לפני עשר שנים אינדל קבדה ישב עם החברים שלו על ספסל בפארק קופיקו באשדוד וסיפר להם שיש לו רעיון לסדרה. הם נקרעו מצחוק. בראיון שיתפרסם ביום שישי במוסף "7 לילות" הוא מספר על הדרך הקשה שעשה כדי להוציא לפועל את "אינדל", המשודרת ב-HOT. "חבר אמר לי, 'אם אתה עושה סדרה, אני מצדיע לך'. הם כל כך כבולים וברור להם שזה בלתי אפשרי שאחד מאיתנו יגיע לטלוויזיה. זה המטריקס. התגובה שלהם רק הטעינה אותי במוטיבציה", הוא מספר.
"אינדל" – טריילר
(צילום: באדיבות HOT ו-NEXT TV)
באותם ימים קבדה עבד במפעל לייצור חלקים לכיפת ברזל. את הרעיונות לעלילה כתב בטלפון. "באותו שבוע הכנסתי את הסיפורים שכתבתי בנוטס בסלולרי לקובץ, הדפסתי ועליתי על קו 320 לתל אביב. רשמתי בגוגל 'ערוץ עשר'. 'מסודרים' עם אסף הראל שודרה שם וחשבתי שהם אולי יבינו את הרעיון. הייתי הכי נאיבי. לא ידעתי עם מי מדברים, לא קבעתי אף פגישה. אסף הראל בדיוק יצא מהבניין. ניגשתי אליו ואמרתי לו שיש לי רעיון לסדרה. הוא הציע שאצטרף אליו לנסיעה לצילומים בהרצליה ובדרך אספר לו. אני נוסע איתו והוא אומר לי, 'המקום שאתה צריך להגיע אליו זה רמת החייל'".
למחרת הגיע קבדה לרמת החייל. "לא ידעתי שקיים דבר כזה שנקרא חברות הפקה. ניסיתי להיכנס לקשת ולא הכניסו אותי. ביום האחרון למבצע הזה, כשכבר נגמר לי הכסף לנסוע כל יום באוטובוסים ואמרתי לעצמי שזהו, אני חוזר מחר לעבודה במפעל, פגשתי את אילנה דיין מחוץ לבניין וסיפרתי לה ברמת הכותרת שזו סדרה על אלימות משטרתית נגד אתיופים. היא אמרה לי, 'חמוד, זה לא עובד ככה, אבל אני יכולה לעזור לך. תביא לי את הטלפון ואדאג שייצרו איתך קשר'. אמרתי לה, 'את מורחת אותי?', והיא אמרה 'אל תדאג'. אחרי הפגישה הזו, כבר חזרתי בטרמפים מרמת החייל לאשדוד. כמה ימים אחרי, התקשרה אליי קרני זיו (מנהלת מחלקת הדרמה של קשת) וביקשה לפגוש אותי". בהמשך המסע המורכב שעבר, הסדרה שיצר התגלגלה ל-HOT והופקה שם.
בריאיון מספר קבדה גם על הרצון להגיד משהו על המציאות שבה הוא חי. "התחלתי לכתוב בפתקים בסלולרי דברים שעברתי, כל מיני חוויות שחוויתי. חשבתי שאולי ככה אוכל לפתור את הבעיות שלי עם עצמי. אני הולך בשכונה, שוטר עוצר אותי, 'למה אתה הולך בלילה? תביא תעודת זהות. אתה בלי תעודת זהות? בוא לתחנת משטרה'. שוטר לא מקבל סקס בבית, אז הוא מגיע לשכונה של אתיופים ופורק את העצבים. מעשנים נרגילה על ספסל בתשע בערב, מגיעים שוטרים, מה אתם עושים פה? עונים שגרים בבניין ליד. שוטר בועט בנרגילה, 'קחו את הדברים ולכו'. אתה מתכופף להרים את הדברים, בום, בעיטה. אתה קם, בום, בעיטה. עולים לגג של בזק, לא להיות בטווח ראייה, השוטרים מגיעים לשם ומפרקים אותנו. בכל מקום, אתה מקבל מכות.
2 צפייה בגלריה
אינדל קבדה
אינדל קבדה
מה שלא תעשה, בום, בעיטה. אינדל קבדה
(צילום: גבריאל בהרליה)
"מגיל 12 אני שותה אלכוהול. אתה הולך מכות עם כולם כי זו הנורמה, ככה שורדים. הייתי יוצא מהבית עם חולצה נוספת ושם בארון החשמל, כי אני הולך לשבת עם החבר'ה מחוץ לפיצוצייה שאליה מגיעים כל האתיופים של אשדוד, לשתות, לריב ולהתנגש עם אנשים. כשהייתי חוזר הביתה, הייתי מחליף חולצה שלא יראו בבית את הדם".
קבדה מסביר בריאיון למה הוא חושב שבעתיד מצב היחסים בין צעירי העדה למשטרה יחריף. "בפעם הבאה שתהיה אלימות קשה או הרג של אתיופי, המחאה תגיע לטונים הרבה יותר אכזריים. כמו אחרי המוות של ג'ורג' פלויד בארצות הברית, ששם הייתה נקודת השיא. האלימות המשטרתית פגשה קודם את האתיופים. כשאנחנו הפגנו והמשטרה הייתה אלימה, אנשים אמרו: 'די עם ה'אכלו לי, שתו לי', איבדתם אותנו, תחזרו לאפריקה'. היום, כשהם מקבלים כאפות מהמשטרה, אנחנו מסתכלים מהצד, מעשנים סיגריה, נושמים לרווחה ואומרים, 'עכשיו הם מבינים מה חטפנו'. אנשים לא הבינו שזאת דלת מסתובבת".
בנוסף, הוא מספר גם על מערכת היחסים שהייתה לו בעבר עם השחקנית הראשית בסדרה, עדן סבן. השניים הכירו במסגרת השתתפותם בריאליטי "האח הגדול" והפכו לזוג. "מי שיוצא מ'האח הגדול' בזים לו בתעשייה" הוא אומר, "הדבר הטוב שקרה בכל זה, זה שעברתי לתל אביב. הייתי ילד פריפריאלי אמיתי ורק בזכות עדן שלקחה אותי ביד והוציאה אותי מאשדוד, זה קרה.
2 צפייה בגלריה
עדן סבן
עדן סבן
לקחה אותו ביד. עדן סבן
(צילום: ענת מוסברג)
מה לא עבד בינינו? היו פערים. אני לא הבנתי אותה. עדן הלכה מאודישן לאודישן, הגיעה לכל מקום שקראו לה. המשיכה לנסות גם כשאמרו לה 200 פעם לא. היה לה רצון אדיר להצליח. היא הייתה חזקה ואמביציוזית. אני הייתי ברגוע שלי. היום אני מבין כמה היא הייתה מתקדמת תפיסתית ומשוכללת ממני".