פסטיבל טורונטו משמש לרוב כברומטר לקראת עונת הפרסים, ובעיקר כתמונת מצב לקראת טקס האוסקר. אולם בשנה בעייתית כמו זו, כשהפסטיבל נערך בצל הקורונה וסובל ממיעוט משתתפים ומהקרנות ריקות, קשה להסתמך על בחירות הקהל לסרטים הטובים ביותר. כך או כך, זכייתו של "בלפסט" מאת הבמאי קנת בראנה בוודאי לא פוגעת בסיכוייו במרוץ לאוסקר.
2 צפייה בגלריה
קנת בראנה
קנת בראנה
"בלפסט"
(מתוך הסרט)
הדרמה שבראנה כתב וביים מבוססת באופן חופשי על זיכרונות הילדות שלו בעיר בלפסט בשנות ה-60, תקופה נפיצה בצפון אירלנד, עם התנגשויות אלימות בין פרוטסטנטים וקתולים. בסרט מככבים ג'יימי דורנן, קטריונה באלפה, ג'ודי דנץ' וקיארן הינדס.
במקום השני בדירוג חביבי הקהל התברג הסרט "סקארבורו" של שאשה נאחאי וריץ' וויליאמסון, עיבוד לספרה של קתרין הרננדז המלווה שלושה ילדים ממעמד סוציואקונומי נמוך המנסים לפלס לעצמם דרך. למקום השלישי הגיע "כוחו של הכלב", המערבון המדובר של ג'יין קמפיון, זוכת פרס הבימוי בוונציה, בכיכובם של בנדיקט קאמברבאץ', קירסטן דנסט וג'סי פלמונס.
2 צפייה בגלריה
מתוך "טיטאן"
מתוך "טיטאן"
מתוך "טיטאן"
בקטגוריה הדוקומנטרית זכה הסרט The Rescue של צ'אי ואסרהליי וג'ימי צ'ין בפרס חביב הקהל. מדובר בתיעוד של מבצע ההצלה המסובך והמוצלח של ילדי קבוצת הכדורגל התאילנדית שנכלאו במערה שהוצפה במים. למקום השני בקטגוריה הגיע הדוקו המוזיקלי על דיון וורוויק, Dionne Warwick: Don’t Make Me Over, של דייב וולי ודיוויד הלברונר. במקום השלישי סיים הדוקו-אנימציה Flee של יונאס פוהר ראסמוסן המגולל את סיפור מנוסתו של פליט אפגני הומוסקסואל.
בפרס הראשון במסגרת "טירוף חצות" של טורונטו זכה "טיטאן" של ז'וליה דוקורנו, זוכה פרס דקל הזהב בפסטיבל קאן, שבקנדה הסתפק בפרס לסרט הז'אנר הטוב ביותר. יחי ההבדל הקטן.