריטני ספירס
בית ילדותה של בריטני ספירס. ג'יימי ולין לא עמדו בתשלומי המשכנתה
(צילום: GettyImages)
התינוק נקבר מתחת לעץ אלון בבית קברות קטן, על רקע זמזומן של הציקדות. לאמו של ג'יימי קראו אמה-ג'ין פורבס, אבל כולם קראו לה ג'ין. היא הייתה בלונדינית קטנת קומה, כמו בעלה ובנה, שהתחתנה בגיל 16 – מבוגרת יותר משהייתה אמה כשנישאה בשעתו במיסיסיפי. בהמשך יספר בעלה לחוקר מקרי המוות שג'ין ניסתה להתאבד שלוש פעמים קודם, אבל השאלה עד כמה להאמין לו, ומה היה חלקו במה שהתרחש במאי 1966, נותרה פתוחה.
בעלה של ג'ין, אביו של ג'יימי, נולד ב-1930, לא רחוק מקנטווד, בשם ג'ון-אוסטין ספירס. קילומטרים ספורים מהמקום שבו יכולת לקנות משפחה שחורה תמורת 20 דולר, 60 שנה לפני כן. ג'ון-אוסטין, ששירת בחיל האוויר, פגש לראשונה את בנו רק כשמלאה לו שנה. כשהשתחרר, הפך לשוטר בבאטון רוז', אך פוטר לאחר שהוא או מישהו אחר בצוות שלו ירו באדם חף מפשע. לאחר מכן הוחזר לתפקיד אך מצא עצמו שוב מחוץ לשורות המשטרה.
כתבות נוספות למנויי +ynet:
היה זה אחר צהריים של יום ראשון, כשג'ין ספירס נהגה לעבר בית הקברות הקטן שבו שכן עכשיו בנה התינוק. בעיתונים ידווחו כי יצאה ממכוניתה ופסעה אל הקבר כשהיא אוחזת רובה ציד באורך של יותר מחצי מטר. היא עמדה על החלקה הקטנה שבה צפתה בתינוקה נטמן באדמה והציבה את הרובה כך שהקת שקעה בעפר והקנה פנה כלפיה. הוא היה טעון. ג'ין חלצה אחת מנעליה ולחצה על ההדק עם הבוהן. היא נפלה על הקרקע ונותרה לשכב שם עד שמישהו ימצא אותה למחרת בבוקר. המשטרה תזהה אותה לפי המסמכים במכונית החונה.
"הייתי ילדה טובה מאוד", כתבה אחותו הקטנה של ג'יימי, ג'נין, לסנטה קלאוס בשנה שלאחר מכן, "בבקשה תביא לי בובה מתנה". שמונה חודשים לאחר שאמם נעלמה מחייהם, צפו ג'יימי וג'נין יחד עם אחיהם וויליאם וג'ון ג'וניור באביהם מתחתן עם אישה אחרת בביתם שבקנטווד. האישה החדשה, גם היא בת קנטווד, עיירה של פחות מ-3,000 תושבים, ג'ו-אן בלקוול תהיה אשתו השנייה ולא האחרונה של ג'ון-אוסטין. לפי הדיווח בעיתון, היה זה "טקס שקט ומרשים", שנכחו בו לא רק ילדיו של ג'ון-אוסטין אלא גם אחיהם החורגים החדשים, ליסה וג'ואי.
14 צפייה בגלריה
ג'יימי ספירס
ג'יימי ספירס
אביו היה מאיץ בו להתאמן עד כדי תשישות. ג'יימי ספירס
(צילום: AP)
ג'ו-אן בלקוול הייתה בת 28 ממשפחה דתית ומכובדת. היו לה עיניים כחולות והיא אהבה שירים של ווילי נלסון. בתיכון זכתה בתואר "בטי קרוקר הבאה" בתחרות לעקרות בית. הבית שאותו הייתה אמורה לנהל עכשיו כלל את ג'יימי, ג'נין, וויליאם וג'ון ג'וניור, ואת ליסה וג'ואי. עד מהרה הצטרפו אליהם גם שני הילדים שתלד לג'ון-אוסטין בהפרש של שנה: לי-אן וג'ון מארק.
תווי הפנים העדינים של ג'יימי ספירס לא העידו על היכולות הפיזיות ועל הנחישות וכוח הרצון שלו. כמה חודשים לאחר מות אמו הוא כבר התאמן בריצה על הדשא שליד כביש 38, בלחות הכבדה של הדרום. אחרי האימונים ג'יימי היה חוזר הביתה, ואביו היה מאיץ בו להתאמן שוב, עד כדי תשישות.
זה עבד. לא משנה באיזה ענף ספורט היה מדובר, ג'יימי הצטיין בו. "הוא היה מהאתלטים האלה, שיש להם חיבור עין-יד מעולה", אומר קוליס טמפל, ששיחק כדורסל לצידו ובהמשך גם בקבוצת 'סן אנטוניו ספרס' מטקסס. "הוא יכול היה לשחק ביליארד או פינג-פונג, ידע למסור פוטבול כמו שצריך, לקלוע לסל, לזרוק בייסבול. הוא מהאנשים האלה שיש להם את זה". למרות שהיה משחק אחד שבו קלע לבד 47 נקודות, ג'ון-אוסטין העדיף פוטבול, וג'יימי הפך לקוורטרבק זריז שקובע מהלכים ומוסר כדורים בזווית מושלמת.
