אחד היתרונות המובהקים בלהיות מעריץ הוא שיש אפשרות להתארגן על גן עדן עלי אדמות. במקרה של מעריצי "מלחמת הכוכבים", אולי ה-Fandom הכי קולני ותובעני בתולדות התרבות הפופולרית, קוראים לזה Star Wars Celebration. מדובר בכנס עצום בגודלו ועשיר בהיקפו, שבמשך כמה ימים חוגג את כל מה שקשור ביקום: הסרטים, הסדרות, הדמויות, היוצרים, היצורים, הטכנולוגיה, העיצוב, התלבושות וכמובן המרצ'נדייז. אם זה קשור איכשהו ל"מלחמת הכוכבים", זה יהיה שם.
4 צפייה בגלריה
מתוך האירוע השנתי של "מלחמת הכוכבים"
מתוך האירוע השנתי של "מלחמת הכוכבים"
מתוך האירוע השנתי של "מלחמת הכוכבים"
(צילום: באדיבות דיסני+)
ואכן, עשרות אלפי מעריצים ומעריצות נהרו בסוף השבוע למרכז הכנסים ExCel בלונדון כדי להתמזג בהרמוניה עם הגלקסיה על שלל מרכיביה. היו שם צעירים ומבוגרים, משפחות עם ילדים קטנים וגברים ונשים עם תחפושות מושקעות ואיפור מקצועי. Celebration הוא לא סתם המרחב הבטוח שלהם, אלא הבית עצמו: המקום שבו "אובססיה" היא לא מילה גסה ואף אחד לא מסתכל עליך מוזר אם יוצאת ממך שאגה בגלל הכרזה על פריקוול חדש של סיקוול מהתקופה שבין הרפובליקה הגבוהה ונפילת האימפריה.
לכתבות נוספות במדור טלוויזיה:
בחברת Lucasfilm, התאגיד שמנהל את המפעל האדיר של "מלחמת הכוכבים" תחת המטרייה של דיסני, יודעים שהפסטיבל הוא הזדמנות חשובה לחבר את הקהל לליבת העשייה. כל פרנצ'ייז זקוק לבאזז והיסטריה ו"מלחמת הכוכבים" פחות או יותר כתבה את הספר בנושא, כך שהם האחרונים שמותר להם לפשל.
ואכן, בשעה 11 בדיוק המנחה הזמין את נשיאת Lucasfilm, קתלין קנדי, ומופע הפתיחה של הכנס וגם גולת הכותרת שלו יצאו לדרך: הפרזנטציה שפורסת את כל ההפקות הקיימות והעתידיות של יקום "מלחמת הכוכבים", בהשתתפות היוצרים והיוצרות ורוב הכוכבות והכוכבים שלוקחים בהם חלק. כל כניסה לבמה מתקבלת בתשואות וכל טריילר או טיזר זוכה לשקט מופתי ואז למחיאות כפיים מרוגשות. מבחינת Lucasfilm, כל דציבל באולם הוא מבחן למוצרים שהעבודה עליהם נמשכת שנים והעלות שלהם בהתאם.
4 צפייה בגלריה
מתוך האירוע השנתי של "מלחמת הכוכבים"
מתוך האירוע השנתי של "מלחמת הכוכבים"
תשוב לככב, דייזי רידלי. מתוך האירוע השנתי של "מלחמת הכוכבים"
(צילום: באדיבות דיסני+)
קשה להכריע איזו מבין הבשורות זכתה לתגובות הנלהבות ביותר, אבל נדמה שההודעה הכי דרמטית הייתה על שלושה סרטים חדשים בסדרת "מלחמת הכוכבים", שיתמקדו בתקופות שונות ויחסית לא טחונות לאורך ציר הזמן של המיתולוגיה שהמציא ג'ורג' לוקאס. למשל, ג'יימס מנגולד ("נערה בהפרעה", "וולברין", "לוגן" ו"אינדיאנה ג'ונס" החדש, אליו נגיע בהמשך) הוכרז כבמאי סרט שיתרחש בעידן "הרפובליקה הישנה". דייב פילוני, במאי ותיק ביקום שהיה מופקד בעיקר על אנימציה אך היה שותף גם ליצירת "המנדולריאן", יביים סרט בעידן "הרפובליקה החדשה".
