בפרק הראשון של הסדרה "מרי וג׳ורג'" (שעלו אצלנו ב-yes וב-HOT), מחליט ג'ורג' ויליירז הצעיר להתאבד כי משפחתו לא מרשה לו להתחתן עם ג'ני המשרתת, שאותה הוא מאוד אוהב למרות שאסור לו מעמדית. הוא מנסה לתלות את עצמו, אבל נכשל לגמרי וכל מה שנשאר לו זה סימן אדום בצוואר. כשאמו מרי מוצאת אותו, היא עושה גרסה משעשעת של 'אני לא כועסת, אני רק מאוכזבת'. "מה אתה, בן חמש?", היא שואלת אותו. זו סצנה מצחיקה שמטרתה לשאוב את הצופה מיד פנימה, בהנחה שכל מה שיקרה מאותו רגע והלאה רק יגרום לו להיצמד יותר ויותר למסך. זה אכן בדיוק מה שקורה והופך את "מרי וג'ורג'" לסדרה המהנה-בלי-נקיפות-מצפון הראשונה של 2024.
"מרי וג'ורג'" – טריילר
(באדיבות STARZ)
בית המלוכה הבריטי הוא כמובן נחל איתן של סיפורי סקס, תככים ובגדים לא נוחים, וזה ז'אנר הוליוודי שמעולם לא יצא מהאופנה. אבל הסיפור האמיתי מאחורי "מרי וג'ורג'" כן הלך לאיבוד. ג׳יימס נולד ב-1567 ובגיל שנה הפך למלך ג׳יימס השישי של סקוטלנד. מאוחר יותר, בעקבות מותה של המלכה אליזבת הראשונה, הוא הפך למלך ג׳יימס הראשון של אנגליה ואירלנד, ולכן היה שמו 'ג'יימס השישי והראשון'. למרות שהחזיק בשתי ספרות, הסיפור שלו נדחק החוצה מההיסטוריה, גם כי היה נהנתן לא מכובד וגם כיוון שאהב גברים. יותר מ-400 שנה אחרי, ג׳יימס יוצא מהארון ההיסטורי.
הסדרה שיצר די.סי מור הבריטי מספרת את הסיפור האמיתי של מרי, אלמנה ענייה וחסרת כל ייחוד (ג'וליאן מור) שמטפחת את בנה השני, הכל כך יפה, ג'ורג' (ניקולס גליצין), לנצל את חיבתו של המלך ג'יימס (טוני קוראן) לבנים יפים כדי להשתלב בחצר המלוכה ולצבור כוח והשפעה.
2 צפייה בגלריה
מתוך "מרי וג'ורג'"
מתוך "מרי וג'ורג'"
נחל איתן של סיפורי סקס, תככים ובגדים לא נוחים. מתוך "מרי וג'ורג'"
(צילום: באדיבות HOT ו-NEXT TV)
מרי היא אשה בלתי נסבלת, והיא אמא שלא אוהבת את כל ילדיה באותה מידה, כי היא לא מוצאת בהם את אותה תועלת. כשג'ורג', שהוא בנה השני, נולד, מרי אמרה עליו "בנים שניים הם בזבוז חיים". אבל כשהבינה כי הבן הבכור שלה, שאמור לקבל הכל, הוא לוזר עם מראה סתמי, בעוד שג'ורג' יפה כל כך, ראתה את הזדמנות חייה. מרי ידעה כי המלך ג'יימס סגור בבועה של נהנתנות מופקרת, וכל מי שעשה לו מספיק נעים בחלציים יכול היה להשיג השפעה משמעותית עליו. היא רואה תכנית משחק שתביא אותה סוף סוף מקיום סתמי לישיבה סביב השולחן החשוב ביותר, והיא מוציאה אותה לפועל.
בהתחלה היא שולחת את ג'ורג' לקבל השכלה רצינית בצרפת. הוא אכן לומד שם הרבה מאוד דברים שיתבררו בהמשך כמעשיים - גם את אמנות הדו-קרב וגם את אמנות הסקס ההומואי. "גוף זה רק גוף" מסביר לו המנטור הצרפתי הסקסי, ומלמד אותו שלא חשוב למי הוא נמשך, הוא יכול ליהנות מהכל ובעיקר לשכב את דרכו לצמרת. כשג'ורג' חוזר לאנגליה, אמו חסרת-המצפון אכן מלמדת אותו כמה רחוק הוא יכול להגיע עם פנים יפות ופרגמטיזם מיני.
2 צפייה בגלריה
מתוך "מרי וג'ורג'"
מתוך "מרי וג'ורג'"
פנטסטית, כמובן. ג'וליאן מור, מתוך "מרי וג'ורג'"
(צילום: באדיבות HOT ו-NEXT TV)
בסקאלה של סבוניות אצולה בריטיות, "מרי וג'ורג'" היא הרבה יותר "ברידג'רטון" מאשר "הכתר", אבל היא כנראה הכי דומה ל"המועדפת" - סרטו הנהדר של יורגוס לנתימוס מ-2018, שעוסק בצומת המוכרת מימי אדם וחווה של סקס עם כוח והשפעה, רק עם טוויסט להט"בי. ל"מרי וג'ורג'" הרבה יותר חשוב להיות שנונה וסליזית מאשר לומר משהו חשוב או לתת לדמויות עומק, אבל היא כן מצליחה להרגיש רעננה. זה קורה בזכות השפה המודרנית, המצחיקה והאפלה של די.סי מור, שכתב כמה פרקים ל"להרוג את איב"; שילוב של דמיון חופשי עם נאמנות מפתיעה לאירועים ההיסטוריים, וליהוק מוצלח.
"מרי וג'ורג'" נותנת חותמת רשמית לשנת הפריצה של ניקולס גליצין בן ה-29 (Red, White & Royal Blue, ובקרוב גם The Idea of You עם אן האת'וויי). אבל בסופו של דבר זו הסדרה של ג'וליאן מור. מרי כמו נוצרה לפני 400 שנה כדי שג'וליאן מור תגלם אותה ב-2024. מור כמובן פנטסטית, מקבלת הזדמנות נדירה למדי בקריירה להפגין תזמון קומי, ונהנית מכל רגע. היא מובילה סדרה שמאמינה כי סיפור נוטף עסיס שכתוב בליקוק שפתיים, עם דמויות ניהיליסטיות ושפע של סקס הומוסקסואלי פרגמטי, זה בדיוק מה שהצופים רוצים. היא לא טועה.