14 צפייה בגלריה
ג'יימי ולין ספירס
ג'יימי ולין ספירס
לא ברור מה היא מצאה בו. ג'יימי ולין ספירס
(צילום: AP)
מאמן קבוצת הפוטבול, אלטון שו, גבר שאף אחד לא יגדיר כרכרוכי, חשב שאביו של ג'יימי היה נוקשה מדי איתו, וניסה, ככל יכולתו, לחצוץ בין התקפי הזעם שלו לקוורטרבק הכוכב. משחקי הבית נערכו על מגרש שחוק, מתחת למגדל המים. אביו של ג’יימי, ג'ון-אוסטין, ישב תמיד ביציע, ואי-אפשר היה להחמיץ אותו. "בגלל הפתיל הקצר שלו", אומר שו, "הוא היה מסתבך בקטטות. הוא היה הבן זונה הכי גדול בלואיזיאנה".
בקיץ 1970 ציינה ג'ו-אן ספירס שלוש וחצי שנות נישואים לג'ון-אוסטין, תקופה שבה, כפי שתטען מאוחר יותר בבית המשפט, הכה אותה, לא הביא כמעט פרנסה הביתה, "השמיץ אותה ללא הרף", וכן "ביצע כלפיה מעשי אכזריות רבים". לדברי ילדיה, ג'ון-אוסטין גם אישפז אותה בניגוד לרצונה בבית החולים הפסיכיאטרי "מנדוויל". לאחר מכן פשוט עזב ועבר לצפון קרוליינה. הוא לקח איתו את שלושת ילדיו הצעירים מהנישואים הקודמים, והשאיר את ג'ו-אן עם ארבעת ילדיה הביולוגיים, שניים מתוכם ‑ ילדיהם המשותפים. בצפון קרוליינה הצטרפה אליו רות אוט, שהייתה בתו של בעלה של אמו, כלומר אחותו החורגת. זמן קצר לאחר מכן, התגרש ג'ון-אוסטין מג'ו-אן והתחתן עם רות.
14 צפייה בגלריה
בריטני ספירס ג'יימי ספירס
בריטני ספירס ג'יימי ספירס
ג'יימי ובריטני ספירס. ''ניסה להוכיח שהוא לא שיכור''
(צילום: אינסטגרם)
כשג'ון-אוסטין גר בצפון קרוליינה עם אחותו החורגת, יצא ג'יימי עם שני חברים לנסיעה באמייט, דרומית לקנטווד, על כביש 16 לכיוון מזרח. בעודם מתקרבים לגשר קטן מעל נהר טנגיפאהואה הבוצי והאפל, איבד הנהג שליטה והמכונית נהדפה אל מעקה בטון ונחתכה לשניים. הנהג נהרג. חבריו מספרים כי חלק מקרקפתו של ג'ימי "נתלשה מראשו".
המאמן שו אסף את ג'יימי לביתו. "התקשרנו לאבא שלו", הוא נזכר, "והוא פשוט התפוצץ". תגובת האב לבנו ששרד התרסקות קטלנית שבה איבד חבר, הייתה לקלל אותו על כך שנסע עם אותם נערים. "ג'יימי התחיל לבכות", אומר שו, "אז התקשרתי שוב לג'ון-אוסטין ואמרתי לו, 'אם לא תחזור עכשיו שוב לבן שלך ותתנצל, אני עולה על המטוס הבא לחור שבו אתה נמצא ומצליף בתחת הקטן שלך'”. ג'ון-אוסטין התנצל. ג'יימי נעדר מהמשחק בשבוע שלאחר התאונה, כי לא יכול היה לחבוש את הקסדה על ראשו הפצוע, אבל שבועיים לאחר מכן כבר חזר להתאמן. פחות מחודש לאחר מות חברו, עלה ג'יימי ספירס על המגרש, לפני קהל של אלפים, והביא לקבוצה שלו את האליפות.
בריטני ספירס היא בתו של אביה: ספורטאית ורקדנית מחוננת שאין מי שהתבגר בדור שלה שלא יידע לזהות היטב את התנועות שלה במסדרון בית ספר, במדים קצרים, בקליפ הראשון שלה. הגוף שמכה חזק בכל פעימת קצב, אבל במינימום מאמץ. היא הייתה יכולה להיות גם מתעמלת מצטיינת, אבל הפכה לכוכבת פופ שמוסיפה הבעה מלאה לכל תנועה שלה, ועושה זאת מהר וטוב מכל המקצוענים שרקדו מאחוריה.
רבים תהו מה מצאה לין ברידג'ס בג'יימי ספירס, אבל זה כנראה היה זה. "בחור בגודל ממוצע", כפי שתתאר אותו, שיכול היה "לרוץ במעגלים סביב שחקני הפוטבול הענקיים". אבל בשלב שבו נפגשו, ג'יימי כבר היה אבוד. הוא נרשם לקולג' מקומי כשחקן פוטבול, אבל אף אימון או נחישות לא יוכלו לפצות על 73 ק"ג בלבד, שהתפרסו על פני 1.77 מטרים. במשחק השני של העונה ג'יימי שבר את רגלו, נשר מהלימודים ולא חזר.