אבל הסרט המסקרן ביותר הוא זה שאמור להיות הבא בתור (והראשון מאז "עלייתו של סקייווקר" ב-2019). הבמאית שרמיין עובייד-צ'ינוי ("מיס מארוול" ואינספור פרויקטים דוקומנטריים, על שניים מהם היא זכתה באוסקר) הציגה את הקווים הכלליים שלו - הוא יתמקד במאמץ להקים מחדש את הג'דיי אחרי עלילת הסרט הקודם - אבל בעיקר היא חשפה את שובה של דייזי רידלי לתפקיד ריי סקיווקר. רידלי צעדה לקדמת הבמה ולא אמרה משהו מעניין מעבר להכרת תודה. גם ככה נרשמה התעלמות אלגנטית מהפיל שבחדר: החלפת התסריטאים המיועדים של הפרויקט, דיימון לינדלוף הגאון ("אבודים", "הנותרים" ו"השומרים") וג'סטין בריט-גיבסון ("מקביל" המצוינת) בסטיבן נייט, האיש מאחורי "כנופיית ברמינגהאם" ויוצר פורה ומוערך, שטרם התנסה בכתיבת סרט בסדר גודל כזה. אפשר לאחל לו בהצלחה: לאור ההיסטוריה של הפרנצ'ייז עם יוצרים עצמאיים מדי, הוא בהחלט יזדקק לה.

שלוש סדרות חדשות, ועונה שנייה ללהיט הוותיק

למרות שהכותרים הקולנועיים הם הכותרת החשובה ביותר של האירוע, את עיקר הנפח תפסו הפרויקטים הטלוויזיוניים ולא במקרה: גם בגלל האפשרויות שנפתחו עם ההקמה של דיסני+, אבל בעיקר כי שם היקום של "מלחמת הכוכבים" מרשה לעצמו קצת יותר מרחב תמרון מבחינת היצירתיות והתעוזה. לכן לא פלא שהאירוע נפתח עם כוכבי "אנדור", המוצר הטלוויזיוני החכם והמעמיק ביותר של "מלחמת הכוכבים", שנחשף כי תחזור לעונה שנייה ואחרונה במהלך אוגוסט 2024. "אני אוהב הרבה סדרות ורואה שהן מנסות להבין לאן הן הולכות", אמר היוצר, טוני גילרוי. "אנחנו יודעים מה אנחנו רוצים ולכן אנחנו יכולים לסיים בתצוגת תכלית".
4 צפייה בגלריה
מתוך האירוע השנתי של "מלחמת הכוכבים"
מתוך האירוע השנתי של "מלחמת הכוכבים"
שובה של "אנדור". מתוך האירוע השנתי של "מלחמת הכוכבים"
(צילום: באדיבות דיסני+)
דייגו לונה, שמגלם את הגיבור המיוסר והכריזמטי קסיאן אנדור, שפע חיוכים וסיפר ש"לונדון היא המקום שבו אנחנו מצלמים את הסדרה והיא הפכה להיות כמו הבית השני שלי. אני שמח להיות פה, כי זה אומר שאנחנו עדיין עושים את 'אנדור'". אנדי סרקיס, שמגלם בסדרה אסיר ותיק שלא מבין שיש רק דרך אחת החוצה מהכלא המזעזע של האימפריה, קיבל את הקהל בקריאת "און פרוגרם!", הקריאה שפירושה שהאסירים חייבים לשים ידיים על הראש אחרת הרצפה תחשמל אותם.
גם "המנדלוריאן" התקבלה בברכה, רגע לפני סיום העונה השלישית. אומנם פדרו פסקל, האיש מתחת למסכה, הסתפק בברכה מצולמת, אבל את ההצגה גנב ג'יאנקרלו אספוזיטו המצוין, שהיה חלק מהסדרה בשתי העונות הראשונות אך טרם הופיע בשלישית. השואו שלו בכנס גם סתם את הגולל על השמועות, והוא יהיה שם החל מהפרק השביעי, שיעלה בשבוע הבא.
