אמן הגרפיטי המוערך בנקסי תרם 50 הדפסים במהדורה מוגבלת שצפויים להיות מוצעים במכירה פומבית מקוונת שתרומותיה יועברו לאוקראינה, שנמצאת תחת לחימה ממושכת מצד רוסיה, בעוד בין מיליוני הנרשמים זוהו כ-3,500 "תקיפות עוינות". כך דיווחה העמותה המנהלת את המכירה.
1 צפייה בגלריה
יצירה של בנקסי באוקראינה
יצירה של בנקסי באוקראינה
יצירה של בנקסי באוקראינה
(צילום: AP)
בנקסי הכריז כי סט ההדפסים המוגבל, החתום והממוספר, בהם מוצג עכבר כשהוא נתלה על פאתו של ארגז קרטון עליו כתוב FRAGILE ("שביר", בתרגום מאנגלית), יוצע למכירה באמצעות ארגון הצדקה הבינלאומי שממוקם בבריטניה Legacy of War, במטרה לאסוף תרומות עבור "חברינו באוקראינה". מחירו של כל הדפס עומד על מחיר התחלתי של כ-5,000 פאונד.
בעוד מעל מיליון מועמדים הגישו את מועמדותם למכירה הפומבית, בארגון הצדקה דווח גם על רישומים בעיתיים. "אנחנו עוברים על כל הרשומות ונודיע על המועמדים שנבחרו בהקדם", נכתב בהצהרה שפורסמה באתר הארגון. "תודה לכולם על התמיכה. האתר קיבל למעלה ממיליון בקשות הרשמה (לצד כ-3,500 תקיפות עוינות מכתובות IP הממוקמות ברוסיה), אנחנו מעריכים את סבלנותכם ואת זמנכם".
בחודש שעבר הסביר אמן הגרפיטי את בחירתו בשיתוף הפעולה עם הארגון: "ראיתי שהצוות של Legacy of War התגייסו כדי להעניק סיוע רפואי, פתרונות חימום ומי שתייה נקיים, והפגינו אדיבות כלפי האנשים הנואשים שבתיהם הופצצו באוקראינה. בין היתר, הם גם השאילו לי אמבולנס שאוכל להשתמש בו, שעזר לי מאוד כשבבושקה כועסת תפסה אותי מצייר על הבניין שלה וקראה למשטרה. אני מרגיש שאנחנו צריכים לגייס מספיק כסף כדי להחליף את לוחיות הרישוי באמבולנס שבו השתמשתי". התרומות יועברו לטובת רכישת אמבולנסים ורכבי הצלה חדשים שיוכלו לעזור לאנשים בעלי מוגבלויות, קשישים ונפגעים, כך דווח ב-ITV.
"נשלח גנרטורים, מחממי גז ופתרונות תאורה סולאריים עבור ישובים שמתמודדים עם החורף האכזרי בלי חשמל", אמר גילס דולי, מנכ"ל הקרן. "כמו כן, נמשיך לעזור להקמת מקלטים בקייב עבור נשים וחברי קהילת הלהט"ב".
בחודש שעבר אלמונים חתכו את אחד מציורי הקיר שהתגלו באוקראינה של אמן הגרפיטי האנונימי, אך נתפסו בטרם הספיקו לברוח איתה, והציור לא ניזוק. "האיורים הללו הם, בסופו של דבר, סמלים של המאבק שלנו באויב... נעשה הכול כדי לשמור על יצירות אמנות הרחוב כסמל לניצחון שלנו", אמר מושל מחוז קייב, אולקסי קולבה, והוסיף כי הציור לא ניזוק וכעת המשטרה מגינה עליו.