חייו כמושא להערצה הסתיימו. הוא התחתן עם נערה מקנטווד, שהכיר כל חייו, ואז התגרש. ב-1976 חזר לקנטווד עם לין. ג'יימי הצחיק אותה ולקח אותה לרקוד. היא ברחה כדי להתחתן איתו, למרות התנגדותם של הוריה, שראו בו ספורטאי לשעבר שעתידו מאחוריו, גרוש שאמו התאבדה ואביו המתעלל התחתן עם אחותו החורגת.
14 צפייה בגלריה
בריטני ספירס ב"מיקי מאוס קלאב"
בריטני ספירס ב"מיקי מאוס קלאב"
ב''מיקי מאוס קלאב''. נבחרה מבין 20 אלף ילדים
(צילום: יח"צ)
שנים אחר כך, כשפרטי האפוטרופסות החלו להיחשף, נשאלה השאלה מדוע אב ירצה להפעיל שליטה דיקטטורית על חייה של בתו הבוגרת? "למה כולם יוצאים מדעתם מכל דבר שאני עושה?" שאלה בריטני ספירס, המנוכרת כיום מכל בני משפחתה, בפוסט שפירסמה באינסטגרם ביולי. "איך זה שאף אחד לא יודע שאחותי בונה בית ענק בלואיזיאנה??? איך זה שהחיים שלהם לא נחשפים? הייתי שמחה להתייצב בבית של בני המשפחה שלי כדי לראות איזה סודות הם מסתירים".
אבל שקיפות מעולם לא אפיינה את משפחת ספירס. כשלין הייתה בת 20, נפל על אחיה חלק מטרקטור. היא הבהילה אותו לבית החולים, מאיצה בדרך 1049, כביש מבודד שאין בו מדרכות. "כשנכנסתי לעיקול", כותבת לין, "ראיתי מכונית מתקרבת בנתיב השמאלי... וממול שני נערים רוכבים על האופניים שלהם בכביש... הרגשתי בחילה מרוב הפחד שאני הולכת להתנגש בהם, אבל זה היה בלתי נמנע ... וילד בן 12 נפגע". דרך אחרת לספר את הסיפור היא לומר שלין דרסה ילד קטן. שמו היה אנתוני וינטרס, אביו היה השוטר השחור הראשון במשטרת קנטווד, ולאמו קראו איבון. "הוא היה פשוט נער רגיל", היא מספרת כעת.
בצד השני של העיר, ג'ו-אן, אשתו השנייה של ג’ון-אוסטין, חזרה לאשפוז ב"מנדוויל" והוא לקח אליו את ילדיו כשנסע לחפש עבודה בניו-יורק. הילדים האלה, יספר מאוחר יותר לבית המשפט, "היו במצב פיזי ונפשי נוראי", ראשיהם "מלאים בפרעושים, חרקים וכינים". כשחזר לקנטווד כמה שנים מאוחר יותר, ג'ו-אן רצתה את ילדיה בחזרה. ג'ון אוסטין סירב, אבל בית המשפט העניק משמורת לאיש שחטף אותם. לי-אן, בתה של ג'ו-אן, תספר מאוחר יותר שג'ון-אוסטין תקף אותה מינית מספר פעמים. ג'ון מארק, אחיה, יקרא לו מפלצת שהכה את ילדיו ודחף את הנשים שלו להתמוטטות נפשית.
חודש לאחר נישואיה, נכנסה לין להיריון. הם גרו בקרוואן שלה וג’יימי היה מביא לה עוף מטוגן וענבים קפואים. אבל כשבריאן ג'יימס נולד, ג'יימי התחיל לשתות. ב-1978, אביה של לין נמחץ למוות על ידי משאית החלב שלו וג'יימי נעלם לשבוע. לין רצתה לחזור ללמוד, אבל ג'יימי אמר לה שהיא טיפשה מדי.
ג'יימי היה מבטיח להפסיק לשתות, ואז שב ומשתכר. את חג המולד השלישי של התינוק לא חגג בבית, עם משפחתו, כך לפי רישומי התביעה המשפטית. הוא היה ב"טייט'ס באר" בטנגיפאהואה, ומישהו בקהילה הקטנה כבר דאג לספר ללין שהוא נראה שם "מחבק, מנשק ומלטף" מישהי בשם סינדי בולארד, שאחר כך גם לקח אליו הביתה, אל חלקה מס' 13 בפארק הקרוואנים סימפסון. לין הגישה תביעת גירושים וצו הרחקה, בטענה שהוא עלול להיות אלים כשישמע על כך. בתגובה, ג'ון-אוסטין הופיע בפתח דלתה עם אשתו השלישית, והתחנן בפניה לתת לג'יימי הזדמנות נוספת. לין חזרה בה, ושנה לאחר מכן ילדה שוב. כשהתינוקת תגדל, אי-אפשר יהיה לטעות בדמיון בינה לאמו המנוחה של ג'יימי, אבל כשהם קראו לה בריטני-ג'ין, לא ניתן היה לדעת זאת עדיין.
