לשורת התביעות שהוגשו נגד הראפר שון (דידי) קומבס, מצטרפת כעת תביעה חדשה על סך 30 מיליון דולר שהגיש המפיק רודני ג'ונס ג'וניור, הידוע בכינוי ליל רוד.
2 צפייה בגלריה
שון קומבס
שון קומבס
שון קומבס
(צילום: Gareth Cattermole/Getty Images)
ג'ונס, שהפיק את אלבומו האחרון של הראפר, The Love Album: Off The Grid, הגיש תלונה לבית המשפט הפדרלי בניו יורק, שבה נטען כי "איל המוזיקה הכוחני והתובעני" אילץ אותו לקיים יחסי מין עם זונות, ומישש פעמים רבות את איבר מינו. התביעה חושפת לכאורה עולם מושחת של כסף ומשחקי כוח בניהולו של דידי, כאשר ג'ונס טוען כי יתכן שסומם ונאנס, ספג השפלה וקיבל כ-50 אלף דולר פחות ממה שהיה אמור עבור לקבל עבודתו על האלבום.
כתב התביעה, שאורכו 70 עמודים, מציין כי קומבס "טיפח את ג'ונס כך שייכנס למערכת יחסים הומוסקסואלית, בטענה כי זה הנוהג המקובל בתעשייה". עוד צוין בתביעה כי מערך הכולל בכירים בתעשייה שקיים סביב הראפר, נכשל פעם אחר פעם לעקוב אחריו, לפקח עליו ולהזהירו. בשל כך, גם מנכ"ל יוניברסל מיוזיק גרופ לוסיאן גריינג' ומנכ"לית מוטאון לשעבר מצוינים כנאשמים לצד דידי עצמו, עוזרת בכירה שלו ובנו ג'סטין בן ה-30.
"לאורך תקופתו עם מר קומבס, מר ג'ונס ראה, חווה וסבל דברים רבים שחרגו הרבה מעבר לתפקידו כמפיק באלבום", נכתב בתביעה. עוד צוין כי "מר קומבס דרש ממר ג'ונס שיתעד אותו כל הזמן, ובשל כך לג'ונס יש מאות שעות של קטעי צילום ושמע של מר קומבס, הצוות שלו ואורחיו שעוסקים בפעילות בלתי חוקית חמורה".
התובע הצהיר כי במהלך השנה וחודשיים שבהם עבד עם קומבס על האלבום רב-המפיקים, הוצגו בפניו כמה מחבריו המפורסמים של הבוס - במפגשים שלא תמיד התנהלו כראוי. ג'ונס מפרט מפגש עם השחקן קובה גודינג ג'וניור (שהתמודד בעצמו בעבר עם האשמות על התנהגות בלתי הולמת), שבו זוכה האוסקר "נגע, מישש וליטף את רגליו של מר ג'ונס, את ירכיו הפנימיות העליונות ליד מפשעתו, את גבו התחתון ליד ישבנו, ואת כתפיו".
2 צפייה בגלריה
קובה גודינג ג'וניור
קובה גודינג ג'וניור
מצוין בתביעה. קובה גודינג ג'וניור
(צילום: Alec Tabak/The Daily News via AP)
עורכת הדין מטעמו של דידי, שון הולי, פרסמה הצהרה בתגובה לתלונה החדשה, וציינה כי "ליל רוד הוא לא יותר משקרן שהגיש תביעה בסך 30 מיליון דולר, כשהוא מנסה ללא בושה להרוויח כסף שלא מגיע לו. הניים-דרופינג חסר האחריות שלו סביב אירועים שהם בדיה מוחלטת ולא התרחשו מעולם הם ניסיון שקוף לייצר כותרות". עוד הוסיפה כי "יש לנו הוכחות מוחצות, שאין עליהן עוררין, לכך שהטענות שלו הן שקר מוחלט. אנו נתייחס להאשמות המופרכות הללו בבית המשפט וננקוט בכל האמצעים המתאימים נגד מי שמעלה אותן".
דובר מטעם בנו של דידי, ג'סטין, הכחיש גם הוא נחרצות את הטענות. "הכול שקרים! זוהי דוגמה מובהקת לאדם נואש הנוקט בצעדים נואשים בתקווה לקבל כסף. יהיו השלכות משפטיות לכל ההצהרות המשמיצות על משפחת קומבס", נמסר מטעמו.
זוהי התביעה הראשונה שמגיש גבר נגד הראפר, כשבסוף השנה שעברה ארבע נשים הגישו תלונות נגדו בגין תקיפה מינית. הראשונה הייתה בת זוגו לשעבר, הזמרת קאסי ונטורה (שעימה הגיע מאז להסדר), אחריה התווספו שתי מתלוננות נוספות, והאחרונה תבעה אותו על אונס קבוצתי כשהייתה בת 17.