"אתם ידועים כמומחים בתקיפות כירורגיות, אבל כאן מדובר במשימה סופר־מסובכת. אז נגרם נזק ויש הרבה קורבנות חפים מפשע. מבחינתי אתם עושים את מה שאתם צריכים לעשות. אני לא רואה איך תוכלו לפעול אחרת". כך מכריז הסופר הצרפתי מישל וולבק, מהאינטלקטואלים חשובים והבולטים בעולם כיום, בראיון מיוחד שיתפרסם מחר במוסף ספרות ותרבות ב"ידיעות אחרונות" וב-ynet+.
1 צפייה בגלריה
מישל וולבק
מישל וולבק
מישל וולבק
(צילום: EPA)
וולבק אינו מרבה להתראיין, ומאז 7 באוקטובר הדף הצעות רבות מכל העולם להגיב לטבח ולמלחמה שפרצה בעקבותיו - הצעות שהגיעו, בין היתר, גם הודות לביקורת שהשמיע בעבר על התפשטות האיסלאם באירופה ובארצו. אולם כעת, הוא החליט לפתוח את דלתות הסטודיו הפריזאי שלו בפני כתבת "ידיעות אחרונות", כדי לפנות ישירות אל הישראלים - ולהביע בפני כל העולם את תמיכתו במדינת ישראל.
"ישראל חיונית יותר מתמיד, האירועים האחרונים בצרפת ובאירופה, וגם בארה"ב, מוכיחים כי יותר מתמיד דרוש מקלט בטוח ליהודים", אומר וולבק, ומתייחס לתמיכה העולמית הרפה בישראל אחרי 7 באוקטובר ולגל האנטישמיות שהתעורר בעקבות המלחמה נגד החמאס. "אני עדיין נדהם מהתגובות בצרפת לזוועות שבוצעו", הוא אומר. "קשה לי להתגבר על זה. הייתי בטוח שיתעורר גל של סימפטיה וסולידריות כלפי היהודים. קרה בדיוק ההפך — התקיפות האנטישמיות התרבו".
וולבק לא מסתיר את חיבתו לישראל. "ככל הידוע לי אני לא יהודי, אבל אני תומך בכם מסיבות מוסריות", הוא אומר. "צריך להעניש את חמאס מספיק חזק כדי שישתכנע. צר לי לומר זאת באופן כל כך ברוטלי, אבל בסיסה של המלחמה הוא, אחרי הכל, יחסי הכוחות בין הצדדים".
בראיון המלא שיתפרסם מחר הוא מספר גם על ביקוריו בישראל, הפופולריות שלו בצרפת, התפרקות החברה הצרפתית ומה הוא חושב על ראש הממשלה בנימין נתניהו.