השחקן זוכה האמי, שנודע בשל תפקידיו בסדרות "רצח מאדום לשחור" ו"ברוקלין 99", הלך לעולמו ביום שני לאחר מחלה קצרה, והוא בן 61 - כך נודע הבוקר (ד').
3 צפייה בגלריה
אנדרה בראואר
אנדרה בראואר
אנדרה בראואר
( צילום: AP)
"אני לא יכול להאמין שהלכת כל כך מוקדם", ספד לו השחקן טרי קרוז, ששיחק לצידו ב"ברוקלין 99". "זכיתי להכיר אותך, לצחוק איתך, לעבוד איתך, ולחלוק איתך שמונה שנים מפוארות שבהן צפיתי בכישרון חסר התחליף שלך. זה מכאיב. עזבת אותנו כל כך מוקדם. תודה על החוכמה שלך, העצות שלך, טוב ליבך וידידותך. תנחומיי העמוקים לאשתך ולבני משפחתך בתקופה הקשה הזו. הראית לי איך נראים חיים טובים באמת". חוץ מקרוז, נפרד מבראואר גם מארק אוון ג'ונסון, שגילם את בעלו בסדרה, ושיתף תמונה משותפת שלהם לצד כיתוב קצר: "הו קפטן, הקפטן שלי".
שונדה ריימס, שהפיקה בנטפליקס את הפרויקט האחרון שעליו עבד (The Residence), שיתפה בעמוד האינסטגרם תמונה שלו וכתבה: "עצובה כל כך למשמע החדשות על מותו של אנדרה בראואר. אני מתאבלת לא רק על אובדנו של שחקן יוצא דופן, אלא יותר מכך על עזיבתה של נשמה חמה וטובת לב כשלו. הכישרון שלו היה בלתי מעורער, אך האדיבות האמיתית שלו היא זו שבאמת ייחדה אותו. תנוח היטב".
גם יוצר "הסמויה", שעל ספרו התבססה הסדרה "רצח מאדום לשחור", פרסם בעמוד ה-X (טוויטר לשעבר) שלו: "אנדרה בראואר. אלוהים. עבדתי עם המון שחקנים נפלאים, אבל לעולם לא אעבוד עם אחד טוב יותר ממך. המום וחושב על איימי, על בניו ועל כל כך הרבה זיכרונות של האיש הטוב, שעכשיו אני מברך עליהם. אבל זה קרה כל כך מוקדם מדי".
3 צפייה בגלריה
אנדרה בראואר
אנדרה בראואר
אנדרה בראואר
( צילום: AP)
בראואר, שנולד בשנת 1962 בשיקגו וגדל בה, עשה את התפקיד הראשון שלו בסרט "גלורי" בשנת 1989, שם שיחק לצד כוכבי ענק כמו מורגן פרימן, דנזל וושינגטון ומת'יו ברודריק. הוא למד באוניברסיטת סטנפורד וקיבל תואר מאסטר לאומנויות מג'וליארד.
במהלך השנים הוא שיחק בקומדיות רבות, אולם ייזכר בעיני רבים בזכות התפקיד של הבלש פרנק פמבלטון בסדרת הדרמה "רצח מאדום לשחור", שבה כיכב במשך שבע עונות (בין 1992 ל-1998) ושעם סיומה זכה עליה בפרס אמי. בסדרה שיחקה גם אשתו במציאות של בראואר, איימי ברבסון, שגילמה את אשתו של פמבלטון.
בשנת 2000 כיכב בדרמה מבית ABC בשם Gideon's Crossing, בתפקיד שזיכה אותו במועמדויות לאמי ולגלובוס הזהב בקטגוריית השחקן הראשי הטוב ביותר בדרמה. ב-2009 כיכב בסדרה Men of a Certain Age לצידו של ריי רומנו שזיכתה אותו בשתי מועמדויות אמי נוספות בקטגוריית שחקן המשנה. לאורך השנים השתתף בסדרות ובסרטים רבים, בהם "סולט" מ-2010 לצד אנגלינה ג'ולי, "עיר של מלאכים" ואף תפקיד אורח ב"האוס".
3 צפייה בגלריה
אנדרה בראואר ואנדי סמברג
אנדרה בראואר ואנדי סמברג
אנדרה בראואר ואנדי סמברג
( צילום: AP)
על אף הצלחתו, בשנת 2019 הוא סיפר בריאיון כי הוא התקשה למצוא תפקידים נוספים בהוליווד, שם לדעתו נוצרים מעט מדי תפקידים עבור שחקנים שחורים. ב-2013 הוא שב לתפקיד השוטר - הפעם בקומדיה המצליחה, "ברוקלין 99", שבה גילם במשך שמונה עונות את מפקד המחלק ריי הולט, לצד אנדי סמברג. על תפקידו בסדרה הוא היה מועמד לפרס האמי שלוש פעמים, אך הזכייה הבאה שלו הגיעה דווקא כשכיכב במיני-סדרה Thief, ששודרה ב-2006.
בשנת 2020 בראואר התייחס לתפקידי השוטרים שעשה במרוצת השנים, כשאמר בריאיון ל"וראייטי" כי "שוטרים שעוברים על החוק כדי 'להגן על החוק' - זה מדרון חלקלק נורא. זה מאפשר, מצדיק ומתרץ הפרת חוק בכל מקום. זה משהו שנצטרך להתייחס אליו כולנו יחד - כל תוכניות המשטרה".
בשנים האחרונות הוא שיחק גם בסרט "מילה שלה", דיבב בסדרת האנימציה "בוג'ק הורסמן", בעונה האחרונה של "הטובות לקרב" וב-The Residence, שעתידה לעלות בהמשך בנטפליקס.
בראואר הותיר אחריו את אשתו, איימי, ושלושת בניהם.