מנהלי גופי התרבות בעוטף עזה ובשדרות שיגרו היום (ה') מכתב נוקב למיקי זוהר, שר התרבות והספורט, בטענה כי ישנו עיכוב בכספי סיוע לגופי התרבות ולמוסדות התרבות באזור - כך נודע ל-ynet.
2 צפייה בגלריה
מיקי זוהר
מיקי זוהר
מיקי זוהר
(צילום: עוז מועלם)
במכתב שהגיע לידי ynet, כותבים מנהלי הגופים, בהם סופי ברנזון (מנהלת גלריית בארי), השחקן אמיתי יעיש בן אוזיליו (תיאטרון העוטף), רווית הררי (אוצרת גלריית דנה ביד מרדכי), ניר בן גל (מרכז אדמה), בני כהן (מנהל סינמטק שדרות), תמיר הוד (פסטיבל קולנוע דרום), מיכל שמיר (מנהלת בית הספר לאמנות בספיר) ויעל שטאורברג (מוזיאון יד מרדכי): "במשך חודשים ארוכים אנו, מנהלי גופי התרבות בחבל תקומה, הגשנו על פי הנחיית גורמי המקצוע ניירות ונתונים על הצרכים והתנאים שיאפשרו לשמר ולפתח את פעילות הנכסים התרבותיים והקהילתיים שעליהם אנו מופקדים. אנו רואים בכך משימה בעלות חשיבות לקהילה ולשיקום חבל הארץ היקר לנו כל כך".
עוד נכתב: "המדינה, באמצעות מנהלת תקומה והמשרד, הקצתה תקציב מעטפת לפעילות, אך עד כה - למרות שאנחנו כבר נכנסים לרבעון האחרון של השנה - עוד לא הוזרם הסיוע. הסיוע הוא דחוף וקריטי. למיטב ידיעתנו העיכוב כרגע נובע מבעיות בירוקרטיה והיעדרות כוח אדם על רקע התקופה. אנו מבקשים את התערבותך הדחופה על מנת לשחרר את הכספים כדי שניתן יהיה לנצל אותם עוד השנה. ללא כספים אלו הגופים שאנו מנהלים, שגם היום במצב קשה, עלולים לקרוס".
2 צפייה בגלריה
סינמטק שדרות
סינמטק שדרות
סינמטק שדרות
(צילום: גדי קבלו)
המכתב מגיע על רקע שובם של תושבי שדרות והעוטף לביתם, והסרת המגבלות מאז פרוץ המלחמה. במסגרת כך, גם גופי התרבות שבו לפעילות, אבל ללא הסיוע שהובטח להם ממשרד התרבות. לטענת אותם גופים, במסגרת הסיוע, הובטחו להם תקציבים במיליוני שקלים לצורכי הפקות חדשות, שדרוג ציוד ומקום, קידום ופרסום, תקנים ופיצויים על אובדן הכנסות - אך בפועל הם קיבלו רק חלק קטן מהתקציב.
"מוסדות התרבות בשדרות ובאזור כולו הם חלק בלתי נפרד מהחיים שלנו כאן והם מספקים מרחב לביטוי, יצירה וחיזוק הקשרים הקהילתיים בתקופות קשות", מסר ראש העיר שדרות אלון דוידי ל-ynet, "אני סומך על השר זוהר - שעומד לצידנו כל העת ומסייע יום יום להתמודדות של כולנו עם האתגרים הלא פשוטים כאן - שיעמוד לצידנו גם כעת".
ממשרד התרבות והספורט נמסר בתגובה: "המשרד עושה מאמצים רבים על מנת לאשר מהר ככל הניתן את מבחני התמיכה בחבל תקומה. קיימת סוגיה אחת אשר נבדקת בימים אלו אל מול משרד המשפטים, וברגע שתאושר - המשרד יפיץ את המבחן להערות הציבור כמקובל. המשרד מכיר בחשיבות הרבה שיש לתקציבי חבל תקומה ולמוסדות התרבות שבה ומבקש לזרז ככל הניתן את שחרור התקציבים על פי כללי המנהל התקין".