תביעה הוגשה אמש (ה') בקליפורניה נגד כוכב ​​הקאנטרי גארת' ברוקס, על ידי אמנית איפור המאשימה את המוזיקאי באונס ובתקיפה מינית.
2 צפייה בגלריה
גארת' ברוקס
גארת' ברוקס
גארת' ברוקס
(צילום: AP Photo/George Walker IV)
בתגובה לפרסום ההאשמות, הכחיש ברוקס את הדברים: "בחודשיים האחרונים, הוטרדתי בלי סוף עם איומים, שקרים וסיפורים טרגיים על מה שצפוי לי בעתיד אם לא אכתוב צ'ק בשווי מיליוני דולרים רבים. דמי שתיקה, לא משנה מה שוויים, הם עדיין דמי שתיקה. מבחינתי, לשלם אותם אומר שאני מודה בהתנהגות שאיני מסוגל לה - מעשים מכוערים שאף אדם לא צריך לעשות לאחר", הוסיף. "הגשנו תביעה נגד האישה הזו לפני כמעט חודש בטענה לסחיטה והוצאת דיבה. הגשנו את זה בעילום שם למען המשפחות משני הצדדים".
"אני רוצה לנגן מוזיקה הלילה, אני רוצה להמשיך הלאה ושנמשיך לעשות מעשים טובים. זה שובר את לבי שהדברים הנפלאים האלה נמצאים בסימן שאלה עכשיו. אני סומך על המערכת, אני לא מפחד מהאמת, ואני לא האיש שמנסים לצייר".
לפי התביעה, בה שמרה המתלוננת על אנונימיות, היא עבדה אצל ברוקס ואישתו, הזמרת טרישה יירווד, מספר שנים. "ברוקס ניצל את ההזדמנות להכפיף אליו עובדת שהוא מסתיר מהציבור", נכתב בכתב התביעה, שלפיה המוזיקאי החל להעסיק אותה יותר ויותר החל משנת 2019. "הצד הזה של ברוקס האמין שהוא זכאי לסיפוק מיני כשהוא רוצה את זה, ושהשימוש בעובדת כדי להשיג את זה - זה משחק הוגן".
התביעה כוללת תיאורים של אונס "כואב וטראומטי" ותקיפות מיניות חוזרות ונשנות. בין המקרים המדווחים בו, מתואר כיצד היא הייתה בביתו של ברוקס, כאשר הוא יצא מהמקלחת עירום ומגורה מינית, הכריח אותה לגעת באיבר מינו והאיץ בה לבצע בו מין אוראלי.
2 צפייה בגלריה
גארת' ברוקס וטרישה יירווד
גארת' ברוקס וטרישה יירווד
גארת' ברוקס וטרישה יירווד
(צילום: AP Photo/Kevin Wolf)
בנוסף, היא מספרת שבמאי 2019 ברוקס נסע ללוס אנג'לס לאירוע של הגראמי, והזמין מלון שבו ישהו שניהם יחד, שם אנס אותה באלימות. עוד היא מתארת שברוקס היה מרבה לדבר איתה על פנטזיות מיניות שלו, היה שולח לה הודעות בנושא, בוהה בגופה ומבקש ממנה להוריד את חולצתה על מנת לגעת בעצמו.
בתביעת הנגד שהגיש ברוקס לפני שזהותו נחשפה, המוזיקאי טען כי התלונה הגיעה לאחר שהוא דחה את בקשת האנונימית ל"הטבות בשכר והטבות רפואיות". "הטענות אינן נכונות", נכתב שם. "עם זאת, הוא מודע היטב לנזק הבלתי הפיך שיגרמו טענות שווא מסוג זה למוניטין ולרווחים שלו, לצד נזק בלתי נמנע למשפחתו, לקריירה שלו ולפרנסתו אם היא תממש את איומה ותגיש את התביעה המפוברקת שלה".
עורכי הדין של האנונימית אמרו ל-CNN כי "המאמצים של ברוקס להשתיק את הלקוחה שלנו באמצעות הגשת תביעת נגד הם מעשים של ייאוש וניסיון הפחדה. אנו בטוחים כי ברוקס יישא באחריות למעשיו, ואנו מברכים על האומץ של הלקוחה שלנו להתקדם בתביעתה נגד גארת' ברוקס. התלונה שהוגשה היום מוכיחה שטורפים מיניים קיימים לא רק באמריקה התאגידית, בהוליווד ובתעשיות הראפ והרוקנרול אלא גם בעולם מוזיקת ​​הקאנטרי".