סערת טקסי הזיכרון לטבח 7 באוקטובר: חנוך דאום, מנחה טקס המשפחות, פנה היום (ד') בפוסט בפייסבוק לממשלת ישראל, ובו ביקש לקבוע שעות נפרדות לקיום שני הטקסים.
1 צפייה בגלריה
חנוך דאום ומירי רגב
חנוך דאום ומירי רגב
חנוך דאום ומירי רגב
(צילום: דנה קופל)
דאום פותח את דבריו ב"הצעה להרגעת הרוחות": "הטקס הלאומי, טקס המשפחות, קורם עור וגידים. מאות רבות של משפחות שכולות הצטרפו, כך גם קהילות וכל אומני ישראל. יש צורך בערב כזה. צורך אמיתי. המשפחות השכולות זקוקות לו. משפחות החטופים. זה ערב שיהיה ללא פוליטיקאים ובשיח מאחד של ישראלים מימין ומשמאל.
"אבל בעיניי זה לא צריך לבוא על חשבון שום אירוע אחר", כתב הקומיקאי. "אני פונה לממשלת ישראל (אחרי שלצערי הרב השרה רגב לא השיבה בחיוב לבקשת הנשיא), בהושטת יד ובהצעה למען האחדות: הואיל והאירוע שלכם מוקלט, בואו נדאג שהשעות יהיו נפרדות, כך לא תהיה התנגשות וזה לא חלילה יהיה טקס מול טקס.
"הואיל והטקס המתוכנן של רגב הוא ללא קהל, נדמה לי שכולם מבינים שמגיע למשפחות ולקהילות ולעם בישראל גם ערב זיכרון גדול שבו יוכלו גם הם להגיע ולהשתתף ולהיות חלק. המדינה כמדינה תציין את 7 באוקטובר באירוע המוקלט (באופן אישי גם אני אצפה בטקס הזה מתוך כבוד לממלכה), ולאחר מכן למשפחות ולישראלים יהיה ערב נוסף ומרגש בנוכחות קהל. ערב שבו עשרות אלפים ישבו יחד ויבכו וישירו ויזכרו ביחד. בעיניי זה בהחלט יכול להתיישב ביחד".
בצל הביקורת החריפה, חרם גובר וסירוב של אמנים רבים להשתתף בו - שרת התחבורה האמונה על הטקס קיימה אתמול דיון בנושא והצהירה כי הוא ייערך בעיר אופקים, וכי לא יחול "כל שינוי במתכונת" שנקבעה - כלומר הוא ייערך ללא קהל ויוקלט מראש. הדיון נערך על רקע הביקורת הציבורית הקשה נגד הטקס הממשלתי - והחרם ההולך וגדל מצד משפחות חטופים ויישובי וקיבוצי העוטף.