כיממה לאחר שחרורה של אביגיל עידן בת הארבע משבי חמאס בעזה, שם הוחזקה במשך 51 ימים לאחר שהוריה נרצחו במתקפת הטרור של 7 באוקטובר, כתבת ynet ו"ידיעות אחרונות", אילנה קוריאל, התראיינה היום (ב') לרשת החדשות האמריקאית פוקס ניוז וסיפרה על הקשר עם אביה של הפעוטה - חברה הקרוב, צלם ynet רועי עידן שנרצח במתקפה - וגם על אודות חזרתה המרגשת של אביגיל - והפריט המיוחד שמצאה בביתה שבכפר עזה. צפו בקטע מתוך הריאיון:
אילנה קוריאל בריאיון ל"פוקס ניוז" על חזרתה של אביגיל עידן
(צילום מסך: "פוקס ניוז")
"אביגיל חזרה הביתה למשפחה שלה, איפה שהיא צריכה להיות", אמרה קוריאל בריאיון. "אני חושבת שרועי היה שמח לדעת את זה. זה סיפור קורע לב. עכשיו היא עם המשפחה שלה והיא מחייכת. היא הייתה רעבה מאוד - לא האכילו אותם כמו שצריך. אין לה מושג מה קרה לשני הוריה, לפחות לנו אין מושג מה היא יודעת לגבי מה שהתרחש, אבל היא מחכה לפגוש את אחיה, שהתחבאו במשך 14 שעות בממ"ד. הם חשבו שהיא מתה והם נרגשים מאוד לפגוש אותה".
4 צפייה בגלריה
אילנה קוריאל בראיון לפוקס ניוז על חזרתה של אביגיל עידן
אילנה קוריאל בראיון לפוקס ניוז על חזרתה של אביגיל עידן
אילנה קוריאל בריאיון לפוקס ניוז על חזרתה של אביגיל עידן
(צילום מסך)
עוד הוסיף מגיש "פוקס ניוז" לשאול את קוריאל לגבי הפעם האחרונה שבה ראתה אביגיל את אביה - במהלך הטבח, כשהוא הציל אותה כשהגן עליה בגופו ונורה. "אביגיל רצה לבית השכן כשהיא מגואלת בדם של אביה, שם הייתה אצל המשפחה שנחטפה גם היא לעזה (משפחת ברודץ' - האם הגר ושלושת הילדים עפרי, יובל ואוריה - ע"ט), והם ישנים בבתי חולים בחדרים צמודים, כשהגר מתייחסת לאביגיל כאל בת".
4 צפייה בגלריה
המפגש הראשון של אביגיל עידן עם משפחתה לאחר השחרור משבי חמאס
המפגש הראשון של אביגיל עידן עם משפחתה לאחר השחרור משבי חמאס
המפגש הראשון של אביגיל עידן עם משפחתה לאחר השחרור משבי חמאס
(צילום: דוברות מרכז שניידר)
קוריאל ביקרה לאחרונה בבית המשפחה בכפר עזה כדי לנסות למצוא פריטים חשובים. "אני חושבת שאני הולכת לבכות", אמרה כשנשאלה על הספר שמצאה שם, ובקושי הצליחה לעצור את הדמעות. "הכותרת בעברית היא 'אביגיל האדירה', באנגלית הספר נקרא My Hero של סופר מטקסס, ובספר דמותה של אביגיל מצילה את אביה והיא רוצה להיות הגיבורה הקטנה שלו. אני לא יכולה להמשיך לחשוב על איך עידן, אביה של אביגיל, הגן עליה. אני פשוט חסרת מילים. קראתי את הספר ולא הצלחתי להפסיק לבכות. אני חושבת שהוא יכול לנוח בשלום בידיעה שהיא בטוחה ועם המשפחה. זה ספר כל כך מקסים. ואביגיל, היא באמת אדירה והיא באמת גיבורה. היא וכל הילדים הקטנים". למשמע דבריה של קוריאל, גם מגיש "פוקס ניוז" דמע בשידור.
4 צפייה בגלריה
עטיפת הספר "אביגיל האדירה" מאת בריאן ביגס
עטיפת הספר "אביגיל האדירה" מאת בריאן ביגס
עטיפת הספר "אביגיל האדירה" מאת בריאן ביגס
(תרגום: סיגל גפן, הוצאה: ידיעות ספרים)
4 צפייה בגלריה
משפחת עידן
משפחת עידן
משפחת עידן - סמדר ז"ל, עמליה, מיכאל, רועי ז"ל ואביגיל
(צילום פרטי)
עוד הוסיפה קוריאל דאגה ותפילה לשאר החטופים שמחכים לשחרורם, ועדיין נמצאים בשבי החמאס. "אסור לנו לשכוח שיש עוד כל כך הרבה בני ערובה אחרים שם, אימהות וילדים, אנחנו צריכים להילחם ולהוציא אותם".
במתקפה הרצחנית שאירעה ב-7 באוקטובר, רועי עידן ואשתו סמדר נרצחו על ידי מחבלי חמאס בכפר עזה. שני ילדיהם הגדולים של בני הזוג, מיכאל (9) ועמליה (6), התחבאו בארון בביתם וניצלו, לוחמי יחידת הקומנדו יהל"ם חילצו אותם והעבירו אותם לידיה של קוריאל שהעבירה אותם לידי המשפחה המורחבת, זאת בעוד אביגיל נחטפה לרצועת עזה יחד עם השכנים, משפחת ברודץ'.
מאז תחילת מלחמת חרבות ברזל, נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן התייחס כמה פעמים לאביגיל, המחזיקה באזרחות אמריקאית, ואמש במהלך נאומו בירך על חזרתה. "אביגיל חופשייה, והיא בישראל עכשיו", הכריז. "תודה לאל שהיא בבית. הלוואי שהייתי שם כדי להחזיק אותה". בנוסף, בסוף השבוע האחרון הוא הביע תקווה שעשרות חטופים יחזרו לישראל בימים הקרובים, והדגיש כי אינו שוכח את אלו שנותרו בינתיים בשבי. "אנחנו ממשיכים במאמצינו, ולא נפסיק עד שנחזיר אותם", אמר ביידן, וציין בהזדמנות זו גם את אביגיל הקטנה.