המוזיקאי הבריטי ג'ון מאייל הלך לעולמו בגיל 90. דבר מותו פורסם בחשבון האינסטגרם הרשמי שלו, שם נאמר כי מאייל מת ביום שני בביתו שבקליפורניה. "בעיות בריאות שאילצו את ג'ון לסיים את את קריירת ההופעות האפית שלו הביאו לבסוף מנוחה עבור אחד מלוחמי-הדרכים הגדולים של העולם".
2 צפייה בגלריה
ג'ון מאייל
ג'ון מאייל
ג'ון מאייל
(צילום: Barry Brecheisen/Invision for Invision/AP)
מאייל זכור כאחד מחלוצי הבלוז-רוק שכבש את סצנת המוזיקה הפופולרית הבריטית בשנות ה-60 והשפיעה עמוקות על מפת הרוק העולמית. בנוסף, הוא מוכר כמי שהעניק הזדמנויות ראשונות לכמה מהמוזיקאים הגדולים שצמחו בתחום.
ההרכב John Mayall's Bluesbreakers שהקים מאייל ב-1964 הפך למשמעותי ופורץ-דרך בסצנת הבלוז-רוק המלבלבת בבריטניה של שנות ה-60. ההרכב נהג ללוות אמני בלוז אמריקניים כאשר הופיעו בבריטניה, ומאייל הפך לשם מוביל בסצנה.
אך עיקר פרסומו של ההרכב הגיע בהמשך, כאשר חלק מהנגנים שאסף מאייל לאנסמבל המשתנה שלו הפכו - עם פרישתם מההרכב והצטרפותם להרכבים אחרים - לסופרסטארים. כך קרה עם אריק קלפטון, שאחרי פרישתו מההרכב של מאייל הקים את להקת קרים והפך לכוכב בינלאומי וחלוץ רוק'נרול בפני עצמו. אחרים שיצאו לגדולות מההרכב של מאייל היו הגיטריסט מיק טיילור שהצטרף לרולינג סטונז, ושלושה מוזיקאים מוכשרים שהקימו לאחר מכן את הלהקה פליטווד מאק: מיק פליטווד, ג'ון מק'ווי ופיטר גרין.
2 צפייה בגלריה
ג'ון מאייל
ג'ון מאייל
ג'ון מאייל
(צילום: AP Photo/Claus Hampel)
במהלך קריירה שנמשכה כמעט שבעה עשורים, הוציא מאייל עשרות רבות של אלבומים תחת שמות שונים והרכבים שונים - כולל 36 אלבומי אולפן ו-34 אלבומי הופעה.
מאייל, שהיה נשוי פעמיים, הותיר אחריו שישה ילדים ושישה נכדים.