מרקו גקה המנהל האמנותי של בלט הנובר, שצפוי להגיע לישראל במרץ הקרוב עם מופע הבלט "המאהב", הושעה מתפקידו אתמול (ב') ונמצא תחת חקירה משטרתית לאחר שמרח לכאורה צואת כלבים על פניה של מבקרת בבכורת המופע החדש שלו, עקב תיאורה את אחת מהפקותיו כ"משעממת ומפורקת". נוסף על השעייתו מהתפקיד, נאסר על גקה להגיע לבית האופרה בהנובר.
1 צפייה בגלריה
מרקו גקה
מרקו גקה
מרקו גקה
(צילום: Getty Images)
על פי טענותיה של ווייבק הוסטר, מבקרת הבלט של העיתון Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ), התקיפה התרחשה בזמן ההפסקה במופע האחרון שלו שהתקיים בערב יום א'. לדבריה, הכוריאוגרף תקף אותה מילולית ולאחר מכן שלף שקית מלאה בצואת כלבים ומרח אותה על פניה.
על פי הדיווחים בתקשורת הגרמנית, השקית שעימה הותקפה המבקרת הייתה מלאה בצואה של כלב המחמד שלו, גוסטב - הנודע בנוכחותו התמידית לצד בעליו בחזרות, כמו גם במופעים.
כתבות נוספות במדור במה:
בעקבות מעשיו, הוסטר ניגשה לתחנת המשטרה הקרובה והגישה תלונה. "כשהבנתי מה הוא עשה, צרחתי", שחזרה העיתונאית לאחר המקרה בפני התקשורת הגרמנית. בהצהרה מטעם העיתון נמסר כי גקה הביע את חמתו על ביקורת של הוסטר שהתפרסמה בעיתון יום קודם לכן על הפקה אחרת שהועלתה בהאג שבהולנד, שבה כתבה הוסטר כי "הצופה נע בין תחושת שיגעון לבין הרצון למות משעמום".
מלבד התקיפה, במהלך ההפסקה הכוריאוגרף איים גם כי ימנע כניסה של מבקרים למופעיו, והאשים את הוסטר בכך שגרמה למבקרים רבים לבטל את המינוי שלהם.
המנהלת האמנותית של בית האופרה, לורה ברמן, מיהרה להתנצל בפני העיתונאית ואמרה כי בית האופרה "ייבחן את צעדיו" בנוגע לעבודה עם גקה, שמונה למנהל האמנותי של בלט הנובר ב-2019, ממש לפני פרוץ הקורונה.
כאמור, ב-2 במרץ עתיד בלט הנובר להציג בישראל את יצירתו של גקה "המאהב" - עיבוד לספרה הנודע של הסופרת מרגריט דיראס, שיעלה במסגרת עונת המחול של המשכן לאמנויות הבמה בתל אביב. ההופעה בישראל תתקיים כמתוכנן, אולם בשלב זה לא ידוע אם גקה עצמו יגיע גם הוא.