נציגת ישראל לאירוויזיון בשנה החולפת, עדן גולן, לא תתגייס לצבא אחרי שקיבלה פטור רפואי בשל בעיות רפואיות שהציגה לצה"ל, כך נודע ל-ynet.
2 צפייה בגלריה
עדן גולן בעצרת בינלאומית בכיכר החטופים
עדן גולן בעצרת בינלאומית בכיכר החטופים
עדן גולן
(צילום: מוטי קמחי)
גולן בת ה-20 כבר בדקה עם הצבא בנוגע למסלול שירות התנדבותי, וצפויה להתחיל את תהליך המיון מול צה"ל בקרוב.
גורמים בסביבתה של גולן אישרו את הפרטים ומסרו ל-ynet כי "עדן החלה תהליך מיון רגיל מול הצבא עד שהגיעה ההודעה שהיא לא תוכל להתגייס באופן רגיל מסיבות רפואיות. למרות זאת, היא לא ראתה אופציה לא להתנדב והודיעה לצבא באותו הרגע שהיא תחל בהתנדבות. מאז האירוויזיון עדן לוקחת חלק בייצוג של ישראל בכל הזדמנות שהיא יכולה, וכעת חשוב לה להתנדב למען החיילים במיוחד בזמנים הקשים שאנחנו עוברים. בתקופה הקרובה עדן מופיעה כחלק ממסע הסברה בעולם וברגע שתסיים אותו היא עתידה להתחיל את התנדבותה".
רק לפני מספר שבועות סיפרה בריאיון ל"לאשה" על הגיוס המאוחר. "חזרתי לישראל בגיל 18 אחרי ששנים גרתי עם המשפחה במוסקבה", היא מסבירה. "בשנה הראשונה כתושב חוזר לא פונים אליך מהצבא, ובשנה השנייה דחיתי את הצו בגלל האירוויזיון. אבל אני חושבת שחשוב מאוד לתת את השירות שלך למדינה, בייחוד במציאות שבה אנחנו נמצאים. גם אם זה אומר שאהיה יותר מוכרת ויותר מבוגרת מהבנות האחרות. אני מקווה מאוד לשרת כזמרת ולשיר לחיילים בבסיסים. לבקר את החיילים ששומרים עלינו ולעשות להם קצת טוב - יש לי צמרמורת רק מלחשוב על זה".
2 צפייה בגלריה
עדן גולן על במת גמר אירוויזיון 2024
עדן גולן על במת גמר אירוויזיון 2024
עדן גולן על במת גמר אירוויזיון 2024
(צילום: Sarah Louise Bennett, באדיבות EBU)
הזמרת, שזכתה בתוכנית"הכוכב הבא", ייצגה כזכור את ישראל באירוויזיון בהצלחה רבה כשהגיעה למקום החמישי על אף עליית האנטישמיות והמתח הביטחוני ששרר סביב - זאת אחרי שפסלו את השיר שהייתה אמורה להופיע איתו בשל "אמירות פוליטיות".
מאז קיבלה גולן הצעה משר החוץ ישראל כ"ץ לשמש בתפקיד הסברה ברחבי העולם, אולם דחתה אותה מתוך הרצון להתמקד במוזיקה. עם זאת, גולן נותרה ביחסים טובים עם כ"ץ ותופיע באו"ם ב-7 באוקטובר בטקס הזיכרון לנרצחי הטבח עם "הגשם של אוקטובר", הגרסה שנפסלה לאירוויזיון.