אם תשאלו את קייטי פרי - אין דבר כזה פרסום רע, אחרת ממש קשה להסביר את מהלכי הקידום של השיר החדש שלה, Women's World, שצפוי לצאת ב-11 ביולי. הסינגל, שיפתח את העידן המוזיקלי החדש של פרי (שנקרא באופן לא רשמי KP6), צפוי לצאת רק בעוד שבועיים וחצי אבל בינתיים הוא כבר הצליח לעשות לא מעט רעש ברשת: החל מקטילה של מילות השיר - שקטעים מתוכו פורסמו ברשת, דרך ביקורת חריפה על האסתטיקה שהזמרת בת ה-39 אימצה ומעל לכול - ההשמצות נגד פרי שבחרה לעבוד עם המפיק ד"ר לוק, זה שהואשם בתקיפה מינית של הזמרת קשה.
4 צפייה בגלריה
קייטי פרי
קייטי פרי
קייטי פרי
(צילום: AP)
אבל כל ההייט לא מזיז לפרי, שכחלק מהקידום האגרסיבי של השיר לבשה אתמול (ג') במהלך שבוע האופנה בפריז שמלה אדומה עם גלימה באורך של כ-150 מטרים, שעליה הודפסו מילות הסינגל המתקרב. נדמה שעל אף כל החיצים המופנים כלפיה ברשת - פרי מתכוונת להמשיך לחגוג כל הדרך עד לצאת השיר ובטח גם אחריו.

"זה נגמר עבורה"

כדי לעשות קצת סדר, חשוב להבין שבמונחי עולם הפופ והמיינסטרים, מדובר במיני-קאמבק. ארבע שנים חלפו מאז שהזמרת הוציאה את אלבומה האחרון, Smile, אבל נדמה ששבע שנים חלפו מאז פרי הביאה להיט שזכה לתשומת לב אמיתית מהמאזינים. השמועות על אלבום חדש שטפו את הרשת בחודשים האחרונים, כשכאמור, בסוף השבוע האחרון המעריצים זכו לטעימות ראשונות ממנו.
נכון לכתיבת שורות אלה, הזמרת פרסמה בינתיים שני קטעים קצרים מהשיר - קטע אחד נשמע כמו הבית של השיר, והקטע השני לדבריה מהווה את הפזמון. "סקסית, מלאת ביטחון עצמי/ כל כך חכמה/ היא נשלחה מגן העדן/ כל כך רכה/ כל כך חזקה", היא שרה במילותיו של הבית, שמושרות על ביט פופ אלקטרוני קצבי, כשהפזמון מכריז כשם השיר: "זהו עולם של נשים/ אתה בר-מזל שאתה חי בו".
כצפוי, ולמרות שהשיר עוד לא יצא במלואו, למאזינים חדי האוזן כבר יש מה להגיד. "הקטע הקצר מהשיר של קייטי פרי זה הדבר הכי גרוע שהאזנתי לו", כתב גולש אחד ב-X (טוויטר לשעבר), בעוד מאזין אחר אמר: "תמיד הייתי בעד קייטי, אבל המילים האלה כל כך לא מעודכנות. האווירה היא של קמפיין בחירות של הילארי קלינטון ב-2016. זה נגמר עבורה". לצד התגובות המרושעות, היו גם כאלה שהכתירו את הזמרת כמי שעומדת לרשת את כס הפופ - או כפי שהם הגדירו את זה בלשון הסלנג הזילניאלי של הרשת - Mother will be Mothering.
לצד הפרגון והשנאה, צפו גם שמועות שמיהרו להבהיר שבכלל לא מדובר בהצצה מוזיקלית מהימנה מתוך השיר, אלא בגרסת בינה מלאכותית מזויפת שנועדה לבלבל את המעריצים ולמשוך תשומת לב ברשת. "השיר המקורי הרבה יותר טוב לפי מעריצים שנכחו במסיבת ההשמעה", נכתב בציוץ של החשבון Pop Drug, שזכה ליותר ממיליון צפיות. "פרי תשחרר את הקטעים האמיתיים בסמוך ליציאת השיר".
4 צפייה בגלריה
מט גאלה
מט גאלה
הקאמבק יצליח לה? קייטי פרי במט גאלה
(צילום: AP)
אפילו אם השמועות האלה הצליחו לבלבל את ההייטרים ואת המעריצים גם יחד, עובדה מבוססת שנוגעת בשיר המתקרב לא מניחה את הדעת לאף אחד מהצדדים - ולפיה המפיק המוזיקלי ד"ר לוק, שהואשם בהתעללות מינית, פיזית ורגשית על ידי הזמרת קשה, הוא מפיק שותף בשיר המתקרב.
