לאחר שבית המשפט בניו מקסיקו ביטל את האישומים נגד אלק בולדווין הלילה (שבת) - השחקן הגיב לראשונה ברשתות החברתיות: "יש יותר מדי אנשים להודות להם עכשיו", כתב.
2 צפייה בגלריה
אלק בולדווין מתוך משפטו
אלק בולדווין מתוך משפטו
אלק בולדווין מתוך משפטו
(צילום: Ramsay de Give/Pool Photo via AP)
בולדווין נוכה בתום משפט בן שלושה ימים שבו נידון אם הוא אשם בהריגה בשוגג של הצלמת הלינה האצ'ינס על סט הסרט Rust. זאת לאחר שירה בה באקדח אביזרים שהוטען ללא ידיעתו בכדור חי והביא למותה. "לכל מי שתמך בי - אתם אף פעם לא תדעו עד כמה אני מעריך את טוב הלב שהפגנתם כלפי משפחתי", המשיך בטקסט הקצר אליו צורפה תמונה שלו מבית המשפט.
השחקן ההוליוודי הוותיק אומנם לא זוכה על ידי חבר המושבעים - אולם המשפט הופסק על פי החלטת השופטת מרי מרלו סומר, שקיבלה את טענת ההגנה לכך שהתביעה נמנעה מלחלוק את כל הראיות בתיק. "אין לבית המשפט דרך לתקן את הנזק", קבעה השופטת בנימוק להחלטתה המפתיעה. עם ההכרזה על כך, בולדווין בכה, חיבק את אשתו ואחותו ועזב את המקום מבלי לדבר עם עיתונאים.
כזכור, בולדווין לוהק כשחקן הראשי ואף שימש כמפיק-אחראי ב-Rust, כשהתקרית הטרגית, בה נהרגה האצ'ינס ונפצע הבמאי ג'ואל סוזה, אירעה ב-21 באוקטובר 2021. במרץ האחרון הורשעה הנשקית האנה גוטיירז-ריד, שנשכרה על ידי ההפקה, והחליפה בטעות את קליעי הדמה באקדחים שהוקצו לטובת הצילומים, בתחמושת חיה. גוטיירז-ריד נמצאה אשמה בהריגה במשפט קודם ונגזר עליה עונש מקסימלי של 18 חודשי מאסר. עם זאת, התביעה לא הסתפקה בכך וטענה כי לבולדווין עצמו יש אחריות במותה כמי שלחץ על ההדק ממנו נורה הקליע הקטלני. בולדווין טען לחפותו ולפי גרסתו תקלה באקדח הביאה לפליטת הכדור מבלי שלחץ על ההדק.
התביעה לא קיבלה את ההסברים של בולדווין, והמשפט נפתח השבוע והסתיים מוקדם מהצפוי, כשבאמצע עדותה של הטכנאית מריסה פופל, היא תיארה גרסה שונה בנוגע לאספקת התחמושת ביחס לדברים שאמרה במהלך חקירתה במשטרה. עורכי הדין של השחקן הופתעו מהעדות המעודכנת של הטכנאית, והגישו לשופטת בקשה מידית לבטל את כתב האישום כיוון שלטענתם לא כל הראיות בתיק הוגשו להם כנדרש בחוק.
2 צפייה בגלריה
אלק בולדווין מתוך משפטו
אלק בולדווין מתוך משפטו
אלק בולדווין מתוך משפטו
(צילום: Ramsay de Give/Pool Photo via AP)
בתגובה, השופטת סומר הורתה לפופל לדון איתה ועם עורכי הדין בנסיבות עדותה שלא בנוכחות המושבעים. בתום שיחה קצרה שבה נבחנו הקליעים שנמצאו בשטח - והוגשו לבית המשפט במעטפה לא חתומה - הכריזה השופטת כי הצדק עם ההגנה וביטלה את כתב האישום. לדבריה, היו "טעויות" של התביעה בטיפול בראיות, שלדבריה "השפיעו על ההגינות הבסיסית בתיק". על פי הפרסום ב"דד-ליין" החלטת השופטת מהלילה עשויה להביא גם לשחרורה של הנשקית המורשעת.