ראסל ברנד הואשם ב"אונס, תקיפה מינית והתעללות רגשית" - כך דווח בתחקיר שפורסם היום (שבת) ב"סאנדיי טיימס" הלונדוני בשיתוף עם ערוץ 4 הבריטי.
1 צפייה בגלריה
ראסל ברנד
ראסל ברנד
ראסל ברנד
(צילום: Jeff Spicer/Getty Images)
התחקיר המלא של שני גופי התקשורת ישודר מאוחר יותר הערב ויכלול סרט בן 90 דקות על ההאשמות הללו. בסרט צפויים לעלות סיפורים של ארבע נשים, אשר טוענות שברנד פגע בהן לכאורה בין השנים 2006 ל-2013.
אחת המתלוננות מספרת שברנד תקף אותה כשהייתה בת 16, כשאלו ניהלו "מערכת יחסים מתעללת רגשית", של שלושה חודשים. במהלכה היה אירוע אחד שבו הוא "הכניס בכוח את איבר מינו לפיה", וגרם לה להיחנק. מתלוננת נוספת סיפרה שהיא נאנסה על ידי הקומיקאי בביתו בלוס אנג'לס בעוד שלישית, שעבדה איתו, אמרה שהוא תקף אותה מינית ואיים לנקוט בצעדים משפטיים אם אי פעם תדבר על התקרית בפומבי.
לפני פחות מיממה, ברנד החליט להקדים את התחקיר והעלה לערוץ היוטיוב שלו סרטון תגובה בשם So, This is Happening. במסגרתו ביקש ברנד "להפריך לחלוטין" את "ההתקפות" נגדו: "ההאשמות האלה מתייחסות לתקופה שבה עשיתי עבודות מיינסטרים, כשהייתי כל הזמן בעיתונים, כשהייתי בקולנוע. וכפי שכתבתי בהרחבה בספרים שלי נהגתי אז בפריצות. אבל בתקופת ההפקרות ההיא מערכות היחסים שהיו לי היו בהסכמה, תמיד התנהלתי בשקיפות לגבי זה אז - כמעט בשקיפות מדי - ואני שקוף לגבי זה גם עכשיו".
ברנד הוסיף לתקוף בסרטון את ממסד התקשורת בכלל וכן את שני אלו בפרט: "ראוי להזכיר כי ישנם עדים שהראיות שלהם סותרות ישירות את הנרטיב ששני כלי התקשורת הללו מנסים לבנות, ככל הנראה במתקפה מתוכננת ומתואמת. אני לא רוצה להיכנס לזה יותר בגלל האופי החמור של ההאשמות אבל אני מרגיש שאני מותקף, וניכר שהם עובדים בשיתוף פעולה הדוק מאוד. אבל ברור שאנחנו הולכים לבדוק את הנושא הזה כי זה מאוד רציני".
במהלך השנים האחרונות התרחק השחקן והקומיקאי מהתרבות הפופולרית, זאת לאחר השתתפות בהפקות מצליחות כמו הסרטים "קח את זה כמו גבר", "סיפורים לפני השינה" והגשת סדרת הבת של האח הגדול הבריטית Big Brother's Big Mouth. ברנד אף ניהל נישואים מתוקשרים לזמרת קייטי פרי. אך מאז התרחקותו, עורר לא פעם סערות כשתקף תדיר את התקשורת והממסד הפוליטי, וכן הואשם בהפצת תיאוריות קונספירציה ומידע מוטעה לגבי נגיף הקורונה.