מחאת עובדי חדשות 13 מגיעה גם לאירופה: אתמול (שבת) פורסמה כתבה ב"הגרדיאן" הבריטי שבה סקרו את מאבק העובדים סביב מינויה של מנכ"לית החדשות יוליה שמאלוב-ברקוביץ', והטענה לפגמים בהליך ובשיקולים פוליטיים. אחרי פרסומה של הכתבה החלה מחאה פיזית מול בניין בלונדון שנושא את שמו של איש העסקים היהודי לן בלווטניק, ובמהלכה קבוצת אנשים הציגו קטע שבו שניים גילמו את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת בלווטניק, שאחזו בשחקנית נוספת שגילמה את הערוץ כבובה קשורה בכבלים, ואלה הזיזו אותה כרצונם כשעל פיה של השחקנית היה מוצמד טייפ אדום. צפו בתיעוד מהאירוע:
מחאה נגד לן בלווטניק על מינוי יוליה שמאלוב-ברקוביץ' בלונדון
(קרדיט: חגי כהן בולנד)
המאבק של העובדים, שבמהלכו הוכרז כבר סכסוך עבודה, הגיע עד לבג"ץ והדיון בעניינו אמור להתקיים לקראת סוף השבוע, ובו ייתכן שתינתן הכרעה והצדדים יצטרכו להחליט כיצד יפעלו - אם הנהלת הערוץ תיקח צעד אחורה ממינויה של שמאלוב-ברקוביץ', או שמא ועד העובדים ייקח צעד אחורה.
1 צפייה בגלריה
מחאה נגד לן בלווטניק על מינוי יוליה שמאלוב ברקוביץ
מחאה נגד לן בלווטניק על מינוי יוליה שמאלוב ברקוביץ
מחאה נגד לן בלווטניק על מינוי יוליה שמאלוב-ברקוביץ'
(חגי כהן בולנד)
״אין לו קשר למינויה", נמסר מטעם בלווטניק לעיתון הבריטי, "הוא מאמין בחשיבות חופש העיתונות בישראל ובעולם כולו, והוא השקיע סכומים משמעותיים בערוץ 13 כדי לשמור על קיומו ולהבטיח את עתיד העיתונות החופשית. לערוץ מעולם לא הייתה אג'נדה פוליטית". לדבריו, "ההחלטה על המינוי היא של דירקטוריון הערוץ - שפועל בצורה עצמאית".