לצד "המנדלוריאן" ו"אנדור" הקיימות, הקהל זכה לקבל הצצות ראשונות לשלוש סדרות נוספות ביקום של "מלחמת הכוכבים". הקרובה ביותר להשקה היא "אסוקה", על שם השולייה של אנאקין סקיווקר, שעתידה לעלות בדיסני+ באוגוסט. ג'ון פאברו ודייב פילוני פיתחו את הסדרה, בכיכובה של רוזריו דוסון, שכבר הופיעה בדמות במסגרת "המנדלוריאן" (והעלילה ממוקמת על אותו ציר זמן). דוסון עצמה חלקה את הבמה עם שתי כוכבות נוספות בסדרה, נטשה לו-בורדיזו ומרי אליזבת-ווינסטד, ושלושתן נשמעו בעיקר נרגשות לראות סוף-סוף קטעים מתוך הסדרה.
סדרה מסקרנת נוספת היא The Acolyte, שתתרחש בערך מאה שנה לפני עלילת "אימת הפנטום", הסרט שהשיק ב-1999 את טרילוגיית הפריקוול של הטרילוגיה המקורית. היוצרת, לזלי הדלנד ("בובה רוסית"), הציגה את החזון שלה כ"מפגש בין 'לשבור את הקרח' ו'קיל ביל' מנקודת המבט של החבר'ה הרעים", תיאור מסקרן למדי עוד לפני חשיפת הטיזר. לצד הכוכבת הראשית, אמנדה סטנברג, עמד במבוכה ניכרת גם לי יונג-ג'ה, הכוכב הקוריאני של "משחק הדיונון", שתקשר עם הקהל באמצעות מתורגמנית. "זאת הפעם הראשונה שנגעתי בחרב האור", הוא אמר, "ואני עדיין רועד מהחוויה". מראה העיניים העיד שהוא לא הגזים.
אם שתי הסדרות לעיל מתמקדות בגיבורות, Skeleton Crew נראית כמו התשובה של "מלחמת הכוכבים" להיסטריה סביב "דברים מוזרים": בסדרה שיצרו ג'ון ווטס (שביים את הטרילוגיה האחרונה והמגה-בלוקבסטרית של סרטי "ספיידרמן") וכריסטופר פורד מככבים ילדים בואכה נערים לצד ג'וד לאו, אבל הדגש הושם על ההשפעה של סרטי אייטיז כגון "הגוניז". "הייתי בן שש כשהגלקסיה הזאת העיפה לי את המוח ואני מרגיש שאני בהכנה מאז", אמר לאו. ראווי קאבוט-קוניירז, אחד משלושת הילדים בסדרה, סיפר שהקשר שלו עם "מלחמת הכוכבים" התחיל בפיג'מת וואנזי ומשם הוא רק התהדק.
4 צפייה בגלריה
מתוך האירוע השנתי של "מלחמת הכוכבים"
מתוך האירוע השנתי של "מלחמת הכוכבים"
הזיכיון היחידי שמותר לו להצטרף לחגיגה. מתוך האירוע השנתי של "מלחמת הכוכבים"
(צילום: באדיבות דיסני+)
את אקורד הסיום שמרו המארגנים לדבר האחד שמותר להזכיר כאן ואינו קשור ל"מלחמת הכוכבים": הכוונה היא כמובן ל"אינדיאנה ג'ונס", שחוזר למסכים בסוף יוני עם הפרק החמישי בסדרה והראשון שלא יביים סטיבן שפילברג אלא ג'יימס מנגולד. אומנם הריסון פורד לא הגיע ושלח במקום ברכה מצולמת וחמודה, אבל לאולם הגיחו שני כוכבים אחרים של הסרט, מדס מיקלסן המצמית (בתפקיד הנבל כמובן) ופיבי וולר-ברידג' ("פליבג"), שתגלם את בת הסנדקות של הארכיאולוג המצליף. שניהם שפעו אנרגיות ובהחלט עשו חשק לצפות בסרט (שיעלה לאקרנים בסוף יוני), אבל לא כמו הקטע הבלעדי שהוקרן מתוכו: מדובר ב-6 דקות של סצנת מרדף יוצאת מהכלל, שבה וולר-ברידג' מפגינה כישורי אקשן מרשימים לצד השנינות שהביאה אותה עד הלום וכימיה טובה מאוד עם פורד. אם הקטע הזה מייצג את "אינדיאנה ג'ונס" החדש, אכן מדובר באוצר.