בשבועות האחרונים זכה אליקיר קרן לכינוי "הלוחם ששר לאמא שלו". הסיבה לכך היא סרטונים ויראליים שהעלה לטיקטוק ובהם שירים שהוא כותב לאימו גלית, המתמודדת עם שיתוק מוחין. "בגדול, כל הדבר הזה קרה בטעות", הוא מספר בריאיון לאולפן ynet. "אין מעריצה יותר גדולה מאימא שלי, והיא תמיד האוזן הראשונה להקשיב לשירים - אז החלטתי גם לשתף את הצופים ואת העוקבים. אנשים פשוט עפים על החיבור בינינו ונהנים ממנו. אני חושב שאנשים צריכים לראות את הדינמיקה שלנו ואת האהבה הענקית שיש לנו". צפו בריאיון המלא:
שיחה עם הלוחם אליקיר מכפר סבא, ששר לאמו גלית שמתמודדת עם שיתוק מוחין
(צילום: עוז מועלם, ירון ברנר)
קרן (27) מספר כי ההחלטה לחשוף לכולם את השירים שלו ואת הקשר שלו עם אימו קרתה דווקא אחרי שפרצה המלחמה, כשבזמן שהוא משרת במילואים הוא כתב את השיר "אהיה לך ירח". "מאז 7 באוקטובר החלטתי לחשוף את הסיפור שלנו כמשפחה, והראיתי שבסופו של דבר אנחנו משפחה ישראלית רגילה. השיר הזה נכתב ממש בכמה דקות, ישבתי עם עצמי באיזה אפטר במילואים והרגשתי שהטקסט יורד אליי, ושהוא כבר לא רק שלי. כל אחד לוקח את זה למקום שלו, ואני חושב שזה הכוח של מוזיקה".
למרות החיוכים בריאיון והשמחה מההצלחה, השניים לא שוכחים שהדברים התגלגלו מתוך הקשיים. גלית, כאמא לבנים לוחמים, העידה על התקופה הקשה שהיא עברה במלחמה: "דאגתי מאוד, והתחלתי לקחת כדורי שינה. אני עליהם כבר עשרה חודשים. זה לא היה פשוט, הקטנים שלי היו בעזה בלי קשר טלפוני. כשרואים בחדשות מה קורה משתגעים ומאבדים את השפיות".
1 צפייה בגלריה
שיחה עם הלוחם אליקיר מכפר סבא, ששר לאמו גלית שמתמודדת עם שיתוק מוחין
שיחה עם הלוחם אליקיר מכפר סבא, ששר לאמו גלית שמתמודדת עם שיתוק מוחין
שיחה עם הלוחם אליקיר קרן ואמו גלית
(צילום: עוז מועלם, ירון ברנר)
המוזיקה והסרטונים הם גם דרך קצת לברוח מהפחד? "ממש ככה", קובע קרן. "אני חושב שגם זה הכוח של המוזיקה. אני עדיין לא הורה ואני לא כל כך יכול לדמיין אמא, אבא או משפחה שולחים את הבן שלהם להילחם. זו סיטואציה לא הגיונית בעיניי. עם השיר הזה באמת רציתי להביא תקווה. הוא נכתב כשיר תקווה לאימא שלי, והוא הפך לשיר תקווה לכל האימהות - שכל הדבר הזה ייגמר".
@elyakir

אמא שלי! המעריצה הכי גדולה שלי, הפושרית הכי מטורפת שתראו אמרה לי לא לוותר על החלום שלי ולחזור לשיר♥️ ״אהייה לך הירח״ זמין בכל הפלטפורמות - לינק בפרופיל 🌒😍

♬ אהיה לך הירח - אליקיר
השניים מעידים שכבר מזהים אותם ברחוב מהסרטונים, כשאליקיר מכנה את זה "הגשמת חלום משותפת". גם האם מברכת על האהבה שהם מקבלים - אבל מבקשת להדגיש דבר אחד: "יש אנשים שחושבים שאליקיר עולה החשבון הגב של אימא שלו הנכה, אבל אני הכי מאושרת בעולם להיות חלק מזה. זה כיף לי וממלא לי את הלב. יש לנו קשר מדהים ואנחנו מראים אותו, פשוט מאוד. הוא משתף אותי בהצלחה שלו, וזה כיף לי".