במהלך פרק הבכורה של עונתה החדשה של התוכנית Finding Your Roots ששודר אמש (ג') ב-PBS, רשת הטלוויזיה הציבורית של ארצות הברית, גילתה הזמרת אלאניס מוריסט פרטים נוספים אודות המורשת המשפחתית שלה, ובראשם הגילוי לפיו שני אחיו הגדולים של סבה של מוריסט נספו במחנות העבודה הסובייטים במהלך השואה, וסבה של הזמרת הקנדית, אימרה פוירשטיין, הוסיף לחפש אותם בתום מלחמת העולם השנייה - אך ללא הועיל.
1 צפייה בגלריה
אלאניס מוריסט
אלאניס מוריסט
אלאניס מוריסט
(צילום מסך, PBS יוטיוב)
"לא ידעתי את זה", אמרה מוריסט בדמעות. "הוא לא ידע איפה האחים שלו? אם הם חיים או מתים?... אלוהים".
במהלך התוכנית, שצוללת לתוך ההיסטוריה המשפחתית האישית של מפורסמים, הסבירה מוריסט כי היא למדה על אודות המורשת היהודית של משפחתה רק כשהייתה בת 28, שכן סבתה שמרה זאת בסוד בשל חששות עמוקים מאנטישמיות. "אני נחרדת מהמחשבה על זה, ואחרי ששמעתי סיפורים מאימא שלי, זה פשוט בלתי נתפס עבורי", אמרה. צפו בקטע מהתוכנית:
בהמשך הפרק הציג לה מנחה התוכנית את הראיות לכך ששני אחיו של סבה נספו במהלך השואה, כשנלקחו לעבודה בכפייה, והיא הבטיחה שתספר לילדיה על החלק הזה בהיסטוריה של משפחתה.
עוד סיפרה הזמרת זוכת הגראמי על החלטתו של סבה לברוח מהונגריה אחרי המלחמה, עם תחילת המהפכה ההונגרית בשנות ה-50. "הם ירדו מהרכבת ומישהו לחש להם, 'רדו מהצד השני', וכך הם עשו. כשהם הביטו לאחור, הם ראו שכולם [בצד השני] הוצאו להורג...".
סבה של מוריסט ברח לקנדה, אך טרגדיה נוספת פקדה את המשפחה - הוא וחמתו נהרגו בתאונת דרכים זמן לא רב אחרי שהזמרת נולדה. החזרה לאותו האירוע הביאה אותה לדמעות. "אני חושבת שיש לה שריר מצוין של הדחקה", שיתפה הזמרת על התמודדותה של אימה עם האובדן הרב שחוותה בחייה. "היא התמקדה בגידול הילדים, חזרה לעבודה ולא דיברה על כך. סבתא שלי חלקה איתי יותר... בעיקר כי אני לא הרפיתי מהנושא הזה".
בנוסף לגילויים בדבר גורל משפחתו של סבה, מוריסט גילתה גם כי היא קרובת משפחה רחוקה של השחקנית קלייר דיינס. הזמרת שיתפה שהשתיים מיודדות, אבל שהחברות ביניהן העמיקה. "עבדתי איתה בעבר, אני אוהבת אותה מאוד", אמרה.