14 צפייה בגלריה
מערכות יחסים בריטני ספירס
מערכות יחסים בריטני ספירס
עם בן הזוג לשעבר, ג'סטין טימברלייק, לפני שהכול השתבש
(צילום: Gettyimage)
ג'יימי הבטיח להפסיק לשתות ו"להקדיש את עצמו לאלוהים". אבל כשעמד להיכנס שיכור לרכב עם בריטני בת החמש, הושיט אחיו ווילי את ידו אל המפתחות בניסיון למנוע זאת ממנו וג'יימי שלח אגרוף לפרצופו. בריטני שרה ב”כנסייה הבפטיסטית הראשונה”, ואחרי הטקס כולם הלכו ל”פפא ג’ון” לארוחת ערב, שם ג’יימי הרים את בריטני על השולחן והיא שרה שוב.
המורים של בריטני תיארו אותה כבעלת מוטיבציה פנימית, פרפקציוניסטית וכ"סוס עבודה". ג'יימי אמר לכל מי שסביבו שבתו עומדת להיות כוכבת. ג'יימי ולין שילמו את המסים שלהם באופן לא סדיר, פיספסו תשלומים על הרכב, אבל שילמו על החוגים הרבים של בתם ועל הנסיעות לתחרויות
הוא עבד כיצרן דוודים, כבנאי וכטבח. מאוחר יותר יהיו מי שיטענו שג’יימי ולין היו הורים "פּוּשֶׁרִים", אבל כשבריטני רצתה להפסיק את אימוני ההתעמלות במחנה של בלה קרולי שבו הצטיינה, הם איפשרו לה. המורים שלה תיארו אותה כבעלת מוטיבציה פנימית, פרפקציוניסטית וכ"סוס עבודה". ג'יימי אמר לכל מי שסביבו שבתו עומדת להיות כוכבת. ג'יימי ולין שילמו את המסים שלהם באופן לא סדיר, פיספסו תשלומים על הרכב, אבל שילמו על החוגים הרבים של בתם ועל הנסיעות לתחרויות. הם הוציאו את כל כספם על ילדיהם והאמינו לחלוטין בעתידה של בריטני. הם לא היו עניים. הם פשוט לא ידעו להתנהל כלכלית.
14 צפייה בגלריה
בריטני ואמה. הבטיחה שתבנה לה בית חדש, בתנאי שתתגרש מאביה
בריטני ואמה. הבטיחה שתבנה לה בית חדש, בתנאי שתתגרש מאביה
בריטני ואמה. הבטיחה שתבנה לה בית חדש, בתנאי שתתגרש מאביה
(צילום: אינסטגרם)
כשהיה בן שמונה, שבר בראיין את היד והרגל כשרכב על אופני שטח ממונעים. בגיל עשר, בראיין נפל שוב מאותם אופני שטח ממונעים ונכווה מצינור האגזוז. ג'יימי נשבע ללין שהוא לא שיכור, בעוד הוא מתנדנד מול המראה. בינתיים, גברה בריטני על 20 אלף ילדים אחרים ולוהקה ל"מועדון מיקי מאוס", לצד כריסטינה אגילרה וג'סטין טימברלייק. ג'יימי עבר ניתוח לקשירת צינור הזרע, אך לא טרח להופיע לביקורת הרפואית בהמשך. הוא ולין ילדו בת נוספת. הם קראו לה ג'יימי-לין.
"כשהוא היה בסביבה", כותבת ג'יימי-לין על אביה, "הוא בילה את רוב הזמן בכיסא שלו, בניסיון לשכנע את כולם שהוא לא שיכור". לין החלה ללמד את בריטני נהיגה, כשג'יימי-לין הפעוטה איתם ברכב. "אף אחד לא חגר אז חגורות בטיחות", כותבת ג'יימי-לין; השנה הייתה 1997. בריטני סטתה לעבר קו ההפרדה, כמעט פגעה ברכב שמולה ושברה לתעלה שבצד הדרך. לין עברה למושב הנהג כדי שבעלה לא יידע שהיא נותנת לבריטני לנהוג. "לאמא תמיד היה אכפת יותר מהרגשות של אבא מאשר לעשות את הדבר הנכון", כותבת ג'יימי-לין. "הרבה פעמים היא הכניסה אותנו למצב לא נוח במקום להתעמת ישירות עם הבעיה".
ג'יימי ולין לא עמדו בתשלומי המשכנתה ואיבדו את הבית. שלוש שנים מאוחר יותר, השריף החרים את מכונית הפורד פרוב שלהם מהמוסך בגלל חוב של עשרת אלפים דולר. ביולי 1998 ג'יימי ולין הגישו בקשה לפשיטת רגל. שלושה חודשים לאחר מכן, כשבריטני-ג'ין ספירס הייתה בת 16, היא הוציאה את Baby One More Time.
