המוזיקאי ג'סי יוז, סולן להקת איגלס אוף דת' מטאל ששרד את הטבח בתיאטרון בטקלאן בפריז ב-2015, שלח סרטון תמיכה מרגש לעצרת הזדהות מיוחדת שהתקיימה מוקדם יותר השבוע בכיכר הבימה בתל אביב. צפו:
ג'סי יוז במסר תמיכה לאוהדיו הישראלים
(צילום: באדיבות "שותפות גורל" ואורי מחברת שוקי וייס)
העצרת התקיימה כאות הזדהות עם 89 קורבנות פיגוע הטרור בבטקלאן, אשר התרחש לפני שמונה שנים - ב-13 בנובמבר 2015 - והיווה את האירוע המדמם ביותר בפיגוע המשולב ברחבי פריז שגבה את חייהם של 130 איש. דאעש קיבל אז את האחריות על הפיגוע, שבו יוז וחברי להקתו הצליחו להסתתר - וניצלו בנס.
3 צפייה בגלריה
ג'סי יוז
ג'סי יוז
ג'סי יוז
(צילום מסך, באדיבות "שותפות גורל")
"כמו שאר העולם, ב-7 באוקטובר צפיתי באימה באירועים בעודם מתרחשים, אבל הייתה זו הזוועה שבפסטיבל נובה שנגעה בי במיוחד", אומר יוז בסרטון, "התמיכה שלי בישראל תמיד הייתה מתועדת וידועה, אבל אני יודע בדיוק מול איזה סוג של רשע אנו ניצבים כעת.
3 צפייה בגלריה
תיאטרון הבטקלאן
תיאטרון הבטקלאן
תיאטרון הבטקלאן
(צילום: AFP)
"לתקוף אנשים שחוגגים מוזיקה, שלום, אהבה וחיים במקום יפה כמו ישראל, זה אחד מסוגי הרשע הכי גדולים שיש - ואני יודע את זה ממקור ראשון", המשיך יוז וניכר שהוא קרוב לדמעות, "אז אני רק רוצה להבהיר לכם ולשאר העולם שבלי שום עכבות אני תומך בכם באופן מלא, מאמין בכם וארקוד אתכם מול הרשע הזה. אסור לכם לתת לרעים לנצח. אתם חייבים להמשיך לרקוד, להמשיך לחייך ולהמשיך ליהנות. אסור לכם לתת להם לקחת את זה מכם. ואני יודע שלא תתנו.
3 צפייה בגלריה
מתוך עצרת ההזדהות הישראלית עם קורבנות הפיגוע בבטקלאן
מתוך עצרת ההזדהות הישראלית עם קורבנות הפיגוע בבטקלאן
מתוך עצרת ההזדהות הישראלית עם קורבנות הפיגוע בבטקלאן
(צילום: באדיבות "שותפות גורל")
"הרדנק הזקן הזה אוהב אתכם מאוד", סיים יוז, "אני ניצב בנחישות לצידכם, ואם אני יכול לסייע באיזשהו אופן - אני לשירותכם... אנחנו ננצח, וזכרו להמשיך לרקוד וליהנות מחייכם. לעולם לא ניתן לרעים לנצח. אי אפשר להרוג רוקנ'רול. בוקר טוב, חברים" - כשאת ה"בוקר טוב" אמר יוז בעברית.