ההשוואה המקוממת בערוץ 14 - נרצחים בטבח של חמאס, לפי עמדה פוליטית: בתוכניתם של אראל סג"ל ושמעון ריקלין שודרה היום (ד') בדיקה של ד"ר ליעד לוי - שבה הוא חילק את הנרצחים והחטופים ב-7 באוקטובר, לפי עמדותיהם הפוליטיות, ואמר כי היא העלתה שמצביעי שמאל נרצחו פי עשרה ממצביעי ימין.
מתוך התכנית של אראל סג"ל ושמעון ריקלין
(מתוך ערוץ 14)
במהלך השידור, ד"ר לוי הסביר כי הוא שם לב ל"תופעה" שאירעה ב-7.10, אז "רואים יישובים סמוכים מאוד - אולי קילומטר אחד מהשני, וביישוב אחד שואה, וביישוב אחר בודדים נהרגו - ואפילו נהרגו בקרב. זאת אומרת, הכמות גם הצביעה על 'איכות המוות', על כמה נורא היה המוות".
דוקטור לוי הסביר כי הוא שם לב להבדלים פוליטיים בין היישובים הסמוכים הללו ואמר כי "המסה של ההרוגים והנרצחים יושבים על מה שנראה לי כמו ישובים שהצביעו לשמאל".
עוד הוסיף: "אני פיזיקאי ואני לא מסיק מסקנה מאירוע אחד, לא משלושה, לא מארבעה ולא מחמישה. כדי להסיק איזושהי מסקנה, וכדי להגיד שיש כאן קורלציה בין תפיסות עולם לבין מוות או חיים - אני צריך הרבה יותר מספרים. לצערי יש הרבה מספרים".
לוי הוסיף כי בדק 40 יישובים שהם ברדיוס של עשרה קילומטרים מהגבול - וטען כי הוא השווה בין יישובים שתוצאות הבחירות האחרונות הראו על עמדה פוליטית עם נטייה ברורה לצד אחד. בין היישובים שהוצגו לא נמנתה לדוגמה שדרות, שבה אחוז ההצבעה למפלגות הקואליציה גבוה יותר.
1 צפייה בגלריה
מתוך התוכנית של אראל סג"ל ושמעון ריקלין
מתוך התוכנית של אראל סג"ל ושמעון ריקלין
מתוך התוכנית של אראל סג"ל ושמעון ריקלין
(צילום מסך, ערוץ 14)
לפי הבדיקה המקוממת של לוי, נרצחו פי עשרה מצביעי שמאל מאשר מצביעי ימין. לוי הוסיף כי "אלו התוצאות", וכי זו איננה פרשנות.
מטה משפחות החטופים הביע זעזוע מהפרסום, ומסר: "מדובר בפרסום מניפולטיבי, מפלג, שקרי ומתיר דם. הניסיון להציג את אזרחי ישראל שנטבחו, נרצחו ונחטפו באסון אוקטובר על פי שיוך פוליטי, הוא מעשה פסול הפוגע ביסוד החוסן הלאומי שלנו, במשפחות הנרצחים והנופלים ובסולידריות הלאומית כלפי החטופים".