תאגיד התקשורת Russian Media Group (בקצרה, RMG) הודיע כי ידיר אמנים מסוימים מתחנות הרדיו הפופולריות ומערוצי המוזיקה בטלוויזיה שבבעלותו.
בהצהרת התאגיד, שנחשב לאחד מהגדולים במדינה, נאמר: "הסיבה להחלטה זו נעוצה בהתבטאויותיהם החמורות של המוזיקאים, אשר גינו את רוסיה על רקע המצב הקשה השורר בין רוסיה לאוקראינה". התאגיד הסביר כי לא נותרה לו ברירה אלא לבטל את הסכם ההתקשרות עימם בשל "הגישה המתנשאת והמבזה של המוזיקאים הללו כלפי מאזינינו הרוסים".
2 צפייה בגלריה
בוריס גרבנשצ׳קוב
בוריס גרבנשצ׳קוב
מוחרם. בוריס גרבנשצ'יקוב, סולן אקווריום
(צילום מסך, יוטיוב)
הבשורה מגיעה ימים ספורים לאחר קיומה של עצרת תמיכה בנשיא ולדימיר פוטין, ובה השתתפו מוזיקאים רבים שחגגו איתו שמונה שנים לסיפוח חצי האי קרים. מנגד, כאמור, מתגבשת כעת רשימת אמנים שמהם בוחר תאגיד RMG להתעלם, ובה בין היתר להקת הרוק המוערכת אקווריום.
סולן הלהקה, בוריס גרבנשצ'יקוב, העלה פוסט באינסטגרם ובו כינה את המלחמה "טירוף". בריאיון ל-BBC אמר גרבנשצ'יקוב: "מחצית מחיי אני תחת חרם כלשהו. היו חרמות בשנות ה-70, סנקציות בשנות ה-80. אין בזה דבר חריג. ואז אותם אנשים שמחרימים אותך מעניקים לך פרסים".
2 צפייה בגלריה
איוואן דורן
איוואן דורן
"מישהו חושב שאני רוצה לעבוד עם התוקפן?". איוואן דורן
(צילום: EPA)
המוזיקאי האוקראיני איוואן דורן נמצא אף הוא ברשימה של התאגיד, אלא ששמו מסתובב גם ב"רשימה שחורה" נוספת שהודלפה לכלי תקשורת רוסים, אולם אלה אינם יודעים להעיד על מידת האותנטיות שלה ומי העומדים מאחוריה. בתגובה ל-BBC, דורן הגיב באדישות: "האם מישהו באמת חושב שאנו מעוניינים לעבוד עם התוקפנים שמשמידים את האומה האוקראינית, רוצחים אלפי חפים מפשע, מקימים משטר טוטליטרי וכולאים את המתנגדים מאחורי סורג ובריח?".
עוד בערוץ התרבות:
הזמרת הרוסייה זמפירה הביעה אף היא התנגדות למלחמה, כשבחרה למחוק את הסרטונים בעמוד היוטיוב שלה, ובמקומם העלתה קליפ חדש לשירה מ-2017, Don't Shoot, הכוללים צילומים מהמלחמה באוקראינה, כמו גם מתוך מחאות נגד הלחימה במוסקבה. על פי אתר The Moscow Times, הזמרת הופיעה במוסקבה ביום שבו הפלישה לאוקראינה החלה, אולם מאז דווח כי עזבה את המדינה.