בשנה שעברה מלאו לבריטני ספירס 40. רק תשע שנים מתוכן היא חיה מחוץ לשליטת הוריה. במהלך אותן שנים מכר Baby One More Time כ-11 מיליון תקליטים, Oops! I Did It Again תשעה מיליון והיא כבשה את המקום הראשון במצעדים. אחותה מספרת כי בריטני הבטיחה לאמה שתבנה לה בית חדש, בתנאי שתתגרש מאביה. לין התגרשה, עברה לגור באחוזה החדשה שהקימה לה בתה בקנטווד, ואז חידשה את הקשר עם ג'יימי. ג'יימי נשאר בבית ילדותה של בריטני, שאת קירותיו כיסה בתמונותיה.
בריטני-ג'ין ספירס התגוררה בווילה של 800 מ"ר על מורדות הגבעות של הוליווד. היא כיכבה בסרט "קרוסרודס" בתפקיד שנכתב במיוחד בשבילה. היא כרכה סביבה נחש פיתון בורמזי באורך שני מטרים, בעודה גונחת "אני השפחה שלך" (I’m a Slave 4 U).
ג'יימי עזב ללוס-אנג'לס, עבד כטבח ובישל נקניקיות וסרטנים ושליו עם בייקון. אוכל דרומי פשוט, הסביר. ב-2004 נכנס למכון גמילה ונשאר פיכח זמן מה, תוך שהוא מתקרב לאלוהים ולנצרות. במקביל, התקרב גם לאשתו האוונגליסטית של כומר מטנסי, שהייתה בעלת חברה לניהול עסקים והפכה למנהלת של ג'יימי-לין.
14 צפייה בגלריה
בריטני ספירס בטקס פרסי אם־טי־וי, ב־2001
בריטני ספירס בטקס פרסי אם־טי־וי, ב־2001
בטקס פרסי MTV בשנת 2001. כמעט כל חייה הייתה בשליטת הוריה
(צילום: AP)
בריטני התחתנה עם רקדן הליווי שלה, ילדה שני ילדים, התגרשה, והפכה למה שהוגדר בתקשורת כ”מעורערת ולא יציבה”, ולעיתים אף “משוגעת”, אם כי במבט לאחור ניתן גם לראות בה צעירה שחווה באופן אינטנסיבי את שנות ה-20 לחייה. היא גילחה את ראשה. היא בילתה חודש בגמילה. היא נתנה הופעה מנותקת בטקס פרסי הווידיאו של MTV, כשהיא משתהה בצעדיה, כאילו היא עסוקה בלחשוב על משהו אחר. היא פיספסה בדיקת סמים שנקבעה בצו בית משפט, הואשמה בנהיגה ללא רישיון בקליפורניה כשילדיה איתה ברכב ואיבדה את המשמורת עליהם. היא עברה להתגורר עם גבר בשם סם לוטפי שפגשה במועדון לילה והצהיר שהוא המנהל שלה. העיתונות הביאה ציטוטים מתושבי קנטווד שטענו שבריטני צריכה "לחזור הביתה". אבל בריטני ספירס לא חזרה לקנטווד, קנטווד הגיעה אליה.
בשנת 2007 בריטני בת ה-25 גרה באחוזה של 700 מ"ר בשכונת סטודיו סיטי, עם בריכה וחצר ומרחבים שמוסתרים מאחורי חומות של צמחייה. על ההיריון של אחותה ג'יימי-לין בת ה־16 היא גילתה כשדיפדפה במגזין "OK!". לין וג'יימי המרוחקים האמינו שסם לוטפי שולט בבריטני: בבקשה להוצאת צו הרחקה נגדו הם האשימו אותו שהוא מסמם את בתם באמצעות ריסוק כדורים והחדרתם לאוכל שלה, כדי שתציית לו, שהוא משבית את המכוניות שלה ומכנה אותה בכינויי גנאי כמו אמא רעה וזונה (עורך דינו של סם לוטפי הכחיש את ההאשמות הללו). בסיום אחד הביקורים בפיקוח עם ילדיה, נעלה את עצמה בריטני בשירותים עם תינוקה. היא נלקחה משם קשורה באלונקה, אושפזה בבית החולים ונשללו ממנה זכויות ביקור נוספות.
14 צפייה בגלריה
ג'יימי לין ספירס בריטני ספירס
ג'יימי לין ספירס בריטני ספירס
עם אחותה, ג'יימי לין. נכנסה להריון בגיל 16
(צילום: GettyImages)
ג'יימי, שלא היווה עד אז דמות מרכזית בקריירה של בריטני, הפך פתאום אובססיבי ומעורב. בתו איבדה את ילדיה, סיטואציה קשה שעלולה לדחוף כל אם למצב נפשי מעורער. "היא נהגה לדבר על כך שהיא לא מאמינה שקראו לה על שם סבתה שהתאבדה", אמר אז אחיו של ג'יימי, וויליאם. "עכשיו אנחנו חוששים שאותו דבר יקרה לה".
לין הגיעה לבקר את בריטני באחוזה, וכשהשערים נפתחו, ג'יימי חמק מאחוריה. בכניסה, דרש סם לוטפי מג'יימי לעזוב וטען שבריטני מפחדת ממנו. בעדותו בבית המשפט תיאר לוטפי כיצד ג'יימי הסתער לעברו באגרופים שלופים, יורק וצועק, ואז רדף אחריו סביב האי במטבח של בריטני. אנשי האבטחה הרחיקו אותו. למחרת בבוקר, ג'יימי הופיע שוב והכה את סם לוטפי בסרעפת.
