הקרנת הבכורה בפסטיבל ונציה של הסרט "טאטאמי", הפרויקט המשותף לבמאי הישראלי גיא נתיב והשחקנית-במאית האיראנית זאר אמיר איברהימי, התקבל בתקשורת הגלובלית כביטוי לעולם טוב יותר, לתקווה, שלום ואחווה - לא רק בין ישראל ואיראן כאומות העוינות אחת את השנייה, אלא גם בין בני האדם ככלל, מעבר לגבולות מדיניים ודעות קדומות. ניכר שהמותחן - שמלווה ג'ודוקא איראנית שנדרשת על ידי הממשל לפרוש מאליפות העולם בגלל המפגש האפשרי מול יריבה ישראלית - זוכה להכרה והערכה בקרב קהילת הגולים האיראנים. חלקם שיתפו סרטונים ותמונות מהבכורה, ושיבחו את שיתוף הפעולה ההיסטורי הזה וגם את אירוע המחאה שהתקיים על השטיח האדום למען נשות הרפובליקה האיסלמית וקולנועניה המדוכאים. ומה עם אמצעי התקשורת באיראן עצמה? הם העדיפו להתעלם מהסרט עצמו, אבל דיווחו על "שערורייה רבתי" שאירעה לטענתם בצידו: חיבוק לבבי בין אמיר איברהימי לזמר והשחקן יליד טהרן, אשקן חטיבי.
אתרי תרבות וחדשות איראניים פרסמו ידיעות שמבוססות על תמונות שצולמו בוונציה והופצו על ידי סוכנויות הידיעות, ובין היתר הופיעו גם בעמוד האינסטגרם של חטיבי. למרות שלא דיווחו מהשטח, הכתבים השונים קבעו כי שני הכוכבים שעזבו את איראן מרשים לעצמם "להתנהל באופן מופקר" לעיני כל. על פי הידיעות בתקשורת המקומית, המפגש ביניהם עורר תגובות קשות מצד הציבור האיראני נוכח חוסר הצניעות של השניים.
בצילומים שפורסמו נראים אמיר איברהימי וחטיבי חולקים חיבוק חברי תמים למראה. תחת מגבלות הצנזורה המקובלות במדינה, הצילומים עברו ריטוש וטשטוש, כשהעורכים דאגו להסתיר את שיערה וזרועותיה של השחקנית שהגיעה ללא כיסוי ראש ובשמלה חשופת כתפיים. בתיאור המפגש, דאגו הרכילאים המקומיים להבהיר שחטיבי, שעזב לאחרונה את איראן והשתקע בספרד, נשוי לשחקנית אנהיטה דרג'אהי וקבעו כי מדובר ב"תמונות מבישות" וכי "השניים איבדו את צניעותם".
בכל הנוגע לסיבת הגעתם לפסטיבל הקולנוע בוונציה, הדיווחים בתקשורת המקומית סיפקו מידע חסר, במיוחד בנוגע לאמיר איברהימי שהוזכר כי "היא מקדמת סרט חדש". כמובן, ששמו של הסרט, העלילה הנעה בין ספורט לפוליטיקה בהשראת אירועים מן המציאות, ובעיקר שיתוף הפעולה עם הבמאי הישראלי גיא נתיב, נעדרו לחלוטין מהדיווחים הרכילותיים הללו - שהעדיפו לחשוף את חיי החטא של שני הכוכבים. גם הצילום המשותף של השניים עם המנהל האמנותי של פסטיבל הקולנוע ונציה אלברטו ברברה, נותר ללא הקשר. כאמור, המפגש תועד במעמד המחאה המאורגנת נגד המשטר האיראני המדכא את נשות המדינה וקולנועניה, שבו השתתפו רבים וטובים אחרים, בהם הבמאית ג'יין קמפיון, השחקן הפלסטיני סאלח בכרי ונתיב עצמו.
מי שכן התייחסו ל"טאטאמי" בחיוב היו עיתונאים איראנים עצמאיים. "זהו אירוע היסטורי של שיתוף פעולה בין יוצרים מאיראן וישראל", כתב באבאק ג'פורי אזאר על הסרט, בו מככבת אריאן מנדי המצוינת בתפקיד הג'ודוקא הצעירה ליילה, לצד אמיר איברהימי שמגלמת את המאמנת שלה. "צופים איראנים יזהו בסרט אירועים אמיתיים שקרו לספורטאים כמו סעיד מולאי, קימיה עליזאדה, סדאף חאדים, מהייאר מנישפור ואלנאז רקאבי, והיוצרים קיבלו השראה מסיפוריהם. זהו סיפור שמביא לידי ביטוי ברור את ההתנגדות לחברה האיסלמית, בעיקר מצד נשים, כשהן שואפות להגשים את משאלות ליבן מעבר ליעדים האידיאולוגיים של הרפובליקה האיסלמית. אופי מערכת היחסים בין ליילה למאמנת שלה הוא דוגמה טובה לחברותא בין דורות של נשים באיראן היום". עוד ציין המבקר מרדיו פארדה כי "הנקודה ש'טאטאמי' מציג היא דוגמה חשובה לסרטים שנוגעים לאיראן ומשקפים את הקשיים והחשיבות של התגנדות אזרחי איראן".
בריאיון ל"אינדיפנדנט" בפרסית קבע העיתונאי עלי מוסלה כי "העובדה ש'טאטאמי' נעשה על ידי זאר אמיר איברהימי מתוך שיתוף פעולה עם במאי ישראלי היא אירוע היסטורי. זו פעם ראשונה שבמאים משתי המדינות הללו הופיעו ביחד בפסטיבל ונציה, ומה שמעניין הוא שהסיפור הוא גם על איראן וישראל, וזה סרט שלא ראינו כמותו ולכן הוא מעורר סקרנות". הוא התייחס לכך שמחאת הנשים באיראן העירה את הקולנוענים הגולים וגם את הקהילה הבינלאומית: "לרגל יום השנה של המחאה של תנועת הנשים והקריאה לחירות, היחסים בין הפסטיבלים הבינלאומיים והקולנוע האיראני השתנו לחלוטין והשלטון עצמו הוסר מהמשוואה".
על כן, התאחדו הקולנוענים באירוע "פלאש מוב" בוונציה שבו הביעו תמיכה בתנועת הנשים האיראנית, תוך אזכור שמה של הנערה מחסה אמיני שהציתה את המהומות במדינה, וגם קראו לשחרורו של הבמאי סעיד רוסטאי שנכלא בגלל שהעז להציג את סרטו "ליילה ואחיה" בפסטיבל קאן אשתקד ללא אישור הרשויות, והתכחש לדרישה לפרוש מפסגת הקולנוע העולמי - בדומה להתרחשויות בעלילת "טאטאמי".
כאמור, גם גיא נתיב שמרבה להביע תמיכתו בנשות איראן ברשתות החברתיות הפגין בעדן גם בשטח מעל לשטיח האדום בוונציה וצולם קורא קריאות Free Iran יחד עם הנוכחים האחרים. השחקן הפלסטיני סאלח בכרי בחר להדגיש את ההקשר הפוליטי הרחב לטענתו ועטה על גבו את דגל פלסטין וקרא "חופש לכל", כשהבמאית הניו-זילנדית הוותיקה ג'יין קמפיון מצטרפת אליו.