המוזיקאי זוכה פרס הגראמי והאוסקר ג'ון לג'נד - אחד התומכים והתורמים הבולטים של המפלגה הדמוקרטית בארצות הברית - קרא לסגנית הנשיא קמלה האריס להתנות את הסיוע האמריקני לישראל בגלל "ההתקפות המתמשכות שלה בעזה ולבנון". לדבריו אמריקה חייבת להשתמש בסיוע הצבאי והכספי שלה כ"מנוף על ישראל".
1 צפייה בגלריה
ג'ון לג'נד
ג'ון לג'נד
ג'ון לג'נד
(צילום: Nicky J Sims/Getty Images For Bauer Media)
"אני לא חושב שאנחנו צריכים לכתוב צ'קים ריקים לאף מדינה שאנחנו בברית איתה, ושכל סוג של סיוע שאנחנו מספקים, כל סוג של נשק שאנחנו שולחים, צריך לבוא עם תנאים", אמר לג'נד. "ואני חושב שזו דרך מאוד הגיונית לנהל מדיניות חוץ. אנחנו עושים את זה כמעט בכל מקום אחר. אז בואו נעשה את זה גם שם".
לג'נד גם תקף את ישראל על הרג חפים מפשע: "זה מאוד מתסכל אותי באיזו קלות אנחנו עושים דה-הומניזציה של אנשים מסוימים בהתבסס על המקום שבו הם חיים, צבע העור שלהם, הדת שלהם, בין אם הם בעלי ברית עם המדינה שלנו או לא. לא משנה איזה חילוקי דעות פוליטיים, עוינות וכעס פוליטי יש לנו על חמאס ועל ההנהגה בעזה, הילדים האלה חפים מפשע", אמר. הוא גם ביקר את הפוליטיזציה לדבריו סביב המלחמה המתמשכת ואת "תרבות הביטול" שמנעה מפורסמים אחרים מלדבר. "אנשים נענשים על זה. אנשים מאבדים את הסוכן שלהם או מאבדים מקומות עבודה מזה. ואני חושב שיש אנשים שחוששים מהאפשרות הזו. הם חוששים שיסבלו מהשלכות מקצועיות. אני לא פוחד. אני מאמין במה שאני אומר".
לג'נד (45) שייך לקבוצה המצומצמת של אנשים שזכו למעמד של EGOT - זכייה בפרסי אוסקר, טוני, גלובוס הזהב ואמי. הוא נשוי לדוגמנית ומגישת הטלווייזה כריסי טיגן, ולהם ארבעה ילדים.
בעבר התבטא לג'נד מספר פעמים נגד המדיניות הישראלית כלפי הפלסטינים. ב-2021 ביקר בריאיון את האופן "הלא הוגן" שבו נאלצים הפלסטינים לחיות, וקרא לארצות הברית דרוש מישראל סטנדרטים גבוהים יותר בכל הנוגע לטיפול בפלסטינים, בשל העובדה שישראל "נחשבת לאחת מבנות בריתנו החזקות ביותר, לאור כמות הסיוע שהם מקבלים מאיתנו. מה שהכיבוש הישראלי עושה לפלסטינים איננו הוגן, ולא ראוי שייעשה בשמנו ועם המשאבים שלנו".
זמן קצר לאחר דבריו אלו, צייץ לג'נד בטוויטר Palestinian Lives Matter.