בטקס הענקת פרסי לנדאו לאמנויות ומדעים מטעם מפעל הפיס, שנערך היום (א'), זכו המוזיקאי קובי אוז, המשורר והסופר שמעון אדף, עורכת הסרטים ז'ואל אלכסיס והאוצרת דרורית גור אריה, בין אחרים.
1 צפייה בגלריה
מתוך טקס הענקת פרסי לנדאו
מתוך טקס הענקת פרסי לנדאו
מתוך טקס הענקת פרסי לנדאו
(צילום: רפי דלויה)
הפרס, בתחום התרבות והאמנות, מוענק לזוכים על תרומה והשפעה משמעותית לחיי התרבות והאמנות בישראל - ועומד על סך של 150 אלף שקלים לכל זוכה. בסך הכל, חולקו במסגרת הטקס פרסים בסך 1,350,000 שקלים.
עוד בין הזוכים בפרסי לנדאו השנה הם פרופ' שלמה מגדסי מהאוניברסיטה העברית (מדע והנדסה של חומרים), פרופ' עודד שוסיוב מהאוניברסיטה העברית (ביו-טכנולוגיה), פרופ' דניאל שוורץ, גם הוא מהאוניברסיטה העברית (היסטוריה של עם ישראל), והסופרת והחוקרת נורית גרץ (חקר תרבות).
קובי אוז, מוזיקאי ותיק ועתיר-קבלות, הוא סולן להקת טיפקס שהקים ב-1988. לאחרונה שחררה הלהקה אלבום חדש, "שווארמה ביץ'" שמו, שמלווה בסרטה אנימציה של המאייר אורי פינק ואולפני Avoxvision.
שמעון אדף, יליד שדרות כמו אוז, החל את דרכו כמוזיקאי לפני שפנה לכתיבת ספרי שירה ופרוזה. עד כה שניים מספרי הפרוזה שלו נכללו ברשימה הקצרה לזכייה בפרס ספיר.
ז'ואל אלכסיס, עורכת ותיקה ועתירת-הישגים בקולנוע הישראלי, ערכה בין היתר את הסרטים "שבעה", "ולקחת לך אישה" ו"הנוער". דרורית גור אריה, חוקרת אמנות ואוצרת, שימשה בין היתר כמנהלת ואוצרת מוזיאון פתח תקווה לאמנות, ואף יזמה את שיפוצו ופתיחתו המחודשת כמוזיאון לאמנות עכשווית.