שלושה ימים לאחר מכן, בריטני שוב אושפזה בניגוד לרצונה. ג'ון-אוסטין, בן 78 ואלמן בפעם השלישית, אמר שהוא מודאג לגביה. "היא לא צריכה להיכנס לבית משוגעים", אמר, "לפעמים יוצאים משם יותר גרוע משנכנסים". באותה שנה ג'ו-אן, האישה שג'ון-אוסטין אישפז בניגוד לרצונה, מתה בעוני. בתה חרטה על קברה את הכתובת "ניסיונות חייך הסתיימו, נוחי בשלום על משכבך".
ג'יימי הגיש לבית המשפט מסמכים שבהם הוא מבקש להפוך לאפוטרופוס של בריטני. בקשה חריגה לאור העובדה שלא היה מדובר בקשיש, אלא באישה בת 26 עם כושר השתכרות של מאות מיליוני דולרים. במסמכים נכתב שבריטני סובלת ככל הנראה מדמנציה; בריטני תערער על האבחון הזה. ב"טודיי שואו", ביקשה אשת הכומר מהצופים להתפלל למען משפחת ספירס. ג'יימי מינה את החברה שבבעלות אשת הכומר לנהל גם את הכספים של בריטני. בריטני כבר לא הייתה אחראית לעצמה או לרכושה.
14 צפייה בגלריה
בריטני ספירס 2005
בריטני ספירס 2005
עם הבעל לשעבר, קווין פדרליין. הוציא צו הרחקה נגד ג'יימי ספירס
(צילום: AP)
אחרי שבינואר 2008 נאלץ להתגנב לביתה של בריטני, עכשיו ג’יימי כבר נכנס בחופשיות אל המטבח האיטלקי הגדול והכהה שלה. הוא התכופף מעל התנור במעיל לבן וג'ינס, כשמשקפי ראייה ומשקפי שמש תלויים יחד על צווארו, סמוך לאי שסביבו רדף אחרי סם לוטפי. הוא ניצח. "אני מוכן להמשך. אני מכין לבייבי שלי דייסת גריסים וגבינה", אמר למצלמות שתיעדו אותו. "היא אוכלת אותם מאז שנולדה, היא אוהבת אותם". הוא ליקק שאריות מהמרית, ולקח את הדייסה לחדר האמבטיה, שם בריטני ייבשה את שערה, והושיט לה אותה.
"אבא שלי לא מספיק חכם בשביל לחשוב בעצמו על רעיון האפוטרופסות", כתבה בריטני באינסטגרם. אבל זה היה ג'יימי שאיים עליה כאשר סירבה לעבוד, שמנע ממנה לראות את ילדיה. זה היה שמו על הניירת שגזלה את האוטונומיה שלה
ג'יימי לא נראה כמו רודף ממון. הוא כיבס בעצמו את הבגדים שלו בזמן שכולם סביבו שלחו את הבגדים שלהם למכבסה. הוא לא גר בבית המפואר שבריטני קנתה לו, כמו אמה, הוא התנהל בצניעות. משהו אחר עניין אותו. הוא הפעיל את מה שלין כינתה "שליטה מיקרוסקופית מלאה" על כל פרט בחייה של בתו. בריטני רצתה סושי לארוחת ערב ‑ נאמר לה שסושי זה יקר ושהיא כבר אכלה סושי אתמול. היא רצתה זוג נעלי סקצ’רס ‑ נאמר לה שאין לזה תקציב. אסור היה לה לשתות אלכוהול או קפה או אפילו לסדר את ארונות המטבח שלה לבד. היא לא הורשתה לנהוג והגישה לטלפון ניתנה לה רק לפעמים, וממכשיר שהיה תחת מעקב - כך על פי כמה מאנשי צוות האבטחה שנשכרו על ידי ג'יימי. חברים קרובים שלה הוצאו מחייה.
"אבא שלי לא מספיק חכם בשביל לחשוב בעצמו על רעיון האפוטרופסות", תכתוב בריטני מאוחר יותר באינסטגרם, ורבים יסכימו איתה, הם האשימו את האנשים שסביבו. אבל זה היה ג'יימי שאליו יפנו אנשי הצוות כאשר בריטני תפר את הכללים. ג'יימי היה זה שיאיים עליה כאשר סירבה לעבוד, שימנע ממנה לראות את ילדיה. זה היה שמו על הניירת שלקחה ממנה את האוטונומיה שלה. זה היה ג'יימי, שיכור מכוח, שיאמר, "אני בריטני ספירס".
בריטני חזרה לעבוד מהר מאוד. מכיוון שירדה במשקל והוציאה אלבום חדש, אנשים רבים האמינו שג'יימי "הציל" אותה. היא יצאה לסיבוב הופעות ב-20 ערים. "היא מתכוונת לעשות חזרות ביום ההולדת שלה?" שאל מישהו את אחד המנהלים שעבד עבור אשת הכומר. "היא תעשה חזרות", הייתה התשובה. ג'יימי ריחף מעל כל הזמן. כשהקרוואן של בריטני היה חם מדי, הוא הדביק בסלוטייפ צינור מזגן שהזרים אוויר פנימה. "מזגן של רד-נקס, של דרומיים", הוא קרא לזה.
