עולם התרבות נפרד מהזמר, היוצר והשחקן דן תורן שהלך לעולמו אמש (ד') בגיל 63, לאחר מאבק במחלת הסרטן. לווייתו תיערך מחר בשעה 11:00 בבית העלמין מנוחה נכונה בכפר סבא.
3 צפייה בגלריה
דן תורן
דן תורן
דן תורן
(צילום: חנוך גריזיצקי)
"המום על מותו של חברי היקר והאהוב דן תורן", כתב ברי סחרוף ברשתות החברתיות ונפרד מהמוזיקאי. "דן היה אמן בנשמה, חבר ושותף קרוב ליצירה כבר 35 שנה – כתבנו יחד עוד מהאלבום הראשון, ועד לשנים האחרונות שבהן עבדנו במשותף על השירים שלו. דן היה שם בשבילי בתחילת הדרך, לתת יד מכוונת בכתיבה כשהייתי חסר ביטחון אני מודה לו על כך עד אין-סוף. ‏שולח חיבוק גדול לילדיו איתי ויעל. ‏דן, אזכור אותך תמיד".
"דנינו שלי, אח יקר, חבר ושותף ליצירה ולדרך. הלכת מוקדם מדי. הלב שבור", כתבה דנה ברגר, שותפתו ללהקת בלאגן, "אני תמיד אזכור לך את האהבה שלך אליי. את ההזדמנות שנתת לי בתחילת הדרך שלי להיות הזמרת של להקת בלאגן. את סיבוב ההופעות שלנו ביחד בארצות הברית. את העבודה המשותפת על מילים ועל שירים. את החיוך שלך. את האהבה הטהורה שלך למוזיקה ולהופעות ולדרכים. מחבקת את איתי ואת יעל שלך וגם את שגיב אח שלך. זכיתי בחבר גיבור. זכיתי להיות חלק מהחיים שלך. תודה לך דנינו. אוהבת אותך מאז ולתמיד".
3 צפייה בגלריה
דן תורן
דן תורן
"הלב שבור". דן תורן
(צילום: ליאור נורדמן)
שר התרבות והספורט מיקי זוהר ספד גם הוא, וכתב: "הצטערתי לשמוע על פטירתו בטרם עת. מותו הוא אבדה גדולה לתרבות הישראלית. תורן היה זמר-יוצר, פזמונאי ושחקן מוערך, זוכה פרס אקו"ם לפזמונאות. שיריו, כמו 'אימפריות נופלות לאט', 'לבן על לבן' ו'שוב השקר הזה', הפכו לחלק בלתי נפרד מפסקול חיינו".
ברמה האישית כתב השר כי "דן גם היה המורה של בני, אליאב, בבית הספר רימון, ועדיין זכורים לי סיפורי בני על השיעורים המיוחדים איתו. יצירותיו ימשיכו ללוות אותנו עוד שנים רבות. אני שולח תנחומים מעומק הלב למשפחתו. יהי זכרו ברוך".
השחקנית דליה שימקו, ששיתפה פעולה עם תורן בעבר בין היתר בסרט "אחד משלנו" בסוף שנות ה-80, נפרדה מתורן ברשתיות החברתיות: "דן תורן, היית חלק עצום משנות ה-20 של חיי. בחור מבריק, יפה תואר, אליל נערות, כל כך הופתעתי שבחרת במוזיקה על פני המשחק. זוכרת איך כשבאתי לבקר התחלת לנגן והייתי מוקסמת מכמה טוב אתה. אני בהלם שהלכת מאיתנו צעיר כל כך. עצב תהומי. חיבוק גדול".
3 צפייה בגלריה
דן תורן בהופעה
דן תורן בהופעה
"בחור מבריק, יפה תואר, אליל נערות". דן תורן בהופעה
(צילום: רז גרוס)
תורן הותיר אחריו קריירה עשירה במיוחד - במוזיקה, בקולנוע, בטלוויזיה ובתיאטרון. לצד הלהיטים שהקליט, תורן כתב גם להיטים ליוצרים וזמרים ישראלים, בהם שרון ליפשיץ ("קולנוע", "גידי"), ברי סחרוף ("הזיות") ויהודית רביץ ("בך לא נוגע"). כמו כן, שיחק בסרטים "סיפור אינטימי" (1981), "בחינת בגרות" (1983) ו"אחד משלנו" (1989), ובהצגות של הבימה, בית לסין והקאמרי. הוא הותיר אחריו שני ילדים, בת זוג, אחות ושני הורים.