המגיש והיוצר מודי בר-און, מהדמויות המזוהות ביותר עם ערוץ הספורט, הלך לעולמו היום (ב') בביתו לאחר מאבק במחלת הסרטן. עם היוודע דבר מותו, חבריו למקצוע, כמו גם אנשי תרבות ופוליטיקה ספדו לו.
מערוץ הספורט, ששידרו בסוף השבוע האחרון את כתבתו האחרונה, נמסר: "יום עצוב, מרכינים את ראשנו עם לכתו של חברנו האהוב, מודי בר-און, מאיתנו. מחבקים את המשפחה ואת כל אוהביו. המשפחה מבקשת לשמור על פרטיותה ברגעים קשים אלה".
3 צפייה בגלריה
מודי בר-און
מודי בר-און
מודי בר-און
(צילום: אבי מועלם)
נשיא המדינה, יצחק הרצוג, נפרד מבר-און במילותיו: "נפרדים בלב כואב מאיש התקשורת מודי בר-און שהלך מאיתנו בטרם עת. דמותו מלאת העומק שתמיד חיפשה לדעת עוד ועוד, ולצד זה חוש ההומור והחדות שאיפיינו אותו כל כך, יחסרו לנו מאוד. בין עולמות הספורט, ההיסטוריה והתרבות, הוא היה לפני הכול ישראלי אוהב עמו וארצו. הוא חרש את ההיסטוריה ואת הארץ לאורכן ולרוחבן, שיקף לנו כל העת את קווי המתאר שלנו כעם, כחברה וכמדינה, והזכיר לנו שבסוף - הכול אנשים. יהי זכרו ברוך".
מודי בר-און מתוך "שיעור מולדת"
(באדיבות HOT8)
"מודי בר-און היה הישראלי שכולנו אהבנו לראות. הילד החייכן מנשר, בן לפועל במפעל המלט וניצולת שואה, שהקפיד להישאר תמיד בגובה העיניים, גם כשטיפס והגיע ללב הקונצנזוס הישראלי", ספד ראש הממשלה נפתלי בנט. "בלי עניבה, חייכן, צנוע, בקיא, אוהב ארצו ועמו. איש תרבות, שדרן ספורט ותסריטאי מוכשר, שגרם לכולנו לצחוק יחד מול החמישיה הקאמרית ולהתלהב יחד ממשדר כדורגל. דמותו הייחודית תיחסר בנוף התרבות הישראלית. שולח את תנחומיי העמוקים לבני משפחתו, חבריו והקולגות. יהי זכרו ברוך".
סגן ראש הממשלה ושר הביטחון בני גנץ כתב: "מודי בר-און הלך היום לעולמו. אדם מיוחד כל כך שנגע ברבים בדרכו הייחודית והישראלית. הוא תרם רבות לספורט הישראלי ולתרבות הישראלית ותמיד הזכיר לנו שגם בספורט - זה בסוף הכל אנשים. אני מבקש להשתתף בצער המשפחה. יהי זכרו ברוך."
3 צפייה בגלריה
מודי בר-און לצד אלי טביב ובוני גינצבורג
מודי בר-און לצד אלי טביב ובוני גינצבורג
לא רק שידור, אולפן או הגשה - אלא מהות ותרבות. מודי בר-און
(צילום: עוז מועלם)
"עצב גדול על לכתו של איש הטלוויזיה, התרבות והספורט מודי בר-און", נפרד ממנו שר התרבות והספורט, חילי טרופר. "במהלך עשרות השנים האחרונות תפקידיו של מודי בכל ערוצי התקשורת והבמות כמגיש, ככותב וכבמאי הגיעו לכל בית בישראל וייזכרו למשך שנים רבות בזכות הצבע הייחודי שלהם. ההגשה האינטליגנטית, המעמיקה והרחבה של מודי בשידורי ערוץ הספורט יחסרו לכולנו ובעיקר לעשרות אלפי הצופים שחיכו לשמוע אותו בכל פעם מחדש. תנחומים למשפחתו היקרה. יהי זכרו ברוך". שר האוצר, אביגדור ליברמן, צייץ: "יום אבל לספורט ולתרבות הישראלית. ‏מודי בר-און ז"ל, הקדים את זמנו ויצירותיו ותרומתו לחברה הישראלית יחסרו לנו מאוד. ‏יהי זכרו ברוך".
