הבוקר (ד') נחשפו המועמדים לפרסי אופיר 2024 שייערך בספטמבר הקרוב, והמוביל במספר המועמדויות הוא "קרוב אליי" של הבמאית תום נשר.
"קרוב אליי - טריילר
סרט הבכורה של נשר - בתו של הבמאי אבי נשר - כבר זכה בפרס סרט הביכורים הטוב ביותר בפסטיבל הקולנוע ירושלים שהתקיים לאחרונה, כמו גם בפרס השחקנית הטובה ביותר שהוענק לכוכבת הסרט ליה אללוף, ופרס המוזיקה הטובה ביותר שהוענק לג'ינרבה נרבי. גם בטקס פרסי אופיר, אללוף מועמדת לפרס השחקנית הטובה ביותר בתפקיד ראשי.
6 צפייה בגלריה
מתוך "קרוב אליי"
מתוך "קרוב אליי"
מתוך "קרוב אליי"
(צילום: שי פלג)
זוהי הפעם הראשונה בתולדות פרסי אופיר שבה חמש מבין ששת הסרטים המועמדים לפרס הסרט הטוב ביותר בוימו בידי נשים.
אחרי סרטה של נשר מוביל במספר המועמדויות הסרט "חלב" של הבמאית מאיה קניג, עם עשר במספר - כולל הסרט העלילתי הטוב ביותר, התסריט הטוב ביותר, פרס הבימוי, שחקנית המשנה הטובה ביותר (הדס ירון) ופרס הצילום הטוב ביותר, לו מועמד הצלם עמית יסעור. בפסטיבל הקולנוע ירושלים זכתה קניג בפרס התסריט הטוב ביותר.
6 צפייה בגלריה
מתוך "חלב"
מתוך "חלב"
מתוך "חלב"
(צילום: אלה ברק)
עבור יסעור זוהי מועמדות שנייה בטקס, שכן הוא מועמד גם על עבודתו בסרט "כביש הסרגל". סרטה של הבמאית מיה דרייפוס זכה לתשע מועמדויות בסך הכול, כולל פרס הסרט הטוב ביותר, הבימוי, השחקנית הראשית (טלי שרון) והשחקן הראשי הטוב ביותר (עידן עמדי).
6 צפייה בגלריה
מתוך "כביש הסרגל"
מתוך "כביש הסרגל"
מתוך "כביש הסרגל"
(צילום: ורד אדיר)
עוד בולט במספר המועמדויות בטקס פרסי אופיר: "עיד", סרט הבכורה של הבמאי הבדואי יליד רהט יוסף אבו מדיעם, שכבר רשם נוכחות חזקה בפסטיבל הקולנוע ירושלים כשזכה בפרס הסרט העלילתי הטוב ביותר, כמו גם בפרס השחקן הטוב ביותר שהוענק לשאדי מרעי. הסרט עוסק בצעיר מרהט שעבר תקיפה מינית כאשר היה ילד - ואחרי שהוריו משדכים אותו בניגוד לרצונו, מורד בהם ויוצא למאבק על מנת להגשים את חלומו וליצור תיאטרון.
במסגרת המועמדים הבולטים האחרים בפסטיבל נמצאת רבקה מיכאלי הוותיקה, אשר זוכה בפעם הראשונה למועמדות לפרס השחקנית הראשית הטובה ביותר על תפקידה ב"הנכס" - סרט הבכורה של האחיות דנה ורותו מודן. הסרט זכה לארבע מועמדויות בסך הכל, כולל מועמדות לאחיות מודן בקטגוריית התסריט הטוב ביותר.
6 צפייה בגלריה
מתוך "עיד"
מתוך "עיד"
מתוך "עיד"
(צילום: עידן ששון)
גם שחקנית ותיקה ומוערכת אחרת, תיקי דיין, מועמדת השנה - הפעם בקטגוריית שחקנית המשנה על תפקידה ב"הטבעת", סרט הבכורה של אדיר מילר כתסריטאי, בבימויים של האחים דורון ויואב פז. אם דיין תזכה, תהיה זו השנה השנייה ברציפות שתעשה כך, לאחר שזכתה בפרס השחקנית הטובה ביותר בשנה שעברה על תפקידה בסרט "7 ברכות".
השחקן ששון גבאי מועמד לפרס השחקן הטוב ביותר על תפקידו בסרט "חמדה". אם גבאי יזכה, תהיה זו הזכייה החמישית שלו בפרס משחק בטקס פרסי אופיר - שיא חדש באקדמיה לקולנוע וטלוויזיה בישראל, כשגבאי הוא גם השיאן הנוכחי עם ארבעה פרסי אופיר באמתחתו. אסי לוי, המככבת לצדו בסרטו של שמי זרחין, זכתה גם היא למועמדות בפרס השחקנית הטובה ביותר. אם תזכה, יהיה זה פרס האופיר השלישי שבו זוכה לוי.
6 צפייה בגלריה
מתוך "חמדה"
מתוך "חמדה"
ששון גבאי ואסי לוי, מתוך "חמדה"
(צילום: ורד אדיר)
"בנות כמונו" סרטה של הבמאית לי גילת ("הקפות"), זכה לשש מועמדויות - ביניהן פרס הבימוי לגילת ופרס התסריט הטוב ביותר לבת אל מוסרי. גם המיוזיקל "העיר הזאת" זכה בשש מועמדויות, ביניהם לפרסי המוזיקה, העריכה והעיצוב האמנותי, וגם "מופע טוטאל" - שאותו כתב וביים רועי אסף, שאף מככב בתפקיד הראשי ומועמד לפרס אופיר על הופעתו - זכה בשש מועמדויות.
אחרי "קרוב אליי" ו"עיד", סרט בכורה נוסף שרושם נוכחות נאה בטקס הוא "נדל"ן" של הבמאית ענת מלץ, אשר זכה בשלוש מועמדויות - פרס השחקן הטוב ביותר (לייב לב לוין), פרס שחקנית המשנה הטובה ביותר (שרית וינו אלעד) ופרס הליהוק הטוב ביותר (אורית פוקס רותם). עוד רשם מספר מועמדויות נאה הסרט "חליסה" מאת הבמאית סופי ארטוס. היצירה מועמדת בין היתר לפרס הסרט העלילתי הטוב ביותר, ונועה קולר שמככבת בו מועמדת לפרס השחקנית הראשית.
"הילד", סרטו של יהב וינר ז"ל אשר נרצח בטבח 7 באוקטובר בכפר עזה, מועמד בקטגוריית הסרט הקצר הטוב ביותר. "הדונם של סבתא", סרטם של ירמי שיק בלום ואלעד אורנשטיין אשר זכו בפרס הבימוי בפסטיבל דוקאביב 2024, יתחרה ב"השיבה מהפלנטה האחרת" (אסף לפיד), "טאבו: עמוס גוטמן" (שאולי מלמד), "מונוגמיה" (אוהד מילשטיין) ו"תמיכה מלאה" (מיכל כהן) בקטגוריית הסרט התיעודי הארוך הטוב ביותר.
6 צפייה בגלריה
מתוך "הדונם של סבתא"
מתוך "הדונם של סבתא"
מתוך "הדונם של סבתא"
(צילום: אייל רפאלוב)
טקס פרסי אופיר יתקיים ב-16 בספטמבר במתחם אקספו תל אביב.