הראפר קניה ווסט נתבע על ידי אישה שעבדה כעוזרת שלו במשך שנתיים על הטרדה מינית, הפרת חוזה וסיום העסקה שלא כדין.
קניה ווסט במפגן אנטישמי
בתביעה, שנחשפה לראשונה באתר TMZ, אישה בשם לורן פיסקיוטה טוענת כי הכוכב שלחה לה הודעות זימה וביצע אקטים מיניים בזמן ששוחח איתה בטלפון. האישה טוענת שפוטרה ב-2022, אבל חבילת הפיצויים בסך שלושה מיליון דולר שהייתה אמורה לקבל, מעולם לא שולמה.
לפי המסמכים המשפטיים שהשיג TMZ פיסקיוטה פגשה את ווסט ב-2021, באותה תקופה היא הייתה דוגמנית שהתפרנסה בעיקר באמצעות פרופיל OnlyFans מצליח, שלדבריה הכניס לה כמיליון דולר בשנה. היא טוענת שהראפר העסיק אותה כדי לעבוד על העונה הראשונה של קולקציית הנשים במותג שלו Yeezy, וכי בסופו של דבר הם שיתפו פעולה בשלושה שירים מתוך האלבום שלו Donda (יחד עם זאת לא ניתנו לפיסקיוטה קרדיטים רשמיים באלבום).
1 צפייה בגלריה
קניה ווסט
קניה ווסט
קניה ווסט
(צילום: Gettyimages)
לאחר מכן ווסט העסיק את פיסקיוטה כעוזרת האישית שלו, במשכורת שנתית על סך מיליון דולר, זאת בתנאי שהיא תהיה זמינה עבורו "24/7". לדבריה, היא הסכימה לתנאים. לפי תביעתה, בהתחלה ווסט הרגיש בנוח שתמשיך את עסק ה-OnlyFans שלה. אך בשנת 2022, הוא הצהיר כי הוא רוצה שפיסקיוטה "תהיה כמו אלוהים" וביקש ממנה למחוק את החשבון בתמורה למיליון נוסף.
לאחר שסגרה את החשבון, היא טוענת שהיא הופצצה בהודעות טקסט גסות מווסט, כולל סרטונים פורנוגרפיים. התובעת גם טוענת שהוא אונן תוך כדי שדיבר איתה בטלפון וכי בפעם אחרת הוא עינג את עצמו מולה לאחר ש"לכד" אותה בחדר פרטי במטוס שלו.
בסביבות ספטמבר 2022 היא קודמה לתפקיד ראש הסגל של החברות השונות של ווסט, אך על פי התביעה פוטרה בפתאומיות זמן קצר לאחר מכן וחבילת הפיצויים שהגיע לה, לכאורה, מעולם לא שולמה. בנוסף להטרדה מינית, הפרת חוזה וסיום העסקה שלא כחוק, פיסקיוטה תובעת את ווסט ואת עסקי Yeezy על הונאה, הלנת שכר וגרימת מצוקה רגשית במכוון. מטעמו של ווסט טרם נמסרה תגובה.
זו לא הפעם הראשונה שהראפר מואשם בהתנהגות בוטה. בנובמבר האחרון, מספר עובדים בקו האופנה שלו Yeezy אמרו ל"רולינג סטון" שהוא נהג להקרין סרטים פורנוגרפיים במהלך ישיבות צוות, והציג תמונות אינטימיות של אשתו דאז קים קרדשיאן בראיונות עבודה. ווסט לא הגיב אז להאשמות, ומאז שמר על שתיקתו. בעבר, הכוכב התייחס ל"התמכרות מלאה לפורנוגרפיה" ש"הרסה את משפחתי".