14 צפייה בגלריה
הצל שלי ואני. בריטני וג'יימי
הצל שלי ואני. בריטני וג'יימי
הצל שלי ואני. בריטני וג'יימי
(צילום: Splashnews)
עבור ג'יימי, האיומים על בריטני היו בכל מקום. היא מושפעת בקלות רבה מדי, חשופה לטורפים, לגברים שישחקו בתודעה שלה. כשהשיגה טלפון והתקשרה לסם לוטפי, ג'יימי הוציא לו צו הרחקה. הניסיון שלה לשכור בחשאי עורך דין משלה כדי להשתחרר מהאפוטרופסות, היה עדות לכך שמישהו מתמרן אותה; ג'יימי קיבל צו מניעה נגד עורך הדין. הדרך הכי טובה הייתה לשמור את בריטני מבודדת מכל מי שעלול לנסות, במילותיהם של עורכי הדין של ג'יימי, "לשבש את האפוטרופסות", שאחרי הכול נועדה בשבילה, עבור האינטרס שלה, והייתה ביטוי לאהבתו ומסירותו, נטל שלקח על עצמו כדי להציל אותה.
"הדבר הכי טוב בשבילה זה לחיות כמו שהיא חיה עכשיו", אמר ג'יימי לצוות הצילום של התוכנית הדוקומנטרית שליווה אותו. "היא באלמנט שלה. אני אוהב לדוג. היא אוהבת לשיר ולרקוד". ג'יימי אמר ללין שהיחס לבת שלהם צריך להיות כמו ל"סוס מרוץ".
אדם שהתקשה לשלם את המסים שלו והכריז על פשיטת רגל, שלט כעת על הרכוש העצום של בתו. הכסף שבריטני הרוויחה בעבודה קשה (לפעמים גם בניגוד לרצונה) שימש לתשלום של מאות אלפי דולרים בשנה לעורך הדין שבית המשפט מינה לה; עורך דין שמעולם לא הודיע לה, כך אמרה לבית המשפט, שהיא יכולה לעתור כדי לשים קץ לאפוטרופסות. עורכי הדין של ג'יימי נלחמו כדי להשאיר אותה בתוך מוסד האפוטרופסות וגבו את שכרם מהכסף של בריטני; ג'יימי קיבל שישה מיליון דולר, ועשרות משרדי עורכי דין שונים קיבלו שכר טרחה שהסתכם ב-30 מיליון דולר. הכספים שלה שימשו גם כדי לשלם לאחיה; לא ברור על מה. תשלום של 1.5 מיליון דולר נרשם עבור תיקונים ותחזוקה בבית אמה בקנטווד; תשלום בסך 178 אלף דולר נרשם לבעלה של ג'יימי-לין עבור "שירותים מקצועיים".
14 צפייה בגלריה
מעריצים של בריטני ספירס מחוץ לבית המשפט
מעריצים של בריטני ספירס מחוץ לבית המשפט
הפגנות לשחרור בריטני מהאפוטרופסות. ''חובבי קנספירציות'', טען ג'יימי
(צילום: AP)
בשנת 2015 ג'יימי החליט גם לצלם תוכנית בישול משלו שתיקרא "מבשלים ומכייפים ומשתגעים עם ג'יימי ספירס". היא הייתה אמורה להצטלם באוטובוס טיולים, והוא צייר עליו סרטנים עם כובע שף מעל קדירה לצד הכיתוב "קנטווד, לואיזיאנה". התוכנית מעולם לא יצאה לפועל. לדברי בריטני, הוא חזר לשתות.
השנים נמתחו לעשור, עשר שנים שבהן בריטני נאלצה לשאת ולתת על ארוחות הערב שלה. עשר שנים במהלכן סבל ג'יימי מחור במעי הגס ובילה חודש בבית החולים. ג'ון-אוסטין נפטר. בתה של ג'יימי-לין כמעט מצאה את מותה בתאונה, לאחר שנהגה בטרקטורון ועפה איתו לאגם. על פי החשד, ג’יימי שבר דלת והיה מעורב בתקרית אלימה עם בנה בן ה-13 של בריטני. אביו של הילד קיבל צו הרחקה נגד האיש השולט על אמו של הילד.
בריטני טענה כי לאחר שסירבה לעשות תנועת ריקוד מסוימת, אושפזה במשך ארבעה חודשים והולעטה בליתיום, ממש כמו ג'ו-אן בזמנו. לא הייתה לה גישה קבועה לטלפון, אבל היה לה חשבון אינסטגרם שנוהל על ידי צוות מדיה חברתית. החשבון המוזר הזה הפך נושא לפודקאסט ששידרו שני קומיקאים. עוזרת משפטית אנונימית התקשרה אליהם יום אחד וסיפרה שבריטני אושפזה במתקן לבריאות הנפש בניגוד לרצונה כנקמה על שנהגה ברכב וסירבה לקחת תרופות. עם הזמן, מאות אלפי אנשים התגייסו למען שחרורה של בריטני ספירס. "לאנשים האלה אין מושג", אמר ג'יימי לעיתונאי. הם סתם "חובבי קונספירציות".
