קבוצה של 58 אמנים ואנשים בולטים בתעשיית הבידור האמריקנית חתמו אמש (ו') על מכתב פתוח לנשיא ביידן, שבו הם מפצירים בו לקרוא להפסקת אש בעזה ובישראל.
1 צפייה בגלריה
חואקין פיניקס, קייט בלנשט, ג'ון סטיוארט
חואקין פיניקס, קייט בלנשט, ג'ון סטיוארט
חואקין פיניקס, קייט בלנשט, ג'ון סטיוארט
(צילום: רויטרס, gettyimages)
על העצומה מטעם Artists 4 Ceasefire (אמנים למען הפסקת אש, בתרגום חופשי) חתמו בין היתר השחקנים והיוצרים קייט בלנשט, חואקין פיניקס, ג'ון סטיוארט, קריסטין סטיוארט, סוזן סרנדון, ג'סיקה צ'סייטן, מהרשלה עלי וקווינטה ברונסון.
לכתבות נוספות במדור:
"אנו מתאחדים כאמנים, אבל גם כבני אדם שעדים לאובדן החיים ההרסני ולזוועות המתפתחות בישראל ופלסטין", נכתב בפתח המכתב. "אנו מבקשים ממך כנשיא ארצות הברית, שתקרא להפסקת ההסלמה ולהפסקת אש בעזה ובישראל בטרם יאבדו חיים נוספים. יותר מ-5,000 בני אדם נהרגו בשבוע וחצי האחרונים - מספר שכל בעל מצפון יודע שהוא קטסטרופלי. אנו מאמינים שכל החיים הם קדושים, לא קשר לאמונה או מוצא אתני, ואנו מגנים הרג של אזרחים פלסטינים וישראלים. אנו קוראים לממשל שלך, ולכל מנהיגי העולם, לכבד את כל החיים בארץ הקודש ולקרוא להפסקת אש ולאפשר אותה ללא דיחוי - למען סיום הפצצת עזה ושחרור בטוח של בני ערובה", נכתב במכתב שכלל בתוכו גם הצהרה מטעם דובר UNICEF, ג'יימס אלדר, שהדגיש את ההרס בעזה.
"לילדים ולמשפחות בעזה כמעט נגמר האוכל, המים, החשמל, התרופות ודרכי גישה בטוחות לבתי חולים, לאחר ימים של תקיפות אוויריות", נכתב בהודעתו של אלדר. "לתחנת הכוח היחידה של עזה אזל הדלק ביום רביעי אחר הצהריים, כך שאין חשמל, מים או דרך לטפל בשפכים. המצב ההומניטרי הגיע לשפל קטלני, ובכל זאת כל הדיווחים מצביעים על המשך התקיפות. החמלה - והחוק הבינלאומי - חייבים לגבור.
"מעבר לכאב והאבל שלנו על האנשים שם ויקיריהם ברחבי העולם, אנו מונעים על ידי רצון בלתי מתפשר לייצג את האנושיות. אנו נלחמים למען חופש, צדק, כבוד ושלום לכל האנשים - ורצון עמוק לעצור את שפיכת הדמים. אנחנו מסרבים לספר לדורות הבאים ששתקנו, שעמדנו מנגד ולא עשינו כלום. כפי שאמר ראש סיוע החירום מרטין גריפית'ס לחדשות האו"ם - 'ההיסטוריה צופה'", נחתם המכתב.
הדברים מגיעים לאחר שמאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל, רבים בהוליווד, בהם ג'יי. קיי. רולינג, ג'רי סיינפלד, דייויד שווימר ושרה סילברמן, דווקא הביעו תמיכה בישראל ברשתות, בעצומות ובתמיכה כלכלית.