בסיסט להקת הרוק הבריטית פאלפ, סטיב מאקי, הלך לעולמו בגיל 56 לאחר שלושה חודשים בהם שהה בבית חולים. כך דיווחו היום (ה') אשתו של מאקי, הסטייליסטית קייטי גראנד, וחברי הלהקה ברשתות החברתיות.
2 צפייה בגלריה
סטיב מאקי
סטיב מאקי
ג'רוויס קוקר וסטיב מאקי מפאלפ בריאיון ל-VH1 ב-1998
(צילום מסך)
"חברנו והבסיסט האהוב סטיב מאקי הלך לעולמו הבוקר", פרסמו חברי הלהקה בחשבון הטוויטר. מחשבותינו עם משפחתו ועם אהוביו. שמור על עצמך במסע, סטיב. אנחנו מקווים לפגוש אותך שוב ביום מן הימים. שולחים את אהבתנו".
"אחרי שלושה חודשים בבית החולים, בהם נלחמנו בכל כוחנו ונחישותנו, אנו המומים והרוסים להודיע שנפרדנו מבעלי המבריק והיפה, סטיב מאקי", כתבה אשתו של מאקי, קייטי גראנד. "סטיב נפטר היום, אובדן שהותיר אותי, את בנו מארלי, את הוריו קאת ופול, את אחותו מישל ואת חבריו הרבים שבורי לב. סטיב היה האיש הכי מוכשר שהכרתי אי פעם - מוזיקאי יוצא דופן, מפיק, צלם וקולנוען. כל מי שפגש אותו בדרכו היצירתית והענפה העריץ אותו. הוא ייחסר לנו מעבר למילים".
הלהקה, שנחשבת לאחת מהלהקות החשובות בעולם הבריט-פופ, התחילה את דרכה בסוף שנות ה-70 בשפילד שבאנגליה על ידי הסולן והגיטריסט ג'רוויס קוקר, והתפרקה רשמית ב-2002. מאקי הצטרף לפאלפ בשנת 1989, כשהלהקה עבדה על אלבומה השלישי Separations ומעט לפני שהלהקה זכתה להצלחה מסחרית גדולה.
לאורך הקריירה שלה פרסמה הלהקה שבעה אלבומי אולפן. אלבומם החמישי של הלהקה, Different Class, זיכה אותה בהצלחה מסחרית עצומה בזכות הלהיט הגדול ביותר שלה - Common People. אלבומה השישי This Is Hardcore, עסק בנושאים כמו מין ופרסום' ולמרות שלא זכה להצלחה מסחרית כמו קודמו, זכה לביקורות חיוביות.
בשנת 2011 הלהקה התאחדה לראשונה וגם מאקי חזר לתפקידו על גיטרת הבס, אך התפרקה שוב כשנתיים לאחר מכן. לפני מספר חודשים קוקר הכריז כי הלהקה צפויה להתאחד שוב הקיץ ומאקי הודיע שלא יצטרף לסיבוב ההופעות המתקרב שיחל בחודש מאי בבריטניה. "אני גאה בעבודה שיצרנו יחד, עם זאת החלטתי להמשיך ביצירה העצמאית שלי שכוללת מוזיקה, צילום ועשיית סרטים", אמר והודה למעריצים.
2 צפייה בגלריה
סטיב מאקי
סטיב מאקי
סטיב מאקי
(צילום מסך)
בשנים האחרונות מאקי התמקד בעבודות הפקה ועבד עם להקות כמו The Kills ו-Cornershop. הוא גם הפיק ולקח חלק בכתיבת שירי אלבום הבכורה של פלורנס אנד דה מאשין Lungs, שייצא ב-2009.
אמנים רבים ספדו למאקי ברשתות החברתיות, בהם נואל גלאגר, שכתב: "סע לשלום, מאקי. היית אחד מהטובים. אהבה גדולה". גם בסיסט ומייסד להקת סווייד, מאט אוסמן, ספד לו: "עצוב כל כך לגלות שסטיב מאקי הלך לעולמו. הוא היה מוזיקאי ומפיק נפלא, וג'נטלמן אמיתי".