השחקנית והפוליטיקאית גלנדה ג'קסון הלכה לעולמה היום (ה') בגיל 87. סוכנה הודיע כי ג'קסון "מתה בשלווה בביתה בלונדון הבוקר, לאחר מחלה קצרה, כשהיא מוקפת במשפחתה".
2 צפייה בגלריה
גלנדה ג'קסון
גלנדה ג'קסון
גלנדה ג'קסון
(צילום: AP)
ג'קסון, שחקנית מוערכת ומעוטרת בשנות ה-60 והשבעים, זכתה בשני פרסי אוסקר, שני פרסי אמי ופרס גלובוס הזהב על תפקידיה השונים. את הקריירה שלה החלה על הבמות ב-1957, ואת מרבית העשור שלאחר מכן הקדישה למשחק בתיאטרון. ב-1970 כיכבה בסרטו של הבמאי הבריטי קן ראסל "נשים אוהבות", וזכתה בפרס האוסקר על תפקידה. ב-1971 זכתה במועמדות לאוסקר על תפקידה בסרט "יום ראשון הארור".
ב-1973 זכתה ג'קסון באוסקר השני שלה על תפקידה בסרט "מגע של איכות" שבו כיכבה לצד השחקן האמריקני ג'ורג' סיגל. תפקיד זה גם זיכה אותה בפרס גלובוס הזהב. ב-1975 הייתה ג'קסון מועמדת שוב לאוסקר בשל תפקידה בסרט "הדה".
2 צפייה בגלריה
גלנדה ג'קסון
גלנדה ג'קסון
גלנדה ג'קסון ב-1971
(צילום: Evening Standard/Getty Images)
עם תחילת שנות ה-90 פרשה ג'קסון ממשחק והפכה לפוליטיקאית. היא נבחרה לבית הנבחרים הבריטי במסגרת מפלגת הלייבור, וכיהנה בתפקידים שונים עד לפרישתה מפוליטיקה ב-2015. אז, חזרה לתחום המשחק וכיכבה על הבמות, בין היתר בתפקיד המלך ליר במחזה של שייקספיר, על במת האולד ויק בלונדון. התפקיד זיכה אותה במועמדות לפרס אוליבייה לשחקנית הטובה ביותר. בסוף 2019 שבה ג'קסון גם למסכים וכיכבה בסרט הטלוויזיה "אליזבת איננה", בתפקיד חולת אלצהיימר שזיכה אותה בשבחים. ב-2020 זכתה בפרס הבאפטא על תפקידה בסרט.
ג'קסון, שהייתה נשואה לרוי הודג'ס מ-1958 ועד לגירושיהם ב-1976, הותירה אחריה בן, העיתונאי דן הודג'ס.