לפי דיווחים ב"דיילי מייל", פרי התעלמה מבקשות חוזרות ונשנות של אנשים בצוות שלה שהפצירו בה לא לשתף פעולה עם המפיק. מקורבים לזמרת סיפרו למגזין הרכילות שלמרות שד"ר לוק חתום על מספר להיטי עבר של פרי - בהם להיט הפריצה שלה I Kissed a Girl, והשירים California Gurls ו-Roar - הומלץ לה במפורש שלא לחדש עימו את הקשר המקצועי. "כל כך הרבה מעריצים נוטשים את הזמרת לפני שהיא אפילו הספיקה לשחרר את המוזיקה החדשה שלה בגלל שד"ר לוק מעורב בעבודה על האלבום", סיפר מקורב. "היא מנסה לקדם העצמה נשית - אבל העבודה עם ד"ר לוק צועקת את ההיפך המוחלט".
יום למחרת פרסום החדשות לפיהן פרי וד"ר לוק שיתפו פעולה על השיר החדש, קשה הגיבה כשכתבה בקצרה lol (קיצור של laughin' out loud, צוחקת בקול) ברשתות החברתיות.
4 צפייה בגלריה
ד"ר לוק
ד"ר לוק
"בחירה דוחה ברמה האישית, זו בחירה מטומטמת להחריד ברמה היח"צנית". ד"ר לוק
(צילום: AP)
עוד סופר שפרי לא מקשיבה לאף אחד בנוגע לאיך לקדם ולשווק את האלבום, ושהיא מונעת משיקולים כלכליים ומחפשת איך להכניס הרבה כסף - זאת אחרי שהזמרת עזבה את תוכנית הכישרונות "אמריקן איידול" ומכרה את הקטלוג המוזיקלי שלה ל-Litmus Music תמורת 255 מיליון דולר ב-2023.
כזכור, המאבק המשפטי בין קשה לבין ד"ר לוק נמשך כמעט עשור, כשהזמרת האשימה את המפיק שסימם אותה ואנס אותה ב-2005. ב-2016 קשה טענה בפומבי כי המפיק אנס גם את קייטי פרי בעצמה. המפיק מצידו הגיש נגד קשה תביעת לשון הרע, ופרי עצמה הכחישה את ההאשמות כשהעידה במשפט ב-2021. קשה וד"ר לוק הגיעו לפשרה בשנה שעברה, כחודש לפני שהמשפט היה אמור להתחיל. "למה היא חושבת שלעבוד עם ד"ר לוק יעשה טוב לקאמבק שלה?", כתב גולש אחד ברדיט, "חוץ מזה שזאת בחירה דוחה ברמה האישית, זו בחירה מטומטמת להחריד ברמה היח"צנית".
4 צפייה בגלריה
קשה
קשה
lol. קשה
(צילום: AP)
עד שנגלה אם פרי אכן מתעתעת במאזינים ומחביאה מהקהל את הסינגל האמיתי, ומה ההשפעה האמיתית של ההחלטות המקצועיות שלה, ואם יש דבר כזה "פרסום רע" - יש דבר אחד נכון מאוד שפרי נוגעת בו: העולם (המוזיקלי המיינסטרימי השנה, לפחות) שייך לנשים. 2024 מסמלת את אחת השנים היצרניות ביותר בפופ הנשי האמריקני, כששפע מוזיקלי אדיר שוטף את פלטפורמות הזרמות המוזיקה.
שמות כמו ביונסה, טיילור סוויפט, אריאנה גרנדה, בילי אייליש ודואה ליפה הוציאו אלבומים מדוברים מתחילת השנה, ולפנינו הקיץ עוד הוצאות מסקרנות שבדרך, דוגמת סברינה קרפנטר (שהשתלטה על פסגת מצעד ה"בילבורד" האמריקני עם שני להיטים מטורפים - Espresso ו-Please, Please, Please), קמילה קביו (שמעוררת בעצמה שנאה רבה ברשת, הודות לעובדה שעשתה שיפט אמנותי והקליטה אלבום הייפר-פופ שלמאזינים קשה להכיל) וגם לנה דל ריי וליידי גאגא עובדות על אלבום חדש. נדמה שכולן מנסות לתפוס את תשומת ליבם של המאזינים, ולא פלא שקייטי פרי מנסה להצטרף למסיבה הזו.