גם קבוצת הפועל חיפה, שעמה בר-און היה מזוהה כשנחשב לאחד מאוהדיה הגדולים, ספדה לו: "קיבלנו בכאב גדול את הבשורה המרה על מותו של מודי בר-און, איש הטלוויזיה, היוצר ואוהד מושבע של הקבוצה. משפחת הפועל חיפה, הבעלים יואב כץ, השחקנים והצוות שולחים תנחומים למשפחה. המועדון מתכוון לקיים טקס לזכרו של מודי לפני המשחק הביתי הראשון בעונת המשחקים הבאה. מודי, תמיד תישאר בליבנו".
ענת זלצר, שותפתו של בר-און ליצירת הסרטים והסדרות הדוקומנטריות, סיפרה ל-ynet על הקשר הייחודי שלהם: "אפשר להגיד 30 שנה, אפשר להגיד נאמנות עצומה, ואפשר לומר עבודה ויצירתיות של שני אנשים שמוציאים אחד מהשני את המקסימום. בשבת מודי אמר לי 'רצינו להיות הכי טובים'. אני חושבת שהוצאנו אחד מהשני את ההכי טוב שאפשר. היינו נאמנים אחד לשנייה ובעיקר - אחים".
3 צפייה בגלריה
אלי גוטמן, מאור בוזגלו ומודי בר-און באצטדיון טרנר
אלי גוטמן, מאור בוזגלו ומודי בר-און באצטדיון טרנר
יחסר לכולנו ובעיקר לעשרות אלפי הצופים שחיכו לשמוע אותו בכל פעם מחדש. אלי גוטמן, מאור בוזגלו ומודי בר-און (משמאל) באצטדיון טרנר
(צילום: הרצל יוסף)
גם במקום עבודתו, ערוץ הספורט, חבריו ספדו לו. מגישת הטלוויזיה שרון פרי, שעבדה עימו, כתבה: "מודי, לאן הלכת לנו? לאן מיהרת? רק לפני ארבעה חודשים ישבנו יחדיו בערוץ הקיבוץ, מה בער לך? האיש הכי אהוב, הכי מוכשר, הכי שנון, הכי ורסטילי, הכי מעורר השראה, הכי פשוט, הכי מודי. ויש כזה רק אחד והוא לא איתנו יותר. נשבר לי הלב".
יהונתן כהן, שדר הערוץ נפרד בטוויטר: "האיש שברוחו, הגשתו ואופיו הניח וניסח את היסודות למיסוד ושדרוג תרבות הספורט בישראל. לא היה ולא יהיה כמוהו. לא רק שידור, אולפן או הגשה - אלא מהות ותרבות. כמה שבילינו בזכותך. ‏מודי אני אוהב אותך, נזכור לעד". גם מגישת ערוץ הספורט, רותם ישראל, כתבה: "עצוב לי כל כך, נוח על משכבך בשלום מודי היקר, אתה תחסר לנו מאוד. הייתה לי הזכות להכיר אותך, לעבוד לצידך וללמוד ממך איש יקר ומוכשר. לא נתפס".
"מודי הלך לעולמו. משפט לא הגיוני", כתב הקומיקאי ישראל קטורזה. "הייתה לי הזכות לעבוד לצידך המון שנים. דיברנו על הכול אבל הכי דיברנו על כדורגל. אתה תהיה חסר לכל אוהדי הספורט בארץ. הפכת את שידורי הספורט בנוכחותך לחווית צפייה שלא הייתה קיימת עד שהגעת. העולם שהוא הלך אליו מקבל אליו איש חכם, צנוע, מקצוען. רק אתמול לאחר ההופעה דיברתי עם מנהלך שאמר לי שמצבך הידרדר, חזרתי הביתה כל כך עצוב ועכשיו הבשורה הנוראית הזו. נתגעגע מאוד אליך מודי". גם עורך "ארץ נהדרת", מולי שגב, נפרד מבר-און: "חוץ ממגיש טלוויזיה חד-פעמי, מודי היה גם תסריטאי קומי מבריק עם האוזן הכי חדה לישראלית מדוברת. תודה על הכול חבר".
גם הקומיקאי טל פרידמן, שמזוהה כמו בר-און עם קבוצת הכדורגל הפועל חיפה, נפרד ממנו: "מודי היה הקפטן של הדור שלי. הוא היה סוג של אח גדול שיודע לתת פתרון אינטליגנטי לכל שאלה. תמיד היה אומר לך משהו שלא חשבת עליו שהאיר מקום מפתיע. מעבר לזה שאהדנו אותה קבוצה אהבנו אותה מוזיקה. למודי אין תחליף. אין אנשים כמוהו".