המחזאי היהודי-אמריקני סטיבן סונדהיים, מענקי ברודוויי, הלך לעולמו אתמול (ו') בגיל 91. הוא הותיר אחריו בן זוג, ג'ף רומלי, לו נישא ב-2017.
3 צפייה בגלריה
סטיבן סונדהיים
סטיבן סונדהיים
סטיבן סונדהיים
(AP)
סונדהיים, שנולד בניו יורק ב-1930, נמנה עם היוצרים החשובים והמשפיעים ביותר בעולם המחזמר האמריקני לדורותיו. את הפריצה שלו רשם ב-1957, כאשר כתב את מילות השירים עבור המחזמר "סיפור הפרברים" (הלחין: לאונרד ברנשטיין) שהפך לסיפור הצלחה. לאחר מכן המשיך לצמד הצלחות נוספות כשכתב את המילים עבור השירים במחזות הזמר "ג'יפסי" ו"דבר מצחיק קרה בדרך לפורום".
3 צפייה בגלריה
סטיבן סונדהיים
סטיבן סונדהיים
סטיבן סונדהיים ב-1976
(AP)
בשנות ה-70 הגיע סונדהיים לשיאו המקצועי עם מחזות הזמר "קומפני" (1970), "מוזיקת לילה זעירה" (1973) ו"סוויני טוד" (1979) המקאברי. באותה העת החל סונדהיים לקטוף פרסים על עבודותיו, אשר פרצו גבולות חדשים בסוגת המחזמר. ב-1987 עלה על הבמות המחזמר "אל תוך היער" פרי עטו, וזכה להצלחה רבה. כמו "סוויני טוד", "מוזיקת לילה זעירה", ו"דבר מצחיק קרה בדרך לפורום", גם "אל תוך היער" זכה לעיבוד קולנועי.
במהלך קריירה שנמשכה יותר משישה עשורים, זכה סונהדיים לשלל פרסים ואותות כבוד, כולל מדליית החירות הנשיאותית שהעניק לו הנשיא ברק אובמה. ב-1975 זכה סונדהיים בפרס הגראמי על הביצוע של הזמרת ג'ודי קולינס לשירו Send In The Clowns מתוך "מוזיקת לילה זעירה", וב-1985 זכה בפרס הפוליצר על עבודתו במחזמר "יום ראשון בפארק עם ג'ורג'".
3 צפייה בגלריה
סטיבן סונדהיים
סטיבן סונדהיים
סונדהיים מקבל את מדליית החירות הנשיאותית
(AP)
בסך הכל, זכה סונדהיים בשמונה פרסי גראמי ובשמונה פרסי טוני - ביניהם פרס למפעל חיים. ב-1990 זכה סונדהיים בפרס האוסקר על השיר Sooner or Later (I Always Get My Man) שכתב עבור הסרט "דיק טרייסי", בביצועה של מדונה.