אחרי שלהקת אואזיס הודיעה על איחוד בדמות סבב הופעות חדש בבריטניה ובאירלנד בקיץ 2025, 15 שנים אחרי שהופיעו יחד לאחרונה, ולפני שנפתחה מכירת הכרטיסים - הלהקה מוסיפה עוד שלושה מופעים שיתקיימו בלונדון, מנצ'סטר ואדינבורג, כך נודע הבוקר (ה').
אואזיס מכריזים על איחוד בסיבוב הופעות חדש
תחילה הלהקה הכריזה 14 מופעים שיתקיימו ברחבי בריטניה ובאירלנד, מתוכם ארבע הופעות שיתקיימו באצטדיון וומבלי הלונדוני. כעת מספר המופעים בטור עומד על 17, ועוד הם יופיעו במנצ'סטר, דבלין, אדינבורו ועוד. מכירת הכרטיסים תחל ב-31 באוגוסט ב-11:00 (שעון ישראל). הטור ייפתח ב-4 ביולי 2025 בקרדיף, וייחתם בדבלין ב-17 באוגוסט.
להקת הבריט-פופ בהובלת האחים נואל וליאם גלאגר פרצה עם צאת אלבום הבכורה שלהם Definitely Maybe, שחוגג החודש 30 שנה לצאתו. במהרה הפכה לאחת ממובילות גל הבריט-פופ שסחף את העולם בשנות ה-90 ולאחת הלהקות המצליחות ביותר בכל הזמנים, כשמכרה מעל 70 מיליון אלבומים במהלך 18 שנות קיומה, ושברה שיאים של נוכחות בהופעותיה. אולם במהלך כל הדרך התגלעו סכסוכים וחיכוכים בין האחים גלאגר, ילידי מנצ'סטר. נואל, הבכור, היה כותב השירים העיקרי של הלהקה ומלחינם - ולפיכך אחז בכוח הרב ביותר בכל הנוגע לקבלת החלטות אמנותיות ומסחריות, ואף אסף לכיסו את מרבית התמלוגים על המוזיקה שיצר, למגינת לבו של אחיו הצעיר ליאם.
1 צפייה בגלריה
אואזיס - האיחוד
אואזיס - האיחוד
אואזיס - האיחוד. נואל וליאם גלאגר
(צילום: EPA)
ב-2009 הכול התפרק. "בעצב מסוים ובהקלה גדולה אני מודיע לכם שעזבתי את אואזיס הלילה. פשוט לא יכולתי להמשיך לעבוד עם ליאם אפילו יום אחד נוסף", מסר נואל למעריצי הלהקה. לאחר מכן, פנה נואל לקריירת סולו מצליחה למדי, אולם רחוק מההצלחה שרשם בימי השיא של אואזיס. בתחילת שנות העשרה ליאם היה חבר בלהקה שהקים בשם Beady Eye, אולם זכה להצלחה משמעותית יותר רק כשהחל לשחרר אלבומי סולו ב-2017.