14 צפייה בגלריה
בריטני ספירס ושני ילדיה
בריטני ספירס ושני ילדיה
בריטני וילדיה. התערערה כשנלקחו ממנה
(צילום: EPA)
השעבוד של בריטני נמשך בפועל 13 שנים, שבסופן התחננה שוב להשתחרר. "בכיתי בטלפון במשך שעה", סיפרה לשופט, "והוא נהנה מכל רגע. השליטה שהייתה לו על מישהי בעלת כוח כמוני - הוא אוהב אותה, הוא אוהב לפגוע בבת שלו, במאה אלף אחוז. הוא אוהב את זה". לדעתה הוא וכל משפחתה צריכים להישלח לכלא.
משפחתה של בריטני הגיבה לחשיפה במבוכה ובלבול. בריאיון היחיד שנתן אחיה, בריאן, מהבית שבריטני בנתה לאמה, הוא התבדח על כך שהנשים ה"פושריות" במשפחתו תמיד משיגות את מבוקשן. הוא הסכים שיש אולי היגיון בסיום האפוטרופסות, שהייתה "דבר נהדר עבור המשפחה שלנו", אבל לא ממש ראה איך בריטני תסתדר לבד. "מה, היא תתקשר להזמין טייק-אוויי בעצמה?" שאל. "כאילו, אם מרגע שנולדת מעולם לא היית צריכה לעשות משהו, ועכשיו את צריכה ללמוד את זה, צריך להתרגל... דברים כמו מטלות יומיומיות ייראו לה כמו אתגר גדול, כמו נהיגה למשל", אמר. "היא הנהגת הכי גרועה בעולם".
14 צפייה בגלריה
עם בעלה הנוכחי, סם אסגרי. עוד גבר רעיל או תיקון?
עם בעלה הנוכחי, סם אסגרי. עוד גבר רעיל או תיקון?
עם בעלה הנוכחי, סם אסגרי. עוד גבר רעיל או תיקון?
(צילום: אינסטגרם)
שני אנשים שלא נראו מבולבלים מכך היו לי-אן וג'ון מארק, ילדיהם של ג'ון-אוסטין וג'ו-אן. "זה אופייני למשפחה הזו, וליחס לנשים במשפחה", אמרה לי-אן לעיתונאי. "ג'יימי עשה לבריטני את מה שאבא שלי עשה לאמא שלי, ולאשתו הראשונה ג'ין. הם מרושעים והם יהרסו אותך אם הם לא יכולים לשלוט בך". ג’ון אוסטין “לחץ על ההדק בצורה כזו או אחרת”, כך לי-אן מתארת את מותה של ג’ין.
"הגברים במשפחת ספירס הם נוראיים", אמר ג'ון מארק לאותו עיתונאי. "ג'ון-אוסטין הרס את ג'ין והרס את אמא שלי. הוא דאג לאשפז אותן ב’מנדוויל’, אז אני לא מופתע יותר מדי ממה שג'יימי עשה לבריטני. הכול עניין של שליטה עבור הגברים במשפחה הזו".
שופט קבע שהאפוטרופסות הסתיימה, והמעריצים פוצצו קונפטי ורוד מחוץ לבית המשפט. עורך דין מטעם ג'יימי ספירס סירב להגיב לשאלות שה”ניו-יורק מגזין” הפנה אליו.
בריטני נמנעת עדיין מראיונות. היא נשארה באינסטגרם, שם היא מתכתבת עם המעריצים שדאגו להעלות למודעות את האפוטרופסות שלה. אבל זה אינו השחרור לו קיוו רבים מהם. אינסוף הסרטונים שהעלתה מאז, בתלתלים צהובים ואיילינר כהה, מעוררים בעיקר אי-נוחות. היא נראית בהם לא בסדר. הם מוכיחים שלא ניתן כנראה להתייחס לאדם במשך 13 שנים כמו לילד, להחזיק אותו תחת שליטה דיקטטורית ולצפות שייצא מזה ללא פגע.
שנה חלפה מאז השתחררה בריטני ספירס משליטת אביה. לין, שהקשר בינה לבין אחותה מנותק, מתגוררת עדיין בבית הגדול שבנתה לה. ג'יימי גר 15 קילומטרים משם, בקרוואן החונה על מדשאה עצומה ומטופחת, מאחורי גדר עץ ושער שעליו שלט עם הכיתוב "זהירות כלב", מרחק שישה קילומטרים מבית הקברות שבו אמו מצאה את מותה.
אין תשובה לשאלה מדוע ג'יימי ספירס כלא בפועל את בתו למשך 13 שנים. אם יש, היא לא נמצאת כאן, מתחת לאלון עתיק מכוסה אזוב, בבית קברות שהומה מזמזום הציקדות. אבל קשה להעלות על הדעת פצע עמוק מזה לילד בן 13: לא רק לגדול ללא אהבת אם ועם גבר מתעלל, אלא גם עם הידיעה שאמו התאבלה כל כך על ילדה האחר, עד שכאילו אמרה לו, "אתה, הבן החי, הבן הבכור